Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?

Yeni Modeller

Alişan Fidan  2812 görüntülenme #2721 yorumlar

Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?

Hipsterların çok sevdiği Scrambler’a 1100cc’lik bir “Büyük Abi” versiyonu geleceği söylentisi ortalığı karıştırdı.

Ducati bugüne kadar yaptığı en büyük haber sızıntısını çok başarılı olan Scrambler’a 1100cc’lik bir versiyon geleceği haberiyle yaptı.

Scrambler Sixty2 lansmanında Ducati’nin proje menajeri Federico Sabbioni şu haberi ağzından kaçırdı: “Motorlarımız var ve daha büyük motora sahip birşeyler yapabiliriz. Düşündüğümüz bir çok şey var. Volkandan fışkırırcasına çok fikir konuşuluyor. Duruma göre bakacağız.”

 

Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?


Panigale’nin 200 beygire sahip olan motoruna heveslenmeyin tabii. Sabbioni, Scrambler’a eklenecek olan tüm motorların Scrambler fikrine uygun olacak olan iki valfli hava soğutmalı motorlar olacağının üstüne bastı.

Sözlerinin devamında “Bu tip motorları uygulamaya devam edeceğiz. Daha önceden de bir sürü farklı motorları denemiştik ve farklı cc’lerde ne sonuçlar alacağımıza dair tecrübemiz mevcut. Scrambler’a 800cc’lik bir versiyon eklememiz modelin popülerliğini büyük oranda artıracak. Hatta belki daha büyük bir motor da ekleyebiliriz.” dedi.

Ducati’nin şu anda üretimde bulunan en büyük Desmodue motoru hali hazırda Scrambler’da kullanılan hava soğutmalı 800cc’lik motor.

Fakat 1100cc’lik Desmodue Evoluzione adı verilen en son 2013 yılında üretimi durdurulan Monster EVO’da kullanılmış bir motor daha mevcut. Tabii ki Ducati mühendislerinin motoru Euro 4 standartlarına uygun hale getirmesi gerekecek.


Ducati Scrambler’a 1100cc’lik “Büyük Abi” Mi Geliyor?


Ducati’nin Sixty2 ismini kullanmasıyla (1962 yılında üretilen 250cc’lik orijinal Scrambler’a atıf) beraber, bizim düşüncemiz bundan sonra gelecek olan Scrambler’ın daha alınabilir 250cc’lik bir versiyonu olup olmayacağıydi. Ducati’den bir yetkiliyi yakalamışken bu sorumuzu da yöneltiyoruz ve aldığımız cevap çok netti.

Böyle bir şeyin marka prestijine zarar vereceğini söyleyen Sabbioni sözlerine şöyle devam etti: “250cc çok ufak. Biz en ufak sınıfın 400cc’lik twin motor olduğunu düşünüyoruz ve marka imajımızı daha alt sınıfa çekmemeye gayret gösteriyoruz. Eski Scrambler’ı 30 yıl sonra tekrardan kopyalayıp üretmek istemiyoruz. Bizim istediğimiz geçmişimize sadık kalarak yeni teknolojileri ve inovasyonları kullanarak motosikleti yeniden tasarlamak.” dedi.

Fakat gerçek soru şu; Hipsterlar 100 beygire sahip bir Scrambler ile ne yapacaklar?

YORUMLAR