Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Avrasya Tünelinden Motosikletler Geçemiyor

Rauf Gerz

 443 görüntülenme #3523 yorumlar

Avrasya Tünelinden Motosikletler Geçemiyor

Rauf Gerz

Motoron Dergisi Yazarı

Avrasya Tüneli hayırlı uğurlu olsun. Marmaray sündükçe sündü ama bu tünel hangi ara yapılıp bitti anlamadım valla.Çok güzel oldu. Geç kalınmış bir proje. Ülkemiz ve İstanbul daha iyisine çok daha önce layıktı. Emeği geçenlere tebrik ve teşekkürlerimi sunarım.

 


Peki afedersiniz de bu tünelden motosikletler niye geçemiyor? Sebebiyle ilgili hiçbir yerde hiçbir detay yok.



Trafiği rahatlatmak amacıyla yola çıkılan bir projede trafiği daha da rahatlatacak bir konu yok sayılmış.

 


Bence bu bir ihmal veya unutkanlık değil, bildiğin kasıt. Yani motosikletlerin geçmesi istenmiyor. Bu gibi yap-işlet-devret projelerinde devlet işleticiye günlük bir araç garantisi veriyor. Buna karşılık garanti sayısı kadar geçiş olmazsa aradaki farkı da firmaya ödüyor. Eminim firmalar günlük kota içerisinde tanesi 4 dolardan sayım yapıp örneğin günde 30 bin araçtan hesap yapacaksa geçiş ücreti daha ucuz olacak motosikleti sayıya dâhil etmemek için böyle bir yönteme başvuruluyor.


 

Valla ben gazeteciyim; tersi açıklama, bilgi olmadığı müddetçe en kötü ihtimali önermek benim işim. “Kardeşim, uydurma. İşin doğrusu budur” derlerse memnun olur, onu yazarım elbette.

 


Ama bana kimse “Tünel çok uzun, trafik çok sıkışırsa oksijensiz kalırlar”, yok olmadı “Trafik düzenini bozarlar. Çoğu plakayı karartıp kaçak geçiyor zaten, ticari kayıp olur” gibi bilimsel dayanağı olmayan bir açıklamayla gelmesin. Trafik yoğunluğu bakımından İstanbul’u aratmayacak Hong Kong deniz altı tünelinden, ayrıcaNorveç’teki North Cape Tüneli’nden hatta diğer tüm denizaltı tünellerdenmotosikletler nasıl geçiyorsa ben de öyle geçmek istiyorum. Yani ben geçmek istemesem bile boğaz köprülerinden şiddetli rüzgarda, buzda, yağmurda geçmek yerine buradan geçmemizin zaten bir miktar mecbur tutulması gerekmiyor mu?

 


Köprünün büyüklük ve yoğunluğuna göre bu yoğunluğu artıracak araçların kısıtlanmasını anlarım. Bunun bir mantığı var. Ama trafiğin yoğunluğunu artırmak yerine azaltacak araçların kısıtlanması bilimsel ve mantıksal olarak değil sadece ticari anlaşmaların mantıksız uzantıları olarak anlaşılabilir sadece. Sistem, motoru bırak arabayla geç kardeşim diyor yani. Hey Allah”ım.

 


Ayrıca tüm ücretli geçişlerde motosikletlerden alınan ücretlerin otomobillere göre en az yarı yarıya daha ucuz olması gerektiği ve Dünya’nın biz hariç her yerinde bunun böyle olduğunu da tekraren yeri gelmişken hatırlatmak isterim.

 


Her neyse. Ben klasik dilekçemi yazayım:

Bisikletlerin trafiğe katılması için çaba gösteren Sayın Cumhurbaşkanı’nın talebin bu kadar küçük olmasına rağmen en azından bazı danışmanlarının konuya eğileceğini ümit ediyorum. Ulaştırma piri Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın, Karayolları Genel Müdürü Sayın İsmail Kartal’ın, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş’ ın ve ilgili tüm devlet erkânının konuya hassaten eğileceği ümidiyle yeni tünelimizin herkese hayırlı olmasını tekraren diliyorum.

YORUMLAR