YENİ SÜRÜCÜLERE RÜZGAR UYARILARI

YENİ SÜRÜCÜLERE RÜZGAR UYARILARI

Rüzgarın Sürüş Üzerindeki Olumsuz Etkileri Hakkında Bilinmesi Gereken Asgari Bilgiler...

06 Eylül 2016

Sürüşünüz, her an rüzgârlı bölgelere giriş gerektirebilir ya da doğrudan rüzgârlı bir havada sürüş yapma durumunda kalabilirsiniz... Her yönden gelebilecek olan rüzgâr, en fazla tehlikeyi ise bizler için yanlardan gelince yaratır. Arkanızdan ya da önünüzden gelen rüzgâr sürüş üzerinde fazla bir etki yapmaz. Hatta yan rüzgârlar dahi düzenli esiyorsa çok sorun olmazlar. Tehlikeli olanlar, ani rüzgâr sağanaklarının üzerinizde patlamasıdır. Bu sizi istemsiz olarak yanlara doğru yatmayaa sevk eder(yatış açınızı değiştirir). Yanlardan patlayan kuvvetli rüzgar motorun o tarafını adeta tutarak, bir kuvvet uygular (rüzgar hızının karesi ve yanal yüzey alanı ile doğru orantılı olacak şekilde). Buda motorun o tarafa doğru çekilmesi şeklinde tezahür eder.



İşte bu ani rüzgâr sağanakları, ya da ani rüzgâr durmaları tehlikelidir. Yan rüzgârlar aniden artar veya azalırsa motorunuzun yatış açısı da, aniden yanlış duruma geçer. Bilhassa beden ağırlığınızı bilinçsizce rüzgâr üstüne doğru aktarmışsanız, ciddi denge problemleri yaşarsınız. Daha da kötüsü, niyetlenmeden oluşan dönüşlere sebep olur ki bu sizi hattınızın dışına atabilir. Belki karşı geliş hattına belki de yamacın sırtına doğru. Ani değişimler sizi ürküterek irkilmenize ve sizin ani manevra ya da ani frenleme yapmanıza sebep olabilir. Buda yol tutuş kaybı, lastiklerin yolun zeminini kavramayı bırakması demektir. Bilhassa yağmurla birleşen rüzgâr sağanakları buna sebep olur.



Tavsiyeler:



Ani rüzgâr değişimlerine habersiz yakalanmayınız. İlerinizdeki yolu bakışlarınızla tararken aynı anda da aniden değişen yan rüzgârların direk ve dolaylı işaretlerini izleyiniz.


Direk işaretler: Uçan yapraklar, uçuşan toz, ağaçların eğilmesi kuvvetli rüzgârların işaretidir. Bunların eksikliği ise durgun hava demektir ama dikkat!


Dolaylı işaretler: Tetikte olmazsanız ve bir ön bilginiz yoksa dolaylı rüzgâr değişimlerinin gelişini tahmin edemezsiniz. Geometrik değişikliklere çok dikkat ediniz. Ağaç dalları rüzgârı bloke ediyor olabilir ya da yüksek binalar ama onların aradan çıkmasıyla ya da sizin ara boşluklarına girmenizle aniden yandan gelen bir rüzgâr patlaması ile sarsılabilirsiniz. Yine yaklaşmakta olan bir TIR ya da başka bir vasıtanın yanınızdan hızla geçtikten sonra üzerinizde yaratacağı rüzgâr patlamasına hazırlıklı olun. Açık arazide önünüzden ya da arkanızdan gelmekte olan rüzgâr keskin bir dönüş sonrasında yanınıza geçebilir. Bunları hep göz önünde bulundurunuz.



Motosiklet sürüşü bir spordur. Tüm bedenle kullanılarak yapılan bir spor ve risklidir. Bu sebeple motosiklet sürüşünde bedenen ve zihnen aktif olmak, değişen şartları sadece trafiği değil yol ve hava durumunu da izleyerek değerlendirmek, sürüşünüzü buna göre ayarlayarak belli stratejileri uygulamayı adet haline getirmek zorundasınızdır.


Güvenli sürüşler...􀀟

İLGİLİ HABERLER
Motosiklet Sürüşünde Olabildiğince Problemsizlik İçinDertlerden uzak sürüş için ; iyi ve usta olmak mecburiyetindesiniz. Eğer zaten iyi iseniz kendinizi daha iyi y....
Elcikleri Tutuş BasıncıDüz yolda gidiyorsunuz diyelim, ölçü nedir? Hiç. Hafif bir dönüştesiniz hızınız 60 km. Ne kadar sıkılır? Hiç. ....
Ağır Vasıtalar İle İlgili Güvenlik UyarılarıAğır vasıtalardan, özellikle büyük kamyon ve tırlardan uzak durmak, yollarda maruz kalacağımız tehlike oranını....
Panik Duygusu İle Başa ÇıkabilmekPaniklemek insanın doğasında olan, zihinsel olarak aniden karşılaşılan tehlikeli durumlarda kontrolümüzden çık....
SÜRÜŞÜN 3 VAZGEÇİLMEZİ1. Tetikte olmak. Dinlenmiş, sakin olun ve alkol ya da başka uyuşturucuların etkisi altında olmayın. Yemek, te....
TRAFİKDE HOŞGÖRÜHoşgörü, yapılan her şeyin kolayca kabul edilip onaylanması değildir. Hoşgörü, başkalarının görüşlerini anlama....