Yeni Honda Goldwing'de Köklü Değişiklikler Yapılıyor!

Yeni Honda Goldwing'de Köklü Değişiklikler Yapılıyor!

Honda Goldwing'lerin 10 yılda bir geldiğini biliyoruz ki her yeni Goldwing'te teknolojik açıdan büyük gelişmeler bulunuyor. Yeni Goldwing'te de süspansiyon sisteminde köklü değişikliklere gidilmiş. Detaylar için okumaya devam edin...

08 Eylül 2015 Yazı:Ahmet TEZCAN

Yeni bir Honda Goldwing 10 yılda bir gelir ve firma, bunu yaptığında teknolojik geliştirmelere oldukça yoğunlaşır. Yeni nesil Wing'e baktığımızda, geleneksel çatalından kurtulup radikal bir ana bağlantı süspansiyon tasarımına geçildiğini görüyoruz. Bu yeni tasarım, motosikletin oldukça ağır gövdesi ile daha iyi baş edebilmeyi amaçlıyor.


Honda, yeni Goldwing'in ön süspansiyonlarına ilişkin birkaç patenti kayda geçirdi. Çizimlerde, süspansiyonların mevcut Goldwing şasisine oturtulduğu görülse de motosikletin tasarımı, yeni Goldwin'in tamamen görücüye çıkmadan ortaya çıkacağı pek muhtemel değil ki bu da önümüzdeki bir ya da iki yıl içerisinde gerçekleşebilir.


Süspansiyon tasarımı önceden gördüklerimize hiç benzemiyor; bazı scooter'larda görülen bir tür ana bağlantı düzeni elementlerini ve BMW Telelever çatalındaki gibi konumlandırılan salıncak çalışma sistemli tekli amortisörü bir araya getiriyor.


Bu, zekice bir tasarım. Ön maşa, baş kısmından ön lastiğin arkasına doğru eğilen büyük dikey bir döküme bağlanmış. Barın tamamı, Bimota'nın Tesi ya da Yamaha'nın GTS1000 modelindekine benzer hub-merkez kurulumlarına ilişkin genişlik ve bağlantı problemlerinden kaçınmak için gidon ile birlikte dönüyor. Ancak, Honda'nın tasarımındaki baş kısmının, frenaj kuvveti ve süspansiyon gerilmelerini taşıması gerekmiyor; bunlar, dikey dökümü motosikletin şasisinde motorun hemen üstüne bağlayan bir salıncağın içinden kanalize edilmiş. Bu, özellikle Goldwing kadar ağır ve geleneksel çatal ve baş kısmının frenaj esnasında ağır bir gerilmeye maruz kaldığı bir motosiklet için önemli bir şey.


Yeni Honda Goldwing'de Köklü Değişiklikler Yapılıyor!


Bağlantı sistemi ayrıca, ön süspansiyon sıkıştığında motosikletin dingil açıklığının kısalmayacağı anlamına da geliyor ki bu da stabiliteye yardım eden bir özellik. Ön kaliperler ve dikey gidon dökümü arasındaki ayarlanabilir bağlantı sayesinde, dahili bir anti dalış etkisi özelliği de bulunuyor.


Yeni Honda Goldwing'de Köklü Değişiklikler Yapılıyor!


Ön kısımda tek amortisörün motorun üzerine konumlandırılmış olması ağırlık merkezine yardımcı oluyor. Bu, ayrıca oranı yükselen bağlantıya da izin veriyor ki bunlar normalde arka süspansiyona yerleştirilir.

İLGİLİ HABERLER
Honda, CES’te, Motosiklet Robot Teknolojisini Tanıtacak!Honda, 2017 Tüketici Elektronik Fuarı’nda (Consumer Electronics Show-CES) , “Ortak Ulaşım Eko-sistemi” ni Serg....
2017 Honda Rebel ile Asi Özgürlüğe Bir Adım! Custom, havalı ve taze 2017 Honda Rebel, eski ve yeni tarzın karışımı, sempatik ve özgün bir model olarak orta....
Test: Honda’nın Orta Siklet Seyehat Motoru: Crossrunner 800xEski Crossrunner öldü, yaşasın yeni Honda Crossrunner 800x!.
Two Brothers Honda CBR 600RR (2013-2015) Black Series Egzoz.
GIVI TNH1144 Honda CRF1000 Africa Twin (16) Koruma Demiri.
2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016Yeni 2017 CBR1000RR Fireblade burada ve bu sefer gerçekten iddialı!.