Scooter Sürüş Teknikleri 2

Scooter Sürüş Teknikleri 2

Önlem: Motosikletinin üzerindeyken, onun çabukluğu sayesinde kendini şehrin kralı sanabilirsin; trafikte iyi yol alırsın, park etme gibi sorunlarında olmaz…

26 Mart 2014 Yazı:Motoron Arşiv

Ancak 125’likler sandığın kadar mükemmel midirler? Hayır, daha yüksek silindirli motorlara ve hareketli trafiğe karşı bazı dezavantajlarının olduğu gerçektir. Hızlı yol ya da çevre yollarında, trafiğin çok akıcı olduğu anlarda, 125’liklere çok dikkatli seyretmeli ve sabırla yol almalı ve de gözümüzün bir ucu hep dikiz aynasında olmalı. 125’likler çok seridirler, ama hızlı yollarda kral da değildir. Bu nedenle ölçülü ol.

 

Sahip olduğun modele göre akıcı bir seyirle kamyonet, minibüs ve kamyonların bulunduğu orta yoğunluktaki trafikte sağ şeritte ya da en fazla orta şeritte seyretmelisin. Üzerinde gittiğin şeridin fazla yanından gitme, arkadan gelen aracın her ne kadar senden daha hızlı görünüyor olsa da geçmesine izin verme: Şayet gerçekten senden daha hızlı ise, uygun ve kendini tehlikeye atamayacak bir şekilde diğer şeritten ilerle. Geçmesi için yana çekilmek seni gereksin bir risk altına alacaksa, bunu yapma.

 

Scooter Sürüş Teknikleri 2

 

Diğer taraftan, bir otokarın arkasından gitmekteysen ve de onu çok az bir farkla geçebileceğine inanıyorsan, seninle lehine kayda değer bir avantaj olduğu haller hariç, bunu da deneme. Soldan ilerlemektense olduğun ve de onun hizasına geldiğin anda hava akımını kaybedersin ve rüzgâr seni engeller ve onu geçemezsin. Üstelikte aynı şerit üzerinden çok daha hızlı gelecek diğer araçlara engel teşkil edersin. Bu riskli durumdan kaçın, her zaman öne geçmeye çalışma. Önünde giden aracı fazlaca yaklaşmadan ve şeridin ortasından gitmeden uygun bir ritimle takip et. Arkadan gelenlerle temas edebileceğin olasılığıyla daima şeritler arasında kaçış mesafeleri bırak.

 

Bu hızlı yollarda seyrini bir formalite gibi gör: hem ön, hem de arkaya olan dikkatini dağıtma, böylece korkulardan ve riskli durumlardan kendini korumuş olursun.

 

Şehir trafiği yalnızca trafik lambaları arasında değildir. Büyük kentlerde yaşıyorsan er ya da geç bir gün bir çevre yolu üzerinde seyretmek zorunda kalacağız. İşte bu yüzden otoban gibi hızlı yollarda nasıl hareket etmemiz gerektiğini bilmemizde yarar var.

 

Unutmayınız…

 

Senden daha hızlı araçlara karşı savunmasız kal; daima dikiz aynalarını kontrol et.

Hiçbir şeridin sağında seyretme: seni geçebilecek olan ya da geçmek isteyen bunu olması gerektiği şekilde yapsın.

Önünde giden aracı, ne ona fazla yaklaşarak izle, ne de şeridin tam ortasından git: kaçış mesafeleri bırak.

Senden yalnızca biraz daha fazla yavaş giden otokarları ve kamyonları geçmeye yeltenme. Hava akımı arkandan gelen hızlı trafiğin önünde seni zor duruma düşürür.

 

Scooter Sürüş Teknikleri 2

 

Sıkışık hızlı yol

 

İşe gidiş veya dönüş saatlerinde otobanlarda bile onca şerit olmasına rağmen trafik sıkışıklığı kaçınılmazdır. Arabalar yavaşça ilerler, dakikalarca hareketsizce beklerler, araç sürücülerinden kimi radyosunu dinleri kimisi ise gazetesini okur ya da cep telefonu ile konuşur.

 

Çapraşık bir trafik durumu… Otobandan çok, şehir içerisinde olağan karşılaştığımız bir durum. Ancak otobandaki trafik sıkışıklığını da aynen normal şehir içi trafik sıkışıklığı gibi karşılamak gerekir, ama orada olmayan bazı avantajları ile birlikte. Örneğin karşıdan gelen trafik yönü yok, trafik lambası yok ve diğer araçların ani dönüş yapması olasılıkları ancak yol çıkış ya da girişlerde; üstelik bu giriş-çıkışlarda sokak aralarındaki olduğu gibi sık değil. Kanunlar zorunlu haller dışında yol kenarında ve şeritler arasında seyretmeye izin vermiyor. Ancak, iki tekerlek üzerinde giden bizler için yol kenarları, en sakin ve güvenli yerleridir. Buna rağmen ceza alma riskiniz olduğunu da unutmamalısınız. Şayet soldaki yol kenarı boş ve ulaşılır ise tercihin orası olmalıdır çünkü girişler yoktur, cam parçaları ya da kaza artıklarından arınmıştır ve daha temizdir. Ayrıca, sol tarafta birinin sol kapıyı açması ya da en azından açmadan önce arkasına bakmaması gibi bir risk yoktur. Doğal olarak bir giriş ya da çıkışa yaklaşıldığında sorunla karşılaşmak olası.

 

Aynen şehir içindeki gibi büyük sıkışıklıkları aşmak için seriliğinden yararlanabilirsin.

 

Her durumda şerit ortası ve öndeki araca haddinden fazla yakın halde seyretmekten kaçınmak gerekmektedir: bir fren yapılması halinde motor bir araba gibi pek de o kadar çabuk durmaz. Önünde gidenle kucaklaşırken arkandan gelenin de o anda dalgın olması ve geç fren yapması halinde vay haline. Onlara bu fırsatı verme: daima şerit ayrımları yakınında ol, hatta duruyor vaziyette olsan bile.

 

Unutmayınız…

 

-Şerit ortasında ve öndeki araca haddinden fazla yakın halde seyretme.

-Soldaki yol kenarı daha güvenlidir ancak ceza almayı da göze almanız gerekir.

-Sağ kenara dikkat: daima daha kirlidir ve herhangi bir araç yolcusu arabanın kapılarından birini açabilir.

-Dikkat, giriş ve çıkış yerlerine geldiğinizde şeritler arasında sert ve ani hareketlilik olacaktır.

Şehir trafiği yalnızca trafik lambaları arasında değildir: Büyük kentlerde yaşıyorsak er ya da geç bir gibi bir çevre yolu üzerinde seyretmek zorunda kalacağız. İşte bu yüzden otoban gibi hızlı yollarda nasıl hareket etmemiz gerekeceğini bilmemizde yarar var.

 

İLGİLİ HABERLER
Scooter Sürüş Teknikleri 4Otobüsler ve yayalar… Onlarla caddeleri paylaşıyoruz ve onların her zaman geçiş üstünlükleri var; ancak iki te....