in

2012 Honda SH300i

Yazar: Aldo Benardelli

SH300i her zamanki gibi kolay kullanılabilen, en sıkışık trafik koşullarında bile rahat sürülen bir model. Sanırız ondan daha fazlasını istemek anlamsız kaçacaktır.

SH300i modelindeki yenilikler Bu son yılların çok tutulan yüksek tekerlekli ve “kaslı” scooteri olan SH300i modelinde sayıca daha az, ama önemli revizyonlar yapılmış.

 

2012 Honda SH300i 1. İçerik Fotoğrafı
Bu yenilikler Honda’nın İtalyan ve Japon R&D departmanlarının işbirliği ile hayata geçirilmişler. Gövdenin dışında gerçekleştirilen estetik rötuşlar, yeni baştan dizayn edilen ve yeni bir malzeme ile kaplanan sele ile, hafif alaşımlı yeni jantlarla göze çarpıyor. Teknik açıdan bakıldığında, zaten çok kolay kullanışlı olan model daha da kullanışlı hale getirilmiş: Ön jantın pim boyu 15 mm’den 20 mm’ye çıkarılmış, spiral yapıda radyal tipte bir arka lastik kullanılmış, süspansiyonlar yeniden ayarlanmış ve özellikle de şasi elden geçirilmiş ve bir yandan hafifletilirken, diğer yandan da en fazla burulma stresine maruz noktalara takviye sac parçalar yerleştirilerek rijidite özelliği arttırılmış. Sele altı bölmenin hacimsel kapasitesi yine sınırlı tutulmuş ve burası ancak küçük bazı eşyalar ile yağmurluk sığdırabilecek kadar alana sahip. Paket donanımda yer alan bagaja ise bir entegre kask sığabiliyor.

 

Seleye oturduğunuzda kayganlığı azaltılmış yeni malzemesi ve şekli hemen beğeninizi kazanıyor. Kumanda köprüsünde ise tek bir istisna dışında hiçbir değişiklik yok: Sadece klakson düğmesi ile sinyal lambalarının yeri değiştirilmiş. Bu konuda Honda yetkilileri bize bunun sadece teknik bir tercih olduğunu belirttiler, ama doğru söylemek gerekirse, kumanda düğmelerindeki bu değişiklik pek yararlı olmamış, zira özellikle klaksona eskiden olduğu gibi baş parmağınızla rahatça erişemiyorsunuz. Motor oldukça atak, hızlı, yörüngesinde dengeli ve ABS kombinasyonlu sağlam bir fren sistemine sahip. Kısaca SH300i her zamanki gibi kolay kullanılabilen, en sıkışık trafik koşullarında bile rahat sürülen bir model. Sanırız ondan daha fazlasını istemek anlamsız kaçacaktır.

 

2012 a href=

 

 TEKNİK ÖZELLİKLER

SH 300i Motor: 4 zamanlı, 1 silindirli, su soğutmalı. Silindir gömlek çapı 72×68,5 mm, silindir hacmi 279 cc, kompresyon (sıkıştırma) 10,5:1; supap zamanlama (dağıtım) sistemi: Kafadan eksantrikli tek mil, silindir başına 4 adet valf, su soğutmalı, maksimum güç 8.500 devirde 27,16 bg (20 kW); maksimum tork 6.000 devirde 26,5 Nm. Euro 3 Besleme sistemi: Elektronik enjeksiyon, 34 mm çapında kelebekli gövdeler, depo kapasitesi rezerv dahil 9 litre. Ateşleme sistemi: Elektronik dijital. NGK LMAR8A-9 buji. Elektrik sistemi: 12 V 11A akü Aktarım sistemi: Otomatik santrifüj kavramalı varyatör. Son redüksiyon: 8.571; Şasi: Yarı-çift beşik sisteminde çelik borulardan; gidon mili gömleği 27,30; ön şasi 98 mm. Süspansiyonlar: Önde teleskopik çatal, 35 mm çapında kolları, esneme payı 102 mm, arkada iki adet amortisör, esneme payı 83 mm. Tekerlekler: Pres döküm alüminyum jantlar; ön jant 2.75 c 16”, arka jant 3.50 x 16”; tubeless lastikler, ön lastik 110/70-16”, arka lastik 130/70-16”. Frenler: Ön fren 256 mm’lik disk, üç pistonlu fren kaliperleri; arka fren 256 mm disk, iki pistonlu fren kaliperi. ABS isteğe bağlı. Boyutlar (mm) ve ağırlık: Uzunluk 2.098, genişlik 728, yükseklik 1.195, akslar arası mesafe 1.422, sele yüksekliği 785, ağırlığı seyir düzeninde 167 kg. Periyodik bakım: İlki 1.000 km’de, sonrakiler her 6.000 km’de bir. Üretici: Honda Motor Co. Ltd. Tokyo-Japonya; www. honda.co.jp Distribütör: Honda Motor – www.honda. com.tr Renkler: Beyaz, siyah, gümüş, lacivert, mavi.

 

2012 Honda SH300i 3. İçerik Fotoğrafı
2012 Honda SH300i 4. İçerik Fotoğrafı

 

2012 Honda SH300i 5. İçerik Fotoğrafı

Bagaj Paket Donanımda

Gösterge tablosu yeniden dizayn edilmiş, daha modern bir görünüme sahip, ama daha önceki modelde yer alan göstergelerin aynılarına sahip: merkezi takometre, yakıt seviye göstergesi ve soğutma suyu derecesi var. Bunların yanı sıra çok işlevli display ekran ve servis uyarı lambaları da tabloda yer alıyor. Arkadaki fren diskinin aynısı önde de mevcut ve çapı 256 mm. Fotoğrafta ABS için öngörülen dişli çarkı görebilirsiniz. Arka amortisörlerin ayar sistemi yok. Bu model beyaz ve siyah renklerden başka, üç yeni metalik renkte satışta olacak (açık gri, mavi, lacivert).

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2014 BMW F 800 GS Adventure

2011 BMW F 800 GS – Triumph Tiger 800 XC

REKLAM