Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

2017 MV Agusta F4 RC!

Yeni Modeller

Özlem Köseoğlu  6673 görüntülenme #3371 yorumlar

2017 MV Agusta F4 RC!

İtalyan markanın en üst sınıf üyelerinden birisi, Yeni Racing Kit’i ve 2016 WSBK üniforması ile 2017 MV Agusta F4 RC karşımızda.

Her bir detaya uygulanan titiz ve sürekli bir gelişimin sonucu yeni MV Agusta F4 RC.


Yeni MV Agusta F4 RC, WSBK Şampiyonası yarışlarındaki direk bağlantısı ile hem yolda hem de pistte olmayı başarıyor. Bu yüzden, İngiliz pilot Leon Camier’in yarıştığı ‘Reparto Corse’ ile aynı teknik nesil özellikleri keşfetmeniz mümkün görünüyor.

Camier’in F4’ü gibi, F4 RC’de Hypersport’lar içerisindeki en kapsamlı paketi ile hem büyüleyici hem de verimli. Zarif ve basit, F4 RC resmi versiyonunda kullanılan sponsor logolarını da içeren çekici kırmızı ve beyaz grafik bazı ile anında tanınabiliyor. Grenajların üzerinde süslenmiş “37” numarası, MV Agusta ile ustaların kazandığı Dünya unvanlarını hatırlatıcı nitelikte.


2017 MV Agusta F4 RC!

WSBK kıyafeti ile yeni MV Agusta F4 RC


Üretimi 250 adet ile sınırlı olan yeni F4 RC’nin her biri, değerli yarış kitinin eşlik ettiği gerçek bir koleksiyoncu parçası. Klasik paket, özellikle Racing F4 RC için özel olarak dizayn edilip geliştirilen yüksek kalite parçalar içeriyor. Detaylandırırsak; kitin bir parçasını oluşturan ve özel yarış Elektronik Kontrol Ünitesi ile beraber geliştirilmiş SC-project titanyum tek çıkışlı egzoz sistemi, tek sele kuyruk ünitesi, motosikleti hafifletip estetik olarak yarış sanatının altını çizen bazı detaylardan.


2017 MV Agusta F4 RC!


Yakıt depo kapağı ve pist kullanımı için aynaların çıkarılmasına izin veren ayna ekleri, pratiklik sağlayan ve Hypersports kategorisini yeniden tanımlayıp daha da zenginleştiren ham alüminyum 7075 alaşımlı olarak işlenmiş. Egzoz kuyruk parçasının altı, minimum ağırlık ile ısı iletimine destek olmak için karbon fiberden üretilmiş.


2017 MV Agusta F4 RC!

Modele özelleştirilmiş motosiklet koruyucu kılıfı ve Kimlik Sertifikası, F4 RC’yi daha da özel bir sınıfa sokmayı başarıyor.


2017 MV Agusta F4 RC!

2017 MV Agusta F4 RC podyumda


Rakamlara yansıyan performansı ise şöyle: yol konfigürasyonunda, 151 kW eşittir 205 hp (beygir gücü) maksimum güç sunuyor. Bu rakamlar, RC Superbike’ı, seri üretimler içerisinde sınıfının en güçlülerinden birisi yaptığı bir gerçek. Racing Kit’i ile 13,600 devirde 212 beygir gücü (158 kW) olarak artan performansı ve F4 RC pist düzeni ile ‘Corsa Corta’ (79x50,9 mm) olarak bilinen sıralı 4 silindirli MV Agusta’nın sıra dışı gelişiminde en son evrimi işaret ediyor.


F4’ün dışa doğru olan şasi çözümü, teknik yapı ve tasarımın bir sentezi olmuş. TIG kaynaklı trellis çelik kafes şasi, şüphesiz ki MV Agusta’nın esas özelliklerinden. Alüminyum alaşım plakalar, arka şasi yapısına yakın ve sürüş dinamiklerini tamamen değiştiren bir yapıya sahip. Racing süspansiyonları, paketi tamamlamaya yardımcı unsurlardan: metal yüzey kaplaması ile Ohlins çatal USD NIX tip 30, ayrı hidrolik basınç ayarları bulunmakta (sol) ve geri tepmeli sönümleme (sağ); yay ön yüklemeye imkan veriliyor.  Ohlins TTX 36 süspansiyon, aynı ayar parametrelerini sunmakta.


2017 MV Agusta F4 RC!

Mv Agusta F4 RC Race Mode


Fren sistemi ise performans ile örtüşen özelliklere sahip, çelik fren kısımları ile bir çift 320mm çap disk, alüminyum flanşlar ve Brembo GP 4-piston radyal kaliperlerden oluşuyor. RaceMode (Yarış Modu) ile Bosch ABS 9 Plus, RLM (Arka tekerin kalkmasını Azaltma) sistemi ile güçlü fren koşullarında dahi arka tekerin kontrolden çıkmasını engelliyor.


Elektronik Kontrol Ünitesi ise verimlilikle özel bir amaç üzerine kurulmuş: önseziyi azaltmadan sürücü için üst seviyede bir hakimiyeti garanti altına almak. Bu önsezi, pilotun yeteneği ve bir turda saniyenin onda biri kadar bir fark yaratabilecek tecrübesi ile harmanlanmış bir önsezi. MVICS 2.0 teknolojisi (Motor & Araç Entegre Kontrol Sistemi), gaz hassasiyeti, maksimum tork, motor freni, motor tepkisi ve devir kesici müdahalesi gibi bir çok parametreyi kontrol etmenize izin veriyor.


Ayar sensörü ile atalet platformu, çekiş kontrolünün sekiz seviyeye kadar kesin şekilde işlemesini amaçlıyor. Ayrıca tamamen de kapatılabilme özelliğine sahip. 2.0 EAS (Elektronik Vites Yardımcısı) ile vites değişimi, standart teknik özelliklerinden.


Ünlü İtalyan marka, teknik özellikli modeller geliştirmeye özen gösterse de görünüş olarak göz alıcı ve ihtişamlı modelleri ile her zaman ön plana çıkmayı fazlasıyla başarıyor.


2017 MV Agusta F4 RC Fotoğraf Galerisi: 2017 MV Agusta F4 RC


2017 MV Agusta F4 RC Teknik Özellikleri

Motor

 

Tip

4 silindir, 4 zamanlı, 16 valf, DOHC

Motor Silindir Hacmi (cm³

998 cc

Marş

Elektrikli

Çap x Strok (mm)    

79 mm x 50.9 mm (3.1 in. x 2.0 in.)

Maks. Güç

 

158.0 kW (212 hp) at 13.600 r.p.m.

151,0 kW (205 hp)*** at 13.450 r.p.m.

Maks. Tork

115,0 Nm (11,7 kgm) at 9.300 r.p.m.

Debriyaj

Islak, çoklu plakalı

Vites

Kaset tipi, 6 ileri, sabit örgü

Boyutlar ve Ağırlık

 

Aks açıklığı

1430 mm (56.27 in.)

Toplam uzunluk

2115 mm (83.30 in.)

Toplam genişlik

750 mm (29.51 in.)

Sele yüksekliği

830 mm (32.68 in.)

Kuru ağırlık

175 kg (385.80 lbs.)

Street Versiyonu: 183 kg (403.45 lbs.)

Yakıt Deposu Kapasitesi

17 l (4.49 U.S. gal.)

Performans

 

Maksimum hız

302 km/h (187.65 mph)

Şasi

 

Şasi Tipi

CrMo Celik Tüp Trellis Şasi

Süspansiyon

 

Ön Tip

Öhlins USD çatal, NIX 30 tipi

Arka Tip

Öhlins gelişmiş, TTX 36

 

Frenler

 

Ön fren

Çift yüzer disk (Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) çap), çelik fren diski ve flanş

Ön fren kaliper

Brembo GP radyal tip, tek parça 4 piston Ø 30 mm (Ø 1.18 in.)

Arka fren

Tek çelik disk Ø 210 mm (Ø 8.27 in.) çap

Arka fren kaliper

Nissin, 4 piston Ø 25.4 mm (Ø 1.00 in.)

 

ABS System

 

Bosch 9 Plus Race Mode ve RLM (Arka lastiğin kalkmasına müdahale eden)

Tekerlek ve Lastik

 

Ön: malzeme / ölçü

Arka: malzeme / ölçü

Alüminyum alaşım 3.50 ” x 17 ”

Alüminyum alaşım 6.00 ” x 17 ”

Ön lastik

120/70 - ZR 17 M/C (58 W)

Arka lastik

200/55 - ZR 17 M/C (78 W)

Grenaj

 

Tipi

Karbon fiber ve Termoplastik

Racing Kit Parçaları

 

SC Titanyum egzoz sistemi, ECU haritalı – karbon fiber yolcu selesi kılıfı – anotlanmış alüminyum ayna başlıkları – modele özel motosiklet koruyucu kılıfı – Orijin Sertifikası

 

Emisyon

Euro 3


YORUMLAR