in

Bimota 3D Tesi Naked

Yazar: Batuhan Emrem

İtalyan başyapıt Tesi 3D soyundu!

İtalya-Rimini merkezli, kendisi piyasadaki diğer firmalara göre küçük ancak oldukça derin bir mühendislik ve performans kökeni olan Bimota son olarak gündeme WSBK yarışlarına gireceğini duyurarak gelmişti. Bunun dışında ne yazık ki ne kendisini gördüğümüz ne de adından sıkça bahsettiğimiz bir marka. Yine de Bimota unutulmaya terk edilecek veya kendisine saygı duyulmayacak bir marka hiç değil. Motosiklet üretiminde diğer pek çok marka gibi rekabet koşuşturmasına fazla aldırmayarak kendi yolunda ilerlemeyi ve her anlamda farklı olmayı ilke edinmiş bir üretici o.

 

Motosiklet dünyasında ismini altın harflerle tarihe yazmış ve ikon haline gelmiş belli başlı motosikletler var. Bu motosikletlerden birisi de hiç şüphesiz eşşiz bir mühendislik örneği olduğu gibi aynı zamanda “iki tekerlikeli bir sanat eseri” olarak da nitelendirilebilecek Tesi 3D modeli. Tesi, bir bakıma Bimota’nın imzası da diyebiliriz. Farklı bir dış görünüş ve sıradışı bir yapıya sahip bu motosiklet ilk bakışta gelecekten gelen bir makineye benziyor. Ondaki bu farkı elbette piyasadaki diğer motosikletlerde hiç rastlamadığımız ön çatalsız direksiyon sistemi sağlıyor. Bu şüphesiz motosiklete estetik açıdan bir özgünlük sağladığı gibi aynı şekilde işlevselliğini korumaya devam etmesi gerektiği için mühendislerin işini de bir hayli zorlaştırarak ortaya bambaşka bir konsept çıkmasına sebep oluyor.

 

Bimota 3D Tesi Naked 1. İçerik Fotoğrafı

 

Tesi 3D ortaya çıkalı 20 yıl kadar bir süre oldu ancak hala kendisine bakanları etkileyip kafalarını karıştırmayı başarıyor. Şimdi ise bu eşşiz tasarım küçük dokunuşlarla daha çekici ve işlevsel hale geliyor. Tesi 3D Naked adından da anlaşılabileceği gibi yarışçı Tesi’nin bir miktar evcilleştirilmiş hali. Naked bir motosikletin gündelik hayatta sunduğu kullanım dostuluğuna sahip olduğu daha yüksek gidon ve oturuş pozisyonuyla destek veriyor. Çıplak Tesi aslında yepyeni bir motosiklet değil, Tesi projesinin teknisyeni olan Andrea Acquaviva bu motosikleti bir süredir iş-ev arası kullanıyormuş.

 

Tesi 3D Naked’ın performansına bakacak olursak, -ki böyle bir motosikletin teknik verileri ne olursa olun insanı sadece görüntüsüyle tatmin edeceği apaçık ortada- bir Bimota klasiği olarak motor yine bir başka İtalyan motosiklet üreticisi olan Ducati’den temin edilmiş. 90 derecelik hava-soğutmalı desmodromic V-twin motoru geniş tork aralığıyla yollarda esneknik sağlıyor. 7,750 devir/dk’de 98 beygir güç üreten motorun 5,250 devir/dk’de 94 Nm maksimum torku var. Araç 16 litrelik boş deposuyla 170 kg geliyor. Frenlerde ise önde 320 mm’lik çift disk 4 piston kaliperli ve arkada 220 mm’lik tek disk çift piston kaliperli Brembo’lara görev verilmiş.

 

Bimota 3D Tesi Naked 2. İçerik Fotoğrafı

 

Bimota, Tesi 3D Naked ile özel motosikletlerinin bulunduğu ürün kataloğuna bir yeni motosiklet daha eklemiş olmaktan öte aynı zamanda bütün motosiklet evrenine bir yeni eser daha katmış oluyor. O her ne kadar bir motosiklet olsa da yollardan daha çok mühendislik fakültelerinde veya sanat galerilerinde yer almayı hak ediyor.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2014 Yeni Ducati Diavel’e İlk Bakış

Horex VR6 Café-Racer

REKLAM