Fren Maneti

Sürüş Tekniği Yazar: Ahmet Köseoğlu

Fren Maneti

Fren maneti kontrolü kaç parmakla yapılmalı?

İlerleyen teknolojiden motosikletlerin fren sistemleri de nasibini aldı. Artık dokunulduğunda diski pitbull gibi ısıran fren kaliperleri mevcut. Fakat motosiklet dünyasında bir tartışma var ki hiç bir zaman çözüme kavuşamayacak gibi görünüyor: Fren maneti kaç parmakla sıkılmalı-kontrol edilmeli? Sizinkini bilmem ama benim buna cevabım; duruma göre değişir!

 

İşte bazı frenleme halleri;

 

• Şehir içi ya da yüksek hızlı olmayan şehirlerarası sürüşlerde fren manetini iki parmakla yönetmek mümkündür. Ancak bunun için ilgili motosikletin iyi bir fren sistemine sahip olması gerekir.

 

• Motosikletin hızı arttıkça ya da fren mekanizması zayıfladıkça yavaşlamak-durmak için fren manetine daha güçlü baskı yapmak gerekir. Özellikle ani ve güçlü frenlemeler için fren maneti dört parmak ile daha kolay sıkılır ve kontrol edilir.
 
 
• Gaz kolu ile fren maneti çok yakın olan durumlarda iki parmak ile fren yapıldığında dışta kalan iki parmak manet ile gaz kolu arasında sıkışacağından etkili fren yapmak mümkün olmaz. Kısa parmaklı sürücülerin gaz koluna yakınlaştırdıkları fren manetini 4 parmakla kullanmaları daha doğru olacaktır.
 
 
• Fren manetine 4 parmak ile müdahale etmek daha hassas ve daha güçlü fren performansı sunar!
 
 
• İleri sürüş okullarında sağ el parmaklarının tamamının sürekli gaz kolu üzerinde durması ve fren yapmak gerektiğinde yavaşlama ya da istenen durma hızının şiddetine göre değişen parmak sayısı ile fren manetine müdahale edilmesi öğretilir. Ancak biz şehir içi sürücülerinin, özellikle İstanbul gibi kalabalık trafik akışında olası tehlikelere çabuk reaksiyon göstermek adına zaman zaman parmaklarımızı fren manetinin üzerinde "tetikte" tutmamızda fayda vardır! 
 
Fren Maneti 1. İçerik Fotoğrafı

 

YORUMLAR