in

2017 MV Agusta F4 RC!

İtalyan markanın en üst sınıf üyelerinden birisi, Yeni Racing Kit’i ve 2016 WSBK üniforması ile 2017 MV Agusta F4 RC karşımızda.

Her bir detaya uygulanan titiz ve sürekli bir gelişimin
sonucu yeni MV Agusta F4 RC.

2017 MV Agusta F4 RC

İlgili Foto / 22 Ekim 2016 | 15:17

Yeni MV Agusta F4 RC, WSBK Şampiyonası yarışlarındaki direk
bağlantısı ile hem yolda hem de pistte olmayı başarıyor. Bu yüzden, İngiliz
pilot Leon Camier’in yarıştığı ‘Reparto Corse’ ile aynı teknik nesil
özellikleri keşfetmeniz mümkün görünüyor.

Camier’in F4’ü gibi, F4 RC’de Hypersport’lar içerisindeki en
kapsamlı paketi ile hem büyüleyici hem de verimli. Zarif ve basit, F4 RC resmi
versiyonunda kullanılan sponsor logolarını da içeren çekici kırmızı ve beyaz
grafik bazı ile anında tanınabiliyor. Grenajların üzerinde süslenmiş “37”
numarası, MV Agusta ile ustaların kazandığı Dünya unvanlarını hatırlatıcı
nitelikte.

2017 MV Agusta F4 RC! 1. İçerik Fotoğrafı

WSBK kıyafeti ile yeni MV Agusta F4 RC

Üretimi 250 adet ile sınırlı
olan yeni F4 RC’nin her biri, değerli yarış kitinin eşlik ettiği gerçek bir
koleksiyoncu parçası. Klasik paket, özellikle Racing F4 RC için özel olarak
dizayn edilip geliştirilen yüksek kalite parçalar içeriyor. Detaylandırırsak; kitin
bir parçasını oluşturan ve özel yarış Elektronik Kontrol Ünitesi ile beraber
geliştirilmiş SC-project titanyum tek çıkışlı egzoz sistemi, tek sele kuyruk
ünitesi, motosikleti hafifletip estetik olarak yarış sanatının altını çizen bazı detaylardan.

2017 MV Agusta F4 RC! 2. İçerik Fotoğrafı

Yakıt depo kapağı ve pist kullanımı için aynaların çıkarılmasına
izin veren ayna ekleri, pratiklik sağlayan ve Hypersports kategorisini yeniden
tanımlayıp daha da zenginleştiren ham alüminyum 7075 alaşımlı olarak işlenmiş. Egzoz
kuyruk parçasının altı, minimum ağırlık ile ısı iletimine destek olmak için karbon
fiberden üretilmiş.

2017 MV Agusta F4 RC! 3. İçerik Fotoğrafı

Modele özelleştirilmiş motosiklet koruyucu kılıfı ve Kimlik
Sertifikası, F4 RC’yi daha da özel bir sınıfa sokmayı başarıyor.

2017 MV Agusta F4 RC! 4. İçerik Fotoğrafı

2017 MV Agusta F4 RC podyumda

Rakamlara yansıyan performansı ise şöyle: yol konfigürasyonunda,
151 kW eşittir 205 hp (beygir gücü) maksimum güç sunuyor. Bu rakamlar, RC
Superbike’ı, seri üretimler içerisinde sınıfının en güçlülerinden birisi
yaptığı bir gerçek. Racing Kit’i ile 13,600 devirde 212 beygir gücü (158 kW) olarak
artan performansı ve F4 RC pist düzeni ile ‘Corsa Corta’ (79×50,9 mm) olarak
bilinen sıralı 4 silindirli MV Agusta’nın sıra dışı gelişiminde en son evrimi işaret
ediyor.

F4’ün dışa doğru olan şasi çözümü, teknik yapı ve tasarımın
bir sentezi olmuş. TIG kaynaklı trellis çelik kafes şasi, şüphesiz ki MV Agusta’nın
esas özelliklerinden. Alüminyum alaşım plakalar, arka şasi yapısına yakın ve
sürüş dinamiklerini tamamen değiştiren bir yapıya sahip. Racing
süspansiyonları, paketi tamamlamaya yardımcı unsurlardan: metal yüzey kaplaması
ile Ohlins çatal USD NIX tip 30, ayrı hidrolik basınç ayarları bulunmakta (sol)
ve geri tepmeli sönümleme (sağ); yay ön yüklemeye imkan veriliyor.  Ohlins TTX 36 süspansiyon, aynı ayar
parametrelerini sunmakta.

2017 MV Agusta F4 RC! 5. İçerik Fotoğrafı

Mv Agusta F4 RC Race Mode

Fren sistemi ise performans ile örtüşen özelliklere sahip, çelik
fren kısımları ile bir çift 320mm çap disk, alüminyum flanşlar ve Brembo GP
4-piston radyal kaliperlerden oluşuyor. RaceMode (Yarış Modu) ile Bosch ABS 9
Plus, RLM (Arka tekerin kalkmasını Azaltma) sistemi ile güçlü fren koşullarında
dahi arka tekerin kontrolden çıkmasını engelliyor.

Elektronik Kontrol Ünitesi ise verimlilikle özel bir amaç
üzerine kurulmuş: önseziyi azaltmadan sürücü için üst seviyede bir hakimiyeti
garanti altına almak. Bu önsezi, pilotun yeteneği ve bir turda saniyenin onda
biri kadar bir fark yaratabilecek tecrübesi ile harmanlanmış bir önsezi. MVICS
2.0 teknolojisi (Motor & Araç Entegre Kontrol Sistemi), gaz hassasiyeti,
maksimum tork, motor freni, motor tepkisi ve devir kesici müdahalesi gibi bir
çok parametreyi kontrol etmenize izin veriyor.

Ayar sensörü ile atalet platformu, çekiş kontrolünün sekiz
seviyeye kadar kesin şekilde işlemesini amaçlıyor. Ayrıca tamamen de
kapatılabilme özelliğine sahip. 2.0 EAS (Elektronik Vites Yardımcısı) ile vites
değişimi, standart teknik özelliklerinden.

Ünlü İtalyan marka, teknik özellikli modeller geliştirmeye
özen gösterse de görünüş olarak göz alıcı ve ihtişamlı modelleri ile her zaman ön
plana çıkmayı fazlasıyla başarıyor.

2017 MV Agusta F4 RC Fotoğraf Galerisi: 2017 MV Agusta F4 RC

2017 MV Agusta F4 RC Teknik Özellikleri

Motor

 

Tip

4 silindir, 4 zamanlı, 16
valf, DOHC

Motor Silindir Hacmi (cm³

998 cc

Marş

Elektrikli

Çap x Strok (mm)    

79 mm x 50.9 mm (3.1 in. x 2.0 in.)

Maks. Güç

 

158.0 kW (212 hp) at 13.600 r.p.m.

151,0 kW (205 hp)*** at 13.450 r.p.m.

Maks. Tork

115,0 Nm (11,7 kgm) at 9.300 r.p.m.

Debriyaj

Islak, çoklu plakalı

Vites

Kaset tipi, 6 ileri, sabit örgü

Boyutlar
ve Ağırlık

 

Aks açıklığı

1430 mm (56.27 in.)

Toplam uzunluk

2115 mm (83.30 in.)

Toplam genişlik

750 mm (29.51 in.)

Sele yüksekliği

830 mm (32.68 in.)

Kuru ağırlık

175 kg (385.80 lbs.)

Street Versiyonu: 183 kg (403.45 lbs.)

Yakıt Deposu Kapasitesi

17 l (4.49 U.S. gal.)

Performans

 

Maksimum hız

302 km/h (187.65 mph)

Şasi

 

Şasi Tipi

CrMo Celik Tüp Trellis Şasi

Süspansiyon

 

Ön Tip

Öhlins USD çatal, NIX 30 tipi

Arka Tip

Öhlins gelişmiş, TTX 36

 

Frenler

 

Ön fren

Çift yüzer disk (Ø 320 mm (Ø 12.6 in.)
çap), çelik fren diski ve flanş

Ön fren kaliper

Brembo GP radyal tip, tek parça 4
piston Ø 30 mm (Ø 1.18 in.)

Arka fren

Tek çelik disk Ø 210 mm (Ø 8.27 in.) çap

Arka fren kaliper

Nissin, 4 piston Ø 25.4 mm (Ø 1.00 in.)

 

ABS System

 

Bosch 9 Plus
Race Mode ve RLM (Arka lastiğin kalkmasına müdahale eden)

Tekerlek
ve Lastik

 

Ön: malzeme / ölçü

Arka: malzeme / ölçü

Alüminyum alaşım 3.50 ” x 17 ”

Alüminyum alaşım 6.00 ” x 17 ”

Ön lastik

120/70 – ZR 17 M/C (58 W)

Arka lastik

200/55 – ZR 17 M/C (78 W)

Grenaj

 

Tipi

Karbon fiber ve Termoplastik

Racing
Kit Parçaları

 

SC Titanyum egzoz sistemi, ECU
haritalı – karbon fiber yolcu selesi kılıfı – anotlanmış alüminyum ayna
başlıkları – modele özel motosiklet koruyucu kılıfı – Orijin Sertifikası

 

Emisyon

Euro 3

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2017 Ducati Scrambler Desert Sled & Scrambler Cafe Racer

Custom Ruhu Ateşleyen 2017 Triumph Bonneville Bobber!

REKLAM