Yamaha YZF-R6, 2016 İçin Aynı Kalıyor!

Yamaha YZF-R6, 2016 İçin Aynı Kalıyor!

Yamaha YZF-R6, şüphesiz sınıfının en çok ilgi gören motosikletlerinden birisi. MotoGP şampiyonu bir teknoloji ile donatılmış bu etkileyici motosiklet, üstün sürüş ve yol tutuşu ile göz dolduruyor. “Uç Noktayı Yakalayın” sloganıyla anılan R6 hakkında son haberleri yazımızda bulabilirsiniz…

06 Eylül 2015 Yazı:Özlem Köseoğlu

Spor motosikletlerin seneler boyunca satışlarının düşük seyirlerde gitmesi, motosiklet üreticilerini bu konuda harekete geçirmeye zorladı. Ve böylece bildiğiniz gibi supersport motosikletlerde pazar, ciddi anlamda hareketlenmeye başladı. Yeni 2015 Yamaha R1 bunun en iyi örneklerinden birisi. Fakat görünen o ki, sıvı soğutmalı, 4 zamanlı ve 4 silindirli R6 güncelleme konusunda henüz bu 1000cc lik güçlü motosikletin peşinden gidemeyecek.


Yamaha YZF-R6, 2016 İçin Aynı Kalıyor!


Yamaha, California Çevre Koruma Ajansı’na bağlı olan California Hava Kaynakları Kurulu’na (California Air Research Board-CARB)  içlerinde R6’nın da bulunduğu 2016 ürün yelpazesi için bir grup emisyon belgesi doldurdu. Bu da yeni renk grubu haricinde, gelecek seneki motosikletin en azından California için aynı olacağını gösteriyor. Bu kurulun misyonu California’daki hava kirliliğini azaltıcı önlemler alarak halkın sağlığını korumak ve ayrıca bu kurula yapılan başvurular onaylanmadan hiçbir araç satışı gerçekleşemiyor.


2016 senesinde şu anki mevcut R6’ya yeni bir modelin katılması gibi hala ufakta olsa bir ihtimal var. 3 silindirlik 675cc söylentilerinin doğru olacağına inanılırsa, eski motosikletin de bu yeni modelin yanı sıra satılması söz konusu olacaktır.


Ürün yelpazesindeki en eski motosikleti hangisiyse, ona kadar yapılacak en ufak bir güncelleme için bile Yamaha’nın 2017’ye kadar beklemesi gibi bir ihtimal de söz konusu olabilir. Çünkü 1 Ocak 2017’den itibaren, Avrupa’daki bütün yeni motosikletlerin, Euro4 Emisyon Kanunları’nın gerekliliklerini karşılaması ve tüm yeni motosikletlerde ABS olması gerekecek.


R6 herhangi bir talebi karşılamayacak olursa, yapılacak olan bir güncelleme ya da tamamen yepyeni bir modelle yer değiştirme durumu şu aşamada kaçınılmaz gibi görünüyor.


Yamaha YZF-R6, 2016 İçin Aynı Kalıyor!


R3’ün nisan ayında İspanya’da gerçekleşen lansmanında konuşan Yamaha Motor Avrupa Supersport Ürün Müdürü Leon Oosterhof, çeşitli sebeplerden ötürü Yamaha’nın R1’e öncelik verdiğini belirtmişti. Bunun ilk sebebi olarak ise 1000cc kullanan sürücü oranının 600cc kullanan sürücü sayısından oldukça fazla olması ve bu yüzden 1000cc sürücülerinin taleplerini karşılamanın daha mantıklı olduğunu da sözlerine eklemişti. R6 için daha fazla neler yapılabilir diye uğraştıklarını ve ileride ne zaman ne olacağını söyleyemediklerini fakat supersport segmentini de devamlı gözden geçirdiklerini iletmişti. Bu durumda, her şeyi aynı anda yapamadıklarını, öncelik koymak zorunda olduklarını belirten Oosterhof, sıralamanın R1/R1M/R3 (Türkiye’deki R25) olduğunu ve sıradakinin ne olacağını hep birlikte göreceklerini sözlerine eklemişti.


Bakalım Oosterhof’ın dedikleri gibi Yamaha’yı ve tutkunlarını 2016’da hangi sürprizler bekliyor olacak?


Yamaha YZF-R6 Teknik Detaylar

Motor tipi

4-zamanlı, sıvı soğutmalı, Öne eğimli paralel 4-silindir, DOHC, 4-subap

Motor hacmi

599cc

Çap x Strok

67,0 mm x 42,5 mm

Sıkıştırma oranı

13,1 : 1

Maksimum güç

91,0 kW (123,7PS) @ 14.500 dev/dk.

Maksimum tork

65,7 Nm (6,7 kg-m) @ 10.500 dev/dk.

Yağlama

Islak karter

Debriyaj tipi

Islak, çoklu disk yay

Yakıt sistemi

Yakıt enjeksiyon

Ateşleme sistemi

TCI (dijital)

Çalıştırma

Elektrik

Şanzıman

Sıralı, 6 vites

Son aktarım

Zincirli

Şasi

Şasi

Aluminyum Deltabox şasi

Ön süspansiyon

Upside-down teleskopik çatal, Ø 41 mm

Ön teker hareketi

115 mm

Kaster Açısı

24º

Kaster mesafesi

97 mm

Arka süspansiyon

Salınım kolu, (mafsallı), Ortadan tek amortisörlü

Arka teker hareketi

120 mm

Ön fren

Hidrolik çoklu disk, Ø 310 mm

Arka fren

Hidrolik tek disk, Ø 220 mm

Ön lastik

120/70 ZR17M/C (58W)

Arka lastik

180/55 ZR17M/C (73W)

Boyutlar

Toplam uzunluk

2.040 mm

Toplam genişlik

705 mm

Toplam yükseklik

1.095 mm

Sele yüksekliği

850 mm

Tekerleklerarası mesafe

1.375 mm

Minimum yerden yükseklik

130 mm

Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil)

189 kg

Yakıt tankı kapasitesi

17 litre

Yağ tankı kapasitesi

3,4 litre


İLGİLİ HABERLER
2016 MotoGP’nin Son Yarışında Lorenzo, Yamaha ile Kazandı!Movistar Yamaha Takımı’nın pilotu Jorge Lorenzo, Yamaha ile çıktığı son yarışında ve yine 2016 MotoGP’nin son ....
Yamaha Tracer 700 İle 1.000 Kilometre Yamaha’nın yeni modeli Tracer 700 yılın motoru olabilecek kadar iyi mi? Yamaha Türkiye’den aldığımız test mot....
Yeni 2017 Yamaha X-MAX 300 DuyurulduYamaha, Avrupa scooter marketi üzerindeki etkisini yeni duyurduğu 2017 X-MAX 300 ile sürdürme niyetinde..
2017 Yamaha R6 AIMExpo fuarında tanıtıldı2017 Yamaha R6 sürpriz bir şekilde Amerika Birleşik Devletleri AIMExpo Orlando şehrinde tanıtıldı. Yeni R6 bir....
2017 Yamaha SCR950 - Intermot 2016 “Yeni yollar bulmak için doğdu” sloganıyla tanıtılan stil sahibi ve klasik bir görünüşe sahip olan 2017 Yamaha....
2017 Yamaha MT-09'un Tüm Detayları - Intermot 2016Intermot Fuarı'nda tanıtılan 2017 Yamaha MT-09'un detayları ortaya çıktı. .