in

Dolomotiler İçin Rota Önerileri

Hep “Riva-Ağva, Şile-Ağva, olmadı Kandıra, oradan
da Kefken” yapacak değilsiniz ya… Bu sefer sizler için
daha farklı bir rota önerisi sunuyoruz. Her an olmasa
da senede bir uygulanabilecek bir program.

Pek çoğumuz için yurtdışında motosiklet sürmek ulaşılması zor bir hedef. Öncelikle masraflı bir iş. Sonra bakalım işten o kadar izin alabiliyor muyuz? Uçakla gidilirse çok uzak değil ancak, motorla gidilirse şu hep bahsedilen Dolomitilere sadece gidip gelmek en az 4-5 gün alıyor. Bu durumda gezi, işyerinden 5-10 gün izin alabilenler için bir hayale dönüşüyor.

 

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 1. İçerik Fotoğrafı

 

Avrupa’da yollar, manzaralar çok güzel. Ama mesafeler haritada göründüğü kadar kısa değil. Bir yerden bir yere hızlı gidebilmek için otoban kullanmak zorunda kalınca, aslında her tarafın o kadar da çekici olmadığını anlamaya başlıyorsunuz. Şimdi sunacağımız programın kapsamı, sadece motosiklet sürmek isteyen okuyuculara yönelik. Amacınız motosikletle gidilecek şehirlerin gezildiği bir kültür gezisi ise bu program size uygun değil.

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 2. İçerik Fotoğrafı

 

SIKÇA SORULAN SORULAR

 

Hey dostum, nerede bu Dolomiti denen bölge?

Dolomiti bölgesi İtalya’nın kuzeyinde, Belluno ile Bozen/ Bolzano eyaletleri içinde yer alıyor. Alp Dağları’nın bir bölümünü oluşturan bu bölgenin bir diğer adı da Güney Tirol (Almanca: Südtirol). Dağları oluşturan Dolomit kayalarının ve bölgenin adı, Fransız jeolog Déodat Gratet de Dolomieu’den gelmekte.

 

Hangi mevsimde gitmeli?

Dolomiti bölgesi, yeşil yaylaların arasından yükselen, sarp dolomit kayalıklarının oluşturduğu dağlardan oluşuyor. Burası kışın popüler bir kayak merkezi iken, yazın motorcu Mekke’sine dönüşüyor. Dağ Geçitleri kar sebebiyle kışın devamında da uzun bir süre kapalı. Haziran başı ile Eylül ortası arasındaki 3,5 aylık sürede gidilmesi önerilir.

 

Rezervasyon yapmalı mıyım?

Kalacak yer için herhangi bir yer ayarlamaya gerek yok. Otellerde kış ayları için oldukca fazla sayıda yatak kapasitesi olduğundan, yazın bunları dolduracak kadar insan olmuyor. Otel rezervasyonu yapmak programınızın kısıtlanmasına sebep olabiliyor. Bu kısıtlama olmadan dolaşabilmek, yorulunca da hemen her noktada bulunan bir otel-pansiyonda konaklamak daha çekici. (Motor kiralama tavsiyleri için bakınız ilgili başlık.)

 

Uçak bileti, vize işlerini kim yapacak?

Hem Türkler, hem de Almanlar için yaz aylarında Türkiye popüler bir tatil rotasıdır. Bu tür bir programınız varsa, bilet fiyatlarındaki artıştan etkilenmemek için uçak biletinizi bahar aylarında ayırtmanız önerilir. Vize ise başlıbaşına ayrı bir konu; motoru Almanya’dan kiralayacağınıza göre vizeyi de bu ülkeden almanız önerilir. Fransa şu aralar daha kolay vize verebiliyor.

 

Yanımda ne götürmeliyim?

Motor kıyafetlerinizi üstünüze giyin. Mümkün olduğu kadar az eşya alın. Bavulunuzu motosiklet kiralama firmasına bırakabiliyorsunuz. Bazı motosikletlerde bagaj seçeneği olabiliyor. Sanço ise fotoğraflarda da görüldüğü gibi Louis’in 10 Euro’luk su geçirmez sosis çantasını kullanıyor.

 

Neden motosiklet kiralıyoruz, kendi motorumuzla gitsek olmaz mı?

Elbette olur. Ama masraf düşmez, daha fazla zaman harcamanız gerekir. İş maceraya dönüşür. Sürüşün zevkli olduğu yollara varabilmek için bir sürü otoban sürüşü yapmak gerekir. Yurtdışına ilk defa motosikletle gidecek olanların, kendi motorlarını götürmek tutkularını anlayabiliyoruz. Ancak inanın kiralamak hem zamandan, hem paradan tasarruf ettiriyor.

Kendi motorunuzla gitmek için yeşil sigorta, Turing’den uluslararası ehliyet gibi (Yunanistan istiyor) bir torba gereksiz kağıda 200 Euro’dan fazla para vermeniz gerekiyor. Dikkat! Henüz Türkiye’den çıkmadınız bile. Alp’lere motor sürerek varabilmek için en az 2 gün gerekiyor; bir o kadar da dönüşte harcamanız lazım. Motoru İtalya’ya götürmek için diğer bir seçenek ise gemi; gidiş-geliş toplam maliyeti de şöyle: UND Roro gemisi ile (motor gemi, siz uçakla gidiyorsunuz): 600–700 Euro arası. Motoru getirip-götürmek; yollarda, gümrüklerde vakit-para kaybetmek yerine motor kiralamak çok daha kolay. Uçak ve motor kiralama ücreti 500-600 Euro tutuyor. Kiralama firmalarının ücret karşılığı yaptığı rezervasyonu bahar aylarında yaptırırsanız, kiralama için popüler olan yüksek sezonda, motorsuz kalmazsınız.

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 3. İçerik Fotoğrafı

FİYATLAR

Uçuş: Dolomitiler için en iyi üs Münih. Motor kiraları ucuz, dağlara çok yakın. İstanbul-Münih 300 Euro civarında (gidiş-geliş). Çeşitli firmaların her gün direkt uçuşu var. Önceden ayarlanması gereken iki şeyden biri.

Motor Kiralama: İnternetten çeşitli seçenekler bulmak mümkün. Benim tavsiyem “www.motowelt.de” . Orta sınıf bir 600’lük kirası (örneğin Hornet) hafta sonu (4 gün) için 215 Euro, bir hafta sınırsız kilometre 300 Euro civarında. E-posta atmaktan çekinmeyin. Motorlar kaskolu ancak 1000 Euro’luk kasko muafiyeti var. Dikkatli olmak ve motoru kırmamak lazım. Burada Yamaha ve Honda’nın her çeşit modelini kiralamak mümkün.

Otel: Rezervasyona gerek yok, nerede isterseniz duruyor ve genelde keyfinize göre bir yer bulabiliyorsunuz. Orada bulamazsanız hemen yandaki köye geçilip oraya da bakılabiliyor. Oda fiyatları kişi başı, kahvaltı dahil 25–35 Euro arasında. Çadırla gezerek bu harcama kalemini 5–10 Euro civarına düşürebilirsiniz. Her yerde kamping alanı bulunuyor.

Pasaport: Defterin hazır olduğunu varsayıyorum. Pasaport hazır, vize yoksa EU Schengen vizesi 65 Euro. Git-gel, pul parası, rezervasyon, konsolosluk randevu bedeli, 100 Euro da vize için ayırmalısınız. Kendi motorunuzu götürmediğiniz için Turing kazığı yemediğinize de sevinebilirsiniz.

Günlük Masraflar: Öğle ve akşam yemeği, eğer dışarıda yenilirse kişi başı 10-15 Euro/öğün. Abartmamak kaydıyla 10 Euro’da sabitlenebilir. Ya da market alışverişi ile kaliteyi ucuza alabilirsiniz. Otel+dışarıda iki öğün yemek için günlük 50 Euro ayırmalısınız. Bunu da kalınan gün ile çarpın.

Toplam: 1 hafta için tek kişi toplam 1000–1150 Euro ayırmalısınız. “Yok, ben eşim olmadan gidemem” derseniz, “Münih’ten alışveriş” gibi konular da devreye girebilir. O zaman bütçenizin ucu açık olmalı.

 

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 4. İçerik Fotoğrafı

UYARILAR

1. Avusturya otobanlarında vinyet (bir nevi taşıt pulu) kullanma zorunluluğu vardır. Avusturya sınırlarına yakın bölgelerde otobandaki her benzincide bulunur. 10 günlük vinyet pulu 4,30 Euro civarındadır ve ön cama yapıştırılması şarttır. Çok sık yapılan kontrollerde bulundurmamanın ağır cezası vardır. Garip ama gerçek, cama yapıştırmadıysanız yine ceza yersiniz. Ha, vinyetinizin olması otobanların bedava olduğu anlamına gelmez. Kuzeyden güneye iniş için gişelerde 20 Euro civarında otoban parasını ödeyeceksiniz.

2. Ne kadar gazlarsanız gazlayın, köy ve kasaba içlerinde hızınızı muhakkak gösterilen hız sınırına düşürün.

3. Motosikleti mümkünse yalnız kullanın. Kadın, erkek; eşlerin gelme durumunda eş de motosiklet sürücüsü olsa, aldığınız keyif kat kat artar. Yolculu sürüşler yapmak zorunluysa, yolcuya deniz tutmasına karşı hap verin.

4. Eğer zorunlu değilseniz büyük şehirlere girmekten kaçının. Trafik yoğun oluyor, çıkışı bulana kadar da çok vakit kaybediyorsunuz

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 5. İçerik Fotoğrafı

 

HAFTA SONU İÇİN

3-4 GÜNLÜK ROTA ÖNERİSİ (Toplam Yol 800-1000 kilometre)

Gün 1, Cuma: Sabah İstanbul-Münih uçuş, motor kiralama, A8 (güney) otobanından Avusturya’yı geçerek İtalya, Bolzano/Bozen’e varış (tamamı otoban 250 kilometre). SS241 ve SS48 üzerinden Canazei Kasabası, yolculuk 50 kilometre sürüyor. Bu son adımda su kaybını önlemek için ağzınızı kapalı tutun. Canazei veya çevresindeki bir köyde konaklama.

Gün 2, Cumartesi: Canazei’den doğuya doğru yola çıkın. Burası SS48, Büyük Dolomiti Caddesi. Bu yol üzerinde dairesel bir parkur var. Pordoi (2258m.), Gardena (2121m.) Sella (2244m.) Dağ Geçitleri’ni aynı gün içinde zevkten bayılarak gezebilirsiniz. Bu dairesel parkur 40 kilometre. Gün 2, Cumartesi: Hala aynı gün. SS48’den doğuya devam edin. Falzarego (2105m.), Giau Dağ Geçitleri insanı çıldırtacak güzellikte virajlara sahip. Firkete (hairpin) denilen dar virajların sayısı az; açık, ilerisi görünen gazlanabilecek viraj sayısı fazla. Cortina D’Ampezzo Falzarego’dan indiğinizde ulaştığınız yer sosyetik bir kayak merkezi. Bu bölge sayısız dağ geçitleri ile dolu. Gün boyunca bir sağa, bir sola yatmak; vantuz gibi yapışan asfalt her motorcunun rüyası.

Gün 3, Pazar: Dün dolaşmanız yetmedi mi? Bölgesel haritalarda gösterildiği üzere çevrenizde bir torba dağ geçidi var. Virajlara devam. Dünkü rotanızı tersten yapmak bile çok başka izlenimler uyandırabiliyor. Akşam Bolzano/Bozen üzerinden otobana girip Münih’e dönüş. Şehir dışındaki küçük kasabalarda kalmanız tavsiye edilir.

Gün 4, Pazartesi: Sabah erkenden motor teslim, uçakla İstanbul, öğleden sonra iştesiniz. Bu program için 1,5 gün izin kullanmak gerekli.

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 6. İçerik Fotoğrafı

 

5–7 GÜNLÜK ROTA ÖNERİSİ

 

Bu önerideki rota, tam bir daire çizer. Daireyi, saat yönünde ya da saat yönünün tersinden yapabilirsiniz. Aşağıdaki tarif, saat yönünde dönüşe ait. Toplam yol: 1.000-1.300 kilometre.

 

Gün 1 (Münih-Lienz: 222km.) Sabah İstanbul-Münih uçuş, motor kiralama, A8 (güney) otobanından Avusturya’ya geçiş. Kufstein’da otobandan çıkış, Zell Am See üzerinden Grossglockner Dağ Geçidi (Geçiş ücretli; 18 Euro, yuh!). Grossglockner Avusturya’nın en yüksek dağı. Tam yanından geçen 2.700 metrelik geçit, eğer sisten dolayı görüş kapalı değilse unutulamayacak manzaralara sahip. Tepede hava güzel olursa vakit geçirebilirsiniz, zaten motorcu merkezi gibi olacaktır. Geçitten güneye doğru inişe geçildiğinde, Franz-Josef Buzulu var. Aşağı inerken gaza hâkim olmayı unutmayın. Günü Lienz’de sonlandırabilirsiniz.

 

Gün 2 (Lienz-Canazei: 137km.)  Bugün Dolomiti’lerin kalbine doğru ok gibi inilebilir. Lienz’den 100 numaralı yol ile İtalya’ya geçin. Toblach’dan güneye sapıp SS51 üzerinden Cortina D’ampezzo’ya ineceksiniz. Bu bölge Güney Tirol olarak da biliniyor. Batıya, SS48’e dönüp gazı açacaksınız. Burası Büyük Dolomiti Yolu, çevresi dağ geçitleri ile dolu. Sırasıyla Falzarego, Pordoi Dağ Geçitlerini geçeceksiniz. Arabba, Corvara veya Canazei’de kalınabilir.

 

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 7. İçerik Fotoğrafı

 

Gün 3 (Serbest Gün, Dolomiti Çevresi):  Bugün bir program yapmak yersiz. Canazei’den doğusunda dairesel bir parkur var. Pordoi (2258m.), Gardena (2121m.) Sella (2244m.) Dağ Geçitlerini aynı gün içinde dönebiliyorsunuz. Bu parkur 40 kilometre. Bunlar dışında Giau, Valparola Dağ Geçitlerini de gezebilirsiniz. Geçitlerin hepsi ayrı güzellikte ve birbirlerine çok yakınlar. “Yok arkadaş, ben bunaldım geçitten” diyorsanız, Venedik 149 kilometre güneyde. Bugün içinde gidip dönebilirsiniz.

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 8. İçerik Fotoğrafı

Gün 4 (Canazei-Bormio: 250km.)  SS48’den batıya, sonrasında SS241’i kullanarak Bozen/ Bolzano’ya ineceksiniz. Burası dağların arasına sıkışmış bir sanayi şehri. Bölgede her yerin iki adı var; birisi İtalyan, diğeri ise Alman. Bölgenin büyük bölümünde Almanca konuşuluyor. Bolzano’yu çabuk geçip SP19 üzerindeki Mendola Dağ Geçidi üzerinden SS42’ye çıkacaksınız. Artık Dolomiti Bölgesi dışındasınız. Yol üzerinde güzel İtalyan köyleri var. SS42’nin sonuna doğru Tonnale Dağ Geçidi’ne varılıyor. Bu çıkış enfes. Açık virajlar, hızlı dönüşler. Pegleri asfalta gömmek olasılığı var. Tonnale’nin inişinde ise kuzeye Gavia Dağ Geçidi’ne (SS303) sapacaksınız. Burayı kaçırmayın. Tek şeritlik yola karavan, otobüs giremiyor, vahşi manzaralar sunan doğanın içinde gazlıyorsunuz. Gavia’nın bitimindeki Bormio Kasabası veya çevresinde kalabilirsiniz.

 

Gün 5 (Bormio-St. Leonhard: 121km.)  Programınız 5 günlükse ve bugün Münih’e dönmeniz gerekiyorsa Stelvio Dağ Geçidi’nden (2758 m.) geçip, otoban tabelalarını takip ederek kuzeye, Münih’e doğru gazlayın. 2 gününüz daha varsa, dolaşmaya devam. Yolunuzun üzerinde meşhur Stelvio var. Virajları dar, geçit de çok turistik olduğu için Avrupalı motorcuların çoğu sevmez burayı. Ancak gidip de görmemek olmaz. Batı çıkışında 39, doğu çıkışında ise 48 firkete viraj var. Şu ana kadar geçtiklerinizin en yükseği. Batı çıkışı asfaltı yeni, kalite mükemmel. Stelvio’yu doğuya doğru geçtikten sonra SS38 üzerinde Meran/Merano’ya gidip, kuzeye, SS44’e dönerek St. Leonhard’a varacaksınız. Burası sizin için ikinci bir üs. Nehir kenarında muhteşem bir pizzacı var, kaçırmayın.

 

Dolomotiler İçin Rota Önerileri 9. İçerik Fotoğrafı

 

Gün 6 (St. Leonhard ve çevresi)  Bugün sizin için çok eğlenceli geçecek. Jaufenpass(2094m.), Timmelsjoch(2509m.) ve Penserjoch’a (2.214m.) çıkıp çıkıp ineceksiniz. Çıldırmamak için sakinleştirici alabilirsiniz. Akşam yine St. Leonhard’da kalabilirsiniz. Dolayısıyla bugün eşyalarınızı almaya gerek yok. Yerel bir uyarıyı dikkate alın: “Aşağı inerken yavaşlayan ineklere (arabalara), yukarı çıkarken şahlanan atlara (motosikletlere) dikkat edin”. Ayrıca unutmayın, ne kadar kastırsanız da lokal adamların eline su dökemezsiniz, takip etmeye çalışmayın.

 

Gün 7 (St. Leonhard-Münih: 251 km.)  Bugün dönüş günü. Öğlene kadar dün gezilen geçitler dolaşılabilir. Öğleden sonra ise otoban sürüşü ile Münih’e varıp motorları teslim edebilirsiniz. Dönüş saatinizi uçağa ve Münih’te kalıp kalmayacağınıza göre ayarlayabilirsiniz.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motoron Dergisi Haziran 2018 Sayısı, Sayı 155

Aprilia Caponord 1200

REKLAM