Yamaha YBR 125 ve Kar Kış...

Yamaha YBR 125 ve Kar Kış...

Madem test ediyoruz; “şuna iyi davranmayı keselim” deyip YBR 125’i de kendimizi de zorladık ama çok da eğlendik!

02 Ağustos 2013 Yazı:Ahmet Köseoğlu, Fotoğraf:Çiğdem Köseoğlu

Uzun yol testini gerçekleştirdiğimiz Yamaha YBR 125, üç binli kilometrelere ulaştı ve hala tıkır tıkır çalışıyor. Sıfır kilometrede hayatına başlayan Yamaha YBR 125’e; 1 litre yağını değiştirdiğimiz 1.000 km bakımı (33,59 TL) haricinde hiçbir masraf yapmadık. Açıkçası YBR’nin 124 cc ve 9,7 bg’lik cimri motoruna benzini koyup her türlü trafiğin içine kendimizi atmaktan başka yaptığımız bir şey yok. YBR’nin de henüz bu duruma dair bir şikâyeti olmadı. Geçtiğimiz ay içinde bulunduğumuz mevsimin bize sunduğu bol yağmurlu günlerden yararlanıp YBR’yi yağmur-çamur-su demeden her türlü yol koşulunda kullandık. YBR 125’in yine bir şikayeti olmadı ama soğuk ve ıslak havalarda kaymaya başlayan lastiklerimiz birkaç viraj ve frenlemede sıkıntı doğurduktan sonra, doğruca Moto Triple’nin yolunu tutup IRC Winter Grip kış lastiklerini taktık. Yeni büyük-dişli desene sahip, yumuşak lastikler yol tutuşunu güçlendirdiği gibi daha kalın görünüme sahip olduklarından estetik olarak da YBR’mizi güzelleştirdi. Artık havanın yağmurlu ya da soğuk olmasının bir önemi kalmamıştı ki işi bir üst basamağa taşıdık.

 

Yamaha YBR 125 ve Kar Kış...

 

KARTEPE

Yamaha YBR 125, yeni IRC Winter Grip lastikleriyle kış koşullarına da kendini hazırlamıştı. Biz de ‘Madem bu bir test; şuna iyi davranmayı kesip biraz işkence edelim’ dedik. YBR 125’i Kartepe’nin buz gibi ve hatta karlı yollarına vurduk. Evet, bu defa gerçekten abarttık -ama inanın çok eğlendik-.

 

Yamaha YBR 125 ve Kar Kış...

 

1500–1600 metre rakımda YBR 125’in rölanti ayarına müdahale etmek gerekiyordu. Ama yeni karbüratörün dışından bir vidanın elle döndürülmesiyle yapılabilen ayar sayesinde sıkıntı çekmeden rölanti ayarını yaptım –yükselttim-. Ardından karlı kayak pistine daldım. IRC Winter Grip kış lastikleri iri dişleri ve karın yapışmasını engelleyen hamur yapıları sayesinde kar üzerinde beklediğimden iyi performans gösterdi. Bazı sert alanlarda yavaş gaz kontrolü ile yol alabildim fakat yumuşak karlı bölgelerde batarak derin çukurlar açtım ve ilerleyemedim.

 

Kayak yapmaya gelmiş insanlar, kar üstünde iki ayağım yerde motosikletle birlikte yol alan halime bakıp büyük olasılıkla “Bu deli de ne yapıyor?” demişlerdir. Fantezi niteliğinde de olsa kar üstünde kış lastikleriyle YBR’yi kullandım. Evet, sizin kadar fotoğrafçım ve ben de kaç kere düşeceğimi merak ediyorduk ama inanın bu hiç olmadı… Duble Yusuf ağabeylerden bahsetmedik ama onlar hep yanımdaydı tabi. Hatta çoğu zaman motorda 3 kişiydik...

İşin en güzel tarafı ise karla boğuşmanın yorgunluğu sonrasında dağın virajlı yollarından aşağı doğru indikçe ısınan hava ve sonrasındaki kiremitte balık oldu. Virajlardan hoşlanan sürücülerdenseniz Kartepe’nin çeşit çeşit ve manzaralı virajlarında motosiklet kullanmanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Yalnız performansınızı lastiklerinize göre ayarlamayı unutmayın –benim ZX-6 ile eskiden kalan küçük bir lowside anım da yok değil! Şşşş-.

 

Yamaha YBR 125 ve Kar Kış...

Kartepe Menüsü...

 

“3 bin km’lik test boyunca hiç mi kötü bir şey olmadı?” diye soracak olursanız cevabım; oldu tabii! Bir arkadaşımın otomobili ile girdiğim benzin istasyonunda pompa görevlisine YBR’den alıştığım “fulle” kelimesi dalgınlıkla ağzımdan çıkıverdi… Bu tek kelimelik cümle kredi kartımda küçük bir delik yarattığı gibi günlük hayatta Yamaha YBR 125’i kullandığımdan; garajda yatan arabayı boşu boşuna fullemiş oldum -ama kim bilir belki akaryakıta yine yeni yıl zammı yakındır; bu defa da zarardan kar ederiz öyle değil mi?-. Testimiz devam ediyor…