in

2012 Vespa LX 150 ie 3V

Yazar: Sanço Panço

Yine, yeni, yeniden Vespa LX: İlk Görüş

Yeni skuter çıktı” dediler, koştuk gittik. Bu modeli Milano EICMA’da gördük mü, hatırlamıyoruz çünkü Vespa LX’in öncekinden farklı görünen tek yönü canlı renkleri. Geçtiğimiz 2 yıl boyunca kullandıkları grilacivert gibi ciddi renklere bu sene parlak yeşil eklemişler de işe biraz renk gelmiş. Geçen seneki LX’i kullanmış, enjeksiyonlu yeni halini çok beğenmiştik. Son hızı göstergede 100km/s’yi geçmiyordu ama ara hızlanmalarda 2 zamanlı motosiklet ataklığında ilerliyordu. Şimdi yeni bir motor bloğu yapmışlar, silindir kafasında 3 sübap (geçen seneki 2 sübaplıydı) kullanılmış. Distribütörün sayfasına baktık, basın bülteni “teknik makyajın tamamlanması”, “skuterin eşsiz ve büyüleyici olması” gibi pek de bir şey anlatmayan süslü cümlelerle dolu.

2012 Vespa LX 150 ie 3V  1. İçerik Fotoğrafı

Piaggio’nun açıkladığına göre; yeni motorun performansının eskisi ile hiç bir alakası yok. Şayet durum böyleyse, performansı epeyce iyileştirilmiş demektir. Ferco henüz test için motor açmamış, dolayısıyla alete yalanıp bakınmak ve kurcalamaktan başka bir şey yapamadık. Yapabilseydik, motorun üzerinde yabancı kız fotoğrafları yerine “Vespa ile dergiden kaçan Mukadder” fotoğrafları görecektiniz. 3.650 euro fiyat etiketli LX’in bildiğiniz gibi en önemli özelliği tamamen metal olan şasisi. 10 ve 11 inçlik lastiklerle aracın boyutları biraz ufak gibi olsa da, akşamları boğaz köprüsü trafiğinde sırtındaki gitar çantası ile bütün büyük motorları tepeleyen LX’li arkadaşımız, aracın yoğun şehir trafiğine çok uygun bir model olduğunu ispatlıyor. Sele altında bir yarım kask alabilecek boşluk, önde genişçe torpido gözü var.

 

2012 Vespa LX 150 ie 3V  2. İçerik Fotoğrafı

 

Gösterge tablosu hız, benzin göstergeleri, uyarı ışıkları ve bir de elektronik zaman saati ile donatılmış. Genel kilometre göstergesinden başka bir de tripmetresi olsaydı, iyi olurdu. Bakım aralıkları 6 binde bir iken, şimdi 10 bin kilometrede bire çıkartılmış. Önde disk, arkada tambur fren, geçen seneki modellerle aynı. Yürüyen aksamda büyük bir değişiklik yok; önde tekli süspansiyon-11 inç ön jant, arkada biraz daha büyükçe motor bloğu ve 10 inç jantlar takılı. Motor gücü geçen seneki modele göre %7 artarken, torku da %10 artmış. Ara hızlanmalar %2 gibi çok da fark edilemeyecek biçimde artarken, asıl iyileştirme 1,8litre/100 kilometreye (55km/litre) düşürülen tüketimde olmuş. Yurtdışındaki ilk testlerde göstergede 110, GPS’te 100km/s hız gösterdiği yazılmış.

 

2012 Vespa LX 150 ie 3V  3. İçerik Fotoğrafı

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

Fiyat: 3.650 Euro
Motor: Tek silindir 4 zamanlı 3 sübaplı
Silindir hacmi: 155 cc
Max güç:12.9 bg 8.750 devir’de
Max tork:12.8 Nm 6.250 devir’de
Besleme: Elektronik enjeksiyon
Soğutma: Hava ile
Debriyaj: Otomatik, kuru tip santrifüjlü
Vites: Değişken kayışlı aktarım sistemi
Arka fren: Kampanalı tip
Ön fren: 200 mm paslanmaz çelik disk ile
Arka fren: 110 mm silindir
Jant ölçüleri: Ön: 11” x 2.5” Arka: 10” x 3.00”
Ön lastik: İç lastiksiz 110/70-11”
Arka lastik: İç lastiksiz 120/70-10”
Uzunluk: 1.770 mm
Genişlik (En geniş yer): 740 mm
Aks aralığı: 1.280 mm
Sele yüksekliği: 785 mm
Yakıt deposu: 8.3 lt
Egzost çıkışı: Euro 3 normlarında
Distribütör: Ferco Motor
www.vespaturkiye.com

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2012 Aprilia SRV 850 ABS-ATC

Ducati Streetfighter 848

REKLAM