Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!

Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!

Yamaha MWT-9 eğimli üç tekerlekli motosiklet konsepti, 2015 Tokyo Motor Show’u şereflendiren en zarif motosikletlerden birisi… Çoğu üç tekerlekli konsept, scooter modellerinin bir uzantısı olsa da MWT-9 ek bir ön teker ilaveli spor bir motosiklet…

28 Ekim 2015 Yazı:Özlem Köseoğlu

Yamaha’nın “Cornering Master” yani “Viraj Ustası” adı altındaki gelişim projesi ile bu üç tekerlekli motosiklet,  spor sürüş deneyimini yeni bir kategoride geliştirmeyi hedeflemiş durumda.  Halı hazırda Yamaha’nın, Intermot fuarında ortaya çıkarmış olduğu 01-GEN bu alanda keşfe başlamışken, MWT-9 daha zorlu bir üç tekerlekli spor sürüş görevini üzerine almış bulunuyor ve böylece daha iyi viraj alma performansı sunma sözü veriyor. İçten monte edilmiş ön teleskopik çatalları kullanan 01-GEN’in aksine yeni konsept, daha fazla yatış açısı sağlayan dışarıdan monte edilmiş süspansiyon çatalları seçeneği sunuyor.


Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!


Yeni düzenlemenin, değişken yol zeminlerinde ve bir dizi sıkı viraj etrafında akıcı bir sürüşü desteklediği iddia ediliyor. Aynı zamanda MWT-9’un, yakın gelecekte üretilecek farklı versiyonları da bekleniyor. Ayrıca Yamaha’nın üç tekerlekli konseptleri hakkındaki haberimizi de ilgili linkte bulabilirsiniz: http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/yamaha-dan-uc-tekerlekli-iki-yeni-konsept-1679


Üç kelimesi, MWT-9 için kilit bir kelime; yol tutuşunu arttıran üç tekerlek, motoru güçlendirmek için kullanılan üç silindir ve karşınızda MWT-9. Motorun kalbinde Yamaha MT-09’un motoru kullanılmış olsa da MT-09’un 847cc sıralı üç silindir motor gücü yerine 849cc 3 silindir ve sıvı soğutmalı bir motor ile güçlendirilmiş. Fakat Yamaha, MWT-9’un tüm teknik özelliklerini henüz açıklamadı. Ama bu motor gücüne bakılırsa, üç tekerlekli spor motosikletin, aynı spor bir motosiklete benzer güçte olması gerektiği düşünülüyor.


Yamaha’dan Üç Tekerlekli Konsept MWT-9!


Görsel olarak bakıldığında, her biri fren diskli çift ön tekerlek ve tuhaf ön şeridi ile motosikletin spor karakteri biraz kaçmış oluyor. Motosikletin arka kısmı ise çekici bir spor motosiklete benziyor. Aslında MWT-9’a bakıp ta keşke ön tekerin biri olmasaydı dediğinizi duyar gibiyiz, çünkü bakınca bir fazlalık hissi uyandırıyor. Ayrıca Yamaha konsepti, arka tekeri yürütmek için geleneksel zincirli tahrik sistemi kullanmış.

2015 Tokyo Motor Show’dan gelecek yeni haberleri, her zaman olduğu gibi sitemizde yayınlamaya devam edeceğiz…

İLGİLİ HABERLER
Yamaha2016 Yamaha Yeni Modeller.
2016 Yamaha MT-10 Tanıtıldı!Yamaha, 2016 MT-10 modelini EICMA fuarında tanıttı..
2016 Yamaha XSR900 Tanıtıldı!2015 EICMA fuarında görücüye çıkacak olan 2016 Yamaha XSR900'e dair detaylar yayınlandı. .
2016 Yamaha YZF-R1S Görücüye Çıktı!Pist odaklı Yamaha YZF-R1'in bazı bileşenlerinin değiştirilmesi suretiyle geliştirilen 2016 YZF-R1S, görücüye ....
Yamaha, 2016'da World Superbike Şampiyonası'na Geri Dönüyor!Yamaha Racing, 2016'da World Superbike Şampiyonası'na geri döneceğini resmi olarak açıkladı..
Yamaha; R125, R3 ve R6 İçin Yeni Renklerini Duyurdu!.