in

Ducati Hyperscooter

Yazar: Batuhan Emrem

Son dönemlerde hızlanan scooter yarışına Ducati’nin cevabı ise: Hyperscooter

Scooter dünyasında en son sürprizi J300 ile kataloğunda yepyeni bir modele yer veren Kawasaki yapmıştı. Tıpkı otomobillerde olduğu gibi motosikletlerde de debriyaj ve manuel vites kutusuyla uğraşmak yerine daha pratik ve kolay bir çözüm olan otomatik şanzımana olan rağbet son yıllarda hızlı bir artış gösterdi. Hem bu sebepten ötürü hem de şehir trafiğindeki çileyi azaltması açısından scooter sınıfına olan ilgi de giderek arttı. Son yıllarda ise scooterlar dar sokaklarda çabuk gezmek ve yoğun trafikte ekonomik ve kıvrak şekilde ilerleme amacından ayrı olarak yepyeni bir tarz şeklinde tanınmaya başlanıyorlar. Premium motosiklet üreten BMW’nin bile kocaman scooterlar üretmesi ise bunun en güzel kanıtı.

 

Aprilia SRV 850, Yamaha 530 Tmax, BMW C600 Sport gibi maxi-scooterların arenasına yepyeni bir gladyatör de, yine scooter konusunda uzman ve bu tarzın ana vatanı sayılabilecek İtalya’dan geliyor. Ducati Hyperscooter, markanın tasarımcıları yeni bir maxi-scooter üretme amacıyla masaya yatırıldığında, üzerinde hiçbir özel çalışma yapılmamamış izlenimi veriyor. Öyle ki Hyperscooter için depo kısmı olmayan bir Multistrada demek bile mümkün. Multistrada’nın gözleri, kaşları, egzozu, kuyruğu hatta burun delikleri bile scooter formuna sokularak yeni modelde yer almış. Scooter’ın kalbinde ise yepyeni bir motor yerine Monster 696’nın 80 beygir güç üreten L-Twin motorununn kullanılması gündemde, elbette aktarma otomatik şanzıman ile olacak. Trellis şasi üzerinde duran Hyperscooter’ın ride-by-wire, ABS, ve DTC çekiş kontrol gibi donanımları da olacak. 2015 yılında çıkması beklenen yeni İtalyan maxi-scooter’ın fiyatının ne olacağıyla ilgili bir bilgi yokken 12.000€ civarında olması bekleniyor.

 

 

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

2014 Honda CBR1000RR SP

2014 Indian Big Chief “Custom”

REKLAM