Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016

Yeni Modeller

Alişan Fidan  22652 görüntülenme #3394 yorumlar

2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016

Yeni 2017 CBR1000RR Fireblade burada ve bu sefer gerçekten iddialı!

En baz paket 2017 CBR1000RR Fireblade, EICMA'da Ortaya Çıktı!


Geçtiğimiz ay Honda yepyeni iki Fireblade modeli SP ve SP-2’yi ortaya çıkartmıştı. Bu bizim aklımızda çeşitli soruları yaratmıştı; Standart versiyon neredeydi? İşte cevabı burada!


İki ay önce casus fotoğrafçılarca görüntülenen bu motosiklet tam da oradaki haliyle piyasaya çıkmıştı. Yarı aktif özelliği olmayan süspansiyonlar ve siyah renkli arka maşa ile şasi vardı. Önceki nesile göre değişiklikler çok fazla gibi gözüküyordu.



2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016


Ana Hatlar

  • En baz paket Fireblade
  • 9 seviyeli çekiş kontrol sistemi
  • Showa BPF & BFR süspansiyonları
  • Üç sürüş modu
  • Renkli TFT kadran




2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016

Bilinen Özellikler

  • 189hp
  • 196kg
  • 832mm sele yüksekliği

 


2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016



Bu standart versiyonda bile önceki nesile göre %90 civarında değişiklik yapılmış. Güç/Ağırlık oranı %14 yükseltilmiş. Bu oran 15kg’luk ağırlık azaltımının yanı sıra 10.7 beygirlik güç artırımının sayesinde tutturulmuş. Eski Firebladelerde yokluğu çok tartışılan elektronikler de bu motosiklete eklenmiş. Sistemin merkezinde, 5 eksenli ölçüm ünitesi bulunuyor. Bu ölçüm ünitesi motosikletin her yöne doğru ne şekilde hareket ettiğini ölçüyor. Ünite, 9 seviyeli çekiş kontrol sistemiyle beraber çalışıyor ve


Throttle by wire teknolojisi ile arka tekerin hareketlerini kontrol ediyor. Bosch’un yeni ABS sistemi aynı zamanda fren yaparken arka tekerin kalkmasını engelleyici ve tek teker kontrolünü de düzenliyor.



2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016


Burada da kalmayarak devam eden kontrollere, üç adet sürüş modu, beş adet güç modu, üç tek teker kontrolü modu ve üç seviye motor freni oranı kontrolü eklenmiş. Tüm bunları ayarlamaya çalışmaktan 15 dakika içinde yola çıkabilirsiniz diye düşünüyoruz...


2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016




RC213V-S’te olduğu gibi Fireblade’de tam renkli TFT sıvı kristal ekran kullanarak bilgileri sürücüye aktarıyor. Bu kadran ambiyansa göre kendini otomatik olarak ayarlıyor ve yol, pist ve mekanik adlı üç farklı seçenek ile geliyor.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016



Üç farklı önceden hazırlanmış sürüş modu mevcut. Modlar; pist, rüzgar sürüşü ve sokak  olarak isimlendirilmiş. Her modun kendine göre  tek teker, güç ve motor freni kontrolü seviyeleri mevcut. Pist modu tam güç ve lineer gaz tepkisi verirken, kontrollerin devreye girme seviyesi düşük tutulmuş. Rüzgar sürüşü modunda, ilk üç vitesteki güç çıkışı biraz dengelenirken, elektronik kontroller orta seviyede tutulmuş. Sokak modunda ise ilk dört vitesin gücü biraz dengelenmiş ve kontrollerin müdehalesi üst seviyeye ayarlanmış. Sürücü eğer isterse kendine uygun iki adet mod yaratabilecekmiş...


2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016



Şasinin kenar kalınlıkları düşürülerek 300g ağırlıktan kazanılmış ve rijiditeden hiçbirşey kaybedilmemiş. Eskiye göre torsiyonel açıdan %10 daha esnek olan şasi, firmanın söylediğine göre daha aktif tepkiler verecek. Merkezkaç etkisi %10, yatma hızı süresi ise %15 düşürülmüş. Yani bu motosikleti bir sağa bir sola yatırmamızın daha kolay olduğu anlamına geliyor. Honda, eklediği elektronik gidon amortisörü ile bu durumun kontrolünüzden çıkmasını da engellemek istemiş.  


2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016


SP ve SP2’nin üzerinde bulunan en üst sınıf süspansiyonlardan sonra burun kıvırabilirsiniz fakat Showa’nın 43mm’lik Big Piston ön maşaları ile arka süspansiyonu şakaya alınacak cinsten değil. İkisi de tamamen ayarlanabilir şekildeler ve bildiğimiz kadarıyla bu süspansiyonlar gayet iyi.


Frenlerde ise Brembo yok fakat Tokico’nun radyal şekilde monte edilmiş dört pistonlu frenleri kullanılmış. Aluminyum jantlar ise yeni Y şekilde tasarım anlayışıyla hazırlanmış ve önde 120/70 R17, arkada ise  190/50 R17 ölçüye sahip.


2017 Honda CBR1000RR Fireblade - EICMA 2016


13,000 devirde 189 beygir güç üretirken, 116nm gibi oldukça iyi bir tork değeri var. Tüm aydınlatmalar LED ile sağlanmış.


Yeni 2017 Honda CBR1000RR Fireblade'in Türkiye fiyatı ise henüz bilinmiyor... Bu konuyla ilgili bir duyuru oluştuğunda bu bilgiyi sizlerle en kısa sürede paylaşacağız. 

 

YORUMLAR