“USTA” Ellerden Yeni Şaheser

“USTA” Ellerden Yeni Şaheser

Büyük Usta Aykut Tataroğlu yeni tasarımı ile yine birincilikleri topladı

28 Temmuz 2013 Yazı:Ahmet Köseoğlu

European Bike Week olarak adlandırılan Avrupa Motosiklet Haftası 6-11 Eylül 2011 tarihlerinde yine Avusturya’nın Faaker See kasabasında düzenlendi. Avrupa’nın en büyük motosiklet etkinliği olan bu organizasyonda motosiklet ustaları da son yapıtları ile motosiklet severlerin karşısına çıktı. El yapımı “custom” motosiklet deyince akıllara ilk gelen isim olan Aykut Tataroğlu da Faaker See’ye son anda yetiştirdiği yeni motosikleti ile katıldı.

 


“USTA” Ellerden Yeni Şaheser
“USTA” Ellerden Yeni Şaheser


 

 

Dünya custom motosiklet arenasının en önemli isimlerinden biri olan, değerli yorumları ile Custom Choppers köşemizde bizlere eşlik eden A.T. American Cycles işletmecisi “Büyük Usta” Aykut Tataroğlu, yeni tasarladığı motosiklet ile Faaker See Custom Show’da yine tüm dikkatleri üzerine çekti.

“USTA” Ellerden Yeni Şaheser 

Güçlü, Sert ve Dengeli

Bizleri takip edenler Aykut Tataroğlu’nun daha önceki tasarımları Stage I, Stage II, Osmanlı ve Azrail’den en az birini hatırlayacaktır. Büyük Usta Aykut Tataroğlu kendine has stili ile paslanmaz çelik ve alüminyumu zevki doğrultusunda yoğururken; ortaya çıkan ürünün sert görünüşünün yanı sıra, alçak oturuşlu şasiye ve sportif-güçlü bir karaktere sahip olmasına dikkat ediyor. En önemlisi ise “Ben tablo değil motosiklet yapıyorum” diyen ustanın elinden çıkan tüm tasarımlar asfaltın üzerine indiğinde rahatça kullanılabiliyor. Tam da olması gerektiği gibi öyle değil mi?

 “USTA” Ellerden Yeni Şaheser

Aykut Tataroğlu, yeni motosikletine verdiği isim ile günümüz custom motosiklet dünyasında giderek tablolaşan, yolda kullanılamayan ve sadece koyulduğu yerde şık duran tasarımlara karşı duruşunu da ortaya koyuyor: Fuck New School. Kibarca Türkçe’ye çevirecek olursak; Yeni Stilin Canı Cehenneme…

 


 “USTA” Ellerden Yeni Şaheser

Büyük Usta 20 telli jantların kalın tellerini hafiflik ve sağlamlık gözeterek çelikten sert ancak daha hafif olan titanyumdan üretmiş. Jant göbeği ise uçaklarda kullanılan hafif ancak çok sert olan alüminyum malzemeden. Jantın kendisi ise paslanmaz çelikten.

“USTA” Ellerden Yeni Şaheser

Aykut Tataroğlu el yapımı jantları, gidonu, deposu, ön-arka çamurluğu, arka maşası, karbüratör manifoltları ve egzoz tasarımları ile Fuck New Style custom motosiklet dünyasında referans olmayı hak eden bir motosiklet

“USTA” Ellerden Yeni Şaheser

 


Bu motosiklet motor ve şasi itibariyle 1979 Harley Davidson FX temelli olduğundan, büyük usta, orijinal şasiye sadık kalmış. Bu nedenle oturuş pozisyonu alışık olduğumuz Aykut Tataroğlu stilinden biraz daha yüksek. 1450 cc’lik motor ise S&S piston ve silindirler ile güçlendirilmiş. Şimdilik net bir veri yok ancak Hot Rod Alev desenli el işi deponun sağ tarafında yer alan 45 mm’lik 2’li Weber DOHC karbüratör kontrolünde çalışan motorun oldukça güçlü olduğunu tahmin etmek çok da zor değil.

 

Bu gücü önde 6’şar kaliperli çift taraflı Performance Machine disk frenler kontrol altında tutuyor. Arkada ise yine 6 kaliperli disk fren mevcut. Fren disklerinin iç tarafında Aykut Tataroğlu patentli muhteşem jantlar var. Bu A.T. tasarımı 20 adet büyük tel bağlantılı jantlar motosikletin şıklığını ve işçilik kalitesini bir üst basamağa taşıyan çok önemli ve özel ekipmanlar. Büyük usta motosikletin kullanımını zorlaştırmamak adına bu jantların ağırlığını da kontrol altında tutuyor.   

 

“USTA” Ellerden Yeni Şaheser

Aykut Tataroğlu: “Bu motosiklet, aslında kız arkadaşıma aldığım haşat halde bir motosikletti. Motoru, şanzımanı komple elden geçirerek, çamurluklarını, deposunu, arka çatalını, gidonunu kendim yeniden dizayn ederek bu hale getirdim. Michaela motosikletin son halinin fotoğraflarını gördü ancak henüz canlı olarak göremedi.”

 


 

Ön jantta 130-60/18 arka jantta ise 240-40/18 ölçülerinde lastikler ile yere basan Fuck New School isimli tasarımın Z biçimli gidonu Arlen Nes aynalar ile birlikte birbirini tamamlayan sportif bir görüntü sergiliyor. Motosikletin el yapımı arka çamurluğunun üzerinde Osmanlı tasarımındakine benzer ay şeklinde bir stop farı mevcut. Motosikletin ışıl ışıl parlayan siyah selesi vatoz balığı derisinden.

 

El yapımı egzozların sesini duyamıyoruz fakat Weber karbüratörlerin beslediği motora oldukça gürültülü bir şekilde tercüman olduklarını tahmin ediyoruz. Büyük üstanın tüm tasarımlarının TÜV kontrolünden geçerek yol uygunluk sertifikalarını aldığını da yeri gelmişken belirtelim. Yani bu tamamen legal bir motosiklet.

 

 

AYKUT TATAROĞLU

1962 yılında İstanbul Samatya’da doğdu. 1964 yılında ailesiyle Almanya’ya yerleşti. 1986 yılında el yapımı motosiklet işine başlayan Aykut Tataroğlu 1994 yılında A.T. AMERİCAN CYCLES isimli custom motosiklet firmasını kurarak, el yapımı motosiklet üretimine başladı. Tasarımlarıyla Avrupa’da gerçekleştirilen çeşitli chopper custom şovlarında “En İyi Tasarım”, “Şovun En İyi Motosikleti” ve “En Radikal Tasarım” gibi birçok ödül kazanarak yeteneğini tescilledi. Stage II tasarımıyla dünyanın en iyi custom ustalarıyla birlikte Michael Knepper’in 2009 ve 2010 takviminde yer aldı. Osmanlı ismini verdiği tasarımıyla sektördeki tarzı ve işçiliğini marka haline getiren el yapımı motosiklet üstadı, Azrail isimli dizaynı ile Amerika’da düzenlenen custom motosiklet şovlarında 1.’lik kupalarını toplayarak isminden söz ettirdi. Aykut Tataroğlu’nun son el yapımı motosikleti ise ilk kez sergilendiği Faaker See Custom Show’dan iki kupayla döndü. İstanbul’u çok sevdiğini belirten Aykut Tataroğlu, işleri elverdiğince İstanbul’da bulunarak burada ikamet eden annesini ziyaret ediyor. Daha fazla bilgi için www.at-american-cycles.com ve www.handmade-custom.de


“USTA” Ellerden Yeni Şaheser
“USTA” Ellerden Yeni Şaheser
“USTA” Ellerden Yeni Şaheser
“USTA” Ellerden Yeni Şaheser



İLGİLİ HABERLER
AzrailA.T. American Cycles işletmecisi ve aynı zamanda Chopper Custom köşemizin yorumcusu Aykut Tataroğlu’nun son şa....