Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

Yeni Modeller

Özlem Köseoğlu  38002 görüntülenme #3434 yorumlar

Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

2017 BMW G 310 GS, sınıfının bir ilki olarak Enduro segmentine imzasını atıyor ve böylece G 310 GS sınırsız maceraya hazır. Modelin teknik detaylarına bir göz atalım.

BMW Motorrad deyince, ilk akla gelen modellerden birisidir GS. O mükemmel fonksiyonelliğin bir göstergesi, güvenilirliğin ve sağlamlığın işaretidir. İşte şimdi de G 310 GS, tüm bu özellikleri 500cc kapasite altına transfer ederek kendine özgü, olgun ve yeni bir yorum katıyor. 2017 BMW G 310 GS, Kasım ayının ikinci haftasında Milano'da gerçekleşen dünyanın en büyüğü EICMA Fuarı'nda, meraklı gözler önüne serilmişti.


Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

Ailedeki büyük kardeşlerinden ilham alan yeni 2017 BMW G 310 GS (Mat Racing Kırmızı Rengi)


G 310 GS, meraklılarına eşsiz bir GS deneyimi sunmaya hazır. Şu anda segmentinde rakipsiz, çok yönlü ve modern bir model olma özelliğini taşıyor. BMW G 310 GS, şehir trafiğinde çevik ve atik olmasının yanı sıra hafif arazide üstün derecede dirençlilik gösteriyor. Bu da onu, günlük sürüş maceraları içerisinde eşsiz bir yoldaş yapmayı başarıyor. Üstün derli toplu yapısı ile olgun ve konforlu olan GS, segmentinde yeni bir sürüş deneyiminin kapılarını açıyor. Bu çok yönlülüğü G 310 GS’i, giriş seviyesindeki sınıfta kesinlikle emsalsiz kılıyor.

 

Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

2017 BMW G 310 GS Metalik İnci Beyazı


BMW Motorrad tarafından Münich’te geliştirilen yeni BMW G 310 GS, Hindistan, Bangalore’de BMW Motorrad ‘ın işbirliği ortağı TVS Motor firması tarafından BMW Motorrad standartlarında üretilmiş. 


2017 BMW G 310 GS’in detaylarına bir göz atalım:

 

Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

2017 BMW G 310 GS Mat Kozmik Siyah


BMW G 310 GS, çarpıcı ve etkileyici üç renk varyantına sahip olacak: Mat Kozmik Siyah, Mat Racing Kırmızı ve ayrıntılı tasarımı ile Metalik İnci Beyazı.


Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!


Tipik GS Dizaynı

İlk bakışta eşsiz bir GS özelliği olarak tanımlanabilen yüksek ön çamurluk, çarpıcı, kısa ve yüksek arka kısmı gibi ayırt edici nitelikleri ile BMW G 310 GS, büyük kardeş modellerin klasik özelliklerini gösteriyor. Kısa aks açıklığı ile kompakt oranları ve 19 inç ön tekerlek atik ve çevik bir sürüş tepkisi vadediyor.   

 

Dünyanın Yollarında Eve Doğru Sürerken

G 310 R gibi, G 310 GS’te dünya piyasaları için tasarlanmış. Minik GS, yeni emisyon standartlarını karşılarken, BMW’nin premiyum havasını, 500cc segmentin altında soluma şansı veriyor.


Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

 

Dünya Çapında Geniş Kullanıma Uygun ve Dinamik Sürüş İçin Yenilikçi Tek Silindir Motor

BMW G 310 GS’in merkezindeki en önemli öğe, G 310 R’dan da bilinen dört zamanlı üstten çift egzantiriği ile beraber elektronik yakıt enjeksiyonlu 313cc sıvı-soğutmalı tek silindir motor. G 310 GS’te bulunan tek silindir motorda dikkat çeken bir özellik, silindirin geriye doğru eğik yan yatması ve 180° döndürülmüş silindir kafası. (önde hava girişi ve arkadan çıkışı.) Bu yapı, taze hava-yakıt karışımının güç geliştirme kaynağı mantığını takip ederek motosikletin yapısını da düşününce olumlu sonuçlar sağlıyor. DIN’a (Alman Standartlar Enstitüsü) göre yüksüz ağırlığı ile birlikte 169.5 kilo olan modelde, 9,500 devirde 25kW yani 34 beygir güç çıktısı ve 7,500 devirde 28 Nm maksimum tork ile yeni G 310 GS’in motoru dinamik sürüş zevkinin ideal bir ortağı oluyor.


Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

 

Hafif Arazide ve Yolda Rahat Sürüş Zevki İçin Mükemmel Tasarlanmış BMW GS Ergonomisi

Yeni G 310 GS, hem normal yolda hem de patika yolda ve çakıl zeminde kaygısız motosiklet sürüş keyfi sağlama sözü veriyor. BMW Motorrad’ın karakteristik özelliğinde olduğu gibi, tüm tuşlar yani kontroller kolay ve idare etmesi güvenli. Çeşitli sürücülerin anatomisi dikkate alınarak basit ve güvenli manevra özelliklerine önem verilmiş.


Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

 

Yüksek Performans Sunan Fren Sitemi, Standart Olarak ABS ve Çok Fonksiyonlu Gösterge Dizisi

Tüm BMW motorları gibi, G 310 GS’te standart ABS donanımlı olarak geliyor. Kısa fren mesafeleri ve verimli yavaşlama için 2 kanallı ABS sistemi ile yüksek performanslı fren sistemini kombinleniyor. İstendiği taktirde, hafif arazi zeminlerde kullanım için bir düğmeye basarak yeni G 310 GS’teki ABS rahatlıkla devre dışı bırakılabiliyor. G 310 GS’in gösterge paneli, geniş kristal ekran ile mükemmel netlik ve geniş bir dizi bilgi sunuyor.


Enduro’da Sınıfının İlki: 2017 BMW G 310 GS’e Yakın Bakış!

 

Özgün Bir BMW 


G 310 R gibi, G 310 GS’te gelişim, göze çarpan kalite ve sahibiyle sorunsuz geçen seneler gibi BMW’nin temsil ettiği her şey mevcut. Her alanda mükemmelliği hayata geçirmek için tüm mükemmel malzemeler ve parçalar bir araya getirilmiş. G 310 GS, 500cc altı GS olarak dünya çapında BMW Motorrad premiyum dünyasına bir giriş sayılıyor.

 

Son olarak, Kasım ayının ikinci haftası gerçekleşen EICMA Fuarı’nda lanse edilen BMW G 310 GS modelinin, Türkiye’ye geliş tarihinin ise 2017 son çeyreği olarak planlandığının bilgisi, BMW Motorrad Türkiye Distribütörü Borusan Otomotiv’den aldığımız haberler arasında bulunuyor. Her zamanki gibi bekleyip görelim…


2017 BMW G 310 GS Fotoğraf Galerisi: 2017 BMW G 310 GS


2017 BMW G 310 GS Teknik Özellikleri


Motor

 

Tip

Sıvı-soğutmalı tek silindir motor, DOHC

Motor Silindir Hacmi

313 cc

Çap x Strok (mm)    

80 mm x 62.1 mm

Maks. Güç

25 kW (34 hp) à 9.500 devirde

Maks. Tork

28 Nm à 7.500 devirde

Debriyaj

Islak, çoklu plakalı debriyaj

Vites

6 ileri, sabit örgü

Boyutlar ve Ağırlık

 

Aks açıklığı

1420 mm

Toplam uzunluk

2075 mm

Toplam genişlik

880 mm

Yüksüz ağırlıkta Sele yüksekliği

835 mm

DIN yüksüz ağırlık, yola hazır, ful depo

169.5 kg

İzin verilen toplam ağırlık

345 kg

Yakıt Deposu Kapasitesi

11 litre

Performans Rakamları

 

Maksimum hız

143 km/h

Yakıt tüketimi l/100km

3.33

Şasi

 

Şasi Tipi

Boru şeklinde çelik

Süspansiyon

 

Ön Tip

Ters çatal  ø 41 mm

Arka Tip

İşlenmiş kalıp döküm alüminyum, yaylı gergi kolu merkezi direk monte

Frenler

 

Ön fren

Tek disk freni Ø 300 mm

Arka fren

Tek disk freni Ø 240 mm

ABS Sistem

BMW Motorrad ABS

Tekerlek ve Lastik

 

Ön: malzeme / ölçü

Arka: malzeme / ölçü

Alüminyum dökme 2.50 ” x 17 ”

Alüminyum dökme 4.00 ” x 17 ”

Ön lastik

110/80 – R 19

Arka lastik

150/70 – R17

YORUMLAR