Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Fuar Öncesi Honda ve Yamaha’nın 2017 vizyonları

Çeşitli

Sinan Özgen  1132 görüntülenme #3730 yorumlar

Fuar Öncesi Honda ve Yamaha’nın 2017 vizyonları

Fuar’dan önceki hafta biz basın mensupları için oldukça hareketli geçti. Motosiklet sektöründeki önde gelen firmalar ile birbiri arkasına toplantı yaparak 2017’de neler yapmak istediklerini öğrendik.

Honda, 2016 yılında Pazar lideri olmuştu, 2017’de bunu sürdürmek istiyordu. Yamaha’nın yeni modelleri vardı, pazardaki daralmaya rağmen 17.100 adet satış ile ikinci olmuşlardı. Geçen yıl Suzuki’yi bünyesine katan Doğan Grubu, bu yıl da Piaggio’yu Trend Motor etiketi ile bünyesine almıştı. 1.300 adetten 1.700 adet satışa çıkmak istediklerini düzenledikleri davette bizlere anlattılar. 

HONDA

2016 yılında Türkiye pazarı satışları 143bin seviyesinde gerçekleşti. Honda Motosiklet, 2016 yılını 26.521 adetlik satışla ve %19luk pazar payı ile 2015’te olduğu gibi lider kapattı. %13 gerileyen pazarda Honda Motosiklet pazar payını%1 oranında arttırdı.


Honda Motosiklet Satış ve Pazarlama Müdürü Bülent Kılıçer pazarı değerlendirirken segment bazında satışları yorumladı: ‘Son yıllardaki satış trendlerine bakarsak, Türkiye motosiklet pazarında ağırlıklı olarak LMC ve Cub segmentlerindeki modellerin satıldığını görürüz. Ancak 2014 yılından beri bu trend tersine döndü. Scooter ve Fun segmentlerinde gerek genel pazarda gerekse Honda’da satışlarımızın arttığını gözlemliyoruz. Geçen yıla oranla Cub segmenti %31, LMC segmenti ise %24 küçüldü. Oysa Scooter özellikle büyük scooter modelleri her ne kadar %3lük bir azalma ile 35bin seviyesinde gerçekleşse de diğer segmentler kadar büyük bir düşüş yaşamadı. Bunun yanı sıra FUN segmentindeki motosiklet modellerinin yine geçen yıla oranla baktığımızda %9luk bir artış yaşadığını görüyoruz. Dolayısıyla Türk motosikletseverlerin tercihleri genelde Scooter ve FUN segmentindeki motosiklet modellerine doğru kaydığını söyleyebiliriz’ dedi.


Basın toplantısında yaptığı konuşmasında Honda Motosiklet’in globaldeki liderliğini hatırlatan Honda Türkiye Başkan’ı Hideto Yamasaki, “Honda motosikletin, 2015 yılında olduğu gibi 2016 yılında da gerek global pazarda gerek ise Türkiye pazarında satış lideri olduğunu duyurmaktan mutluluk duyarım. Global liderliğimizi, 2016 yılında 17.5 milyon satış değeri ile önceki yıllara oranla artırarak devam ettirdik’ dedi. Honda Türkiye Otomobil ve Motosiklet Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Özütok ise fuardaki Honda standının 6 yeni modelini basına tanıttı. Bu modeller 23-26 Şubat arasında düzenlenen Eurasia Moto Bike Expo’da ilk kez görücüye çıktılar. CBR1000RR Fireblade, CBR1000RR SP, CRF250L, CRF250 RALLY, X-ADV ve Activa S modelleri fuarda tanıtıldı. Özütok, fuarda sergilenen X-ADV modelinin fiyatının belli olmadığını ancak motorun haziran ayında bayilerde bulunacağını söyledi. Activa S modelinin ise Nisan ayından itibaren satışına başlanacağı bilgisini paylaştı. Sergilenenen diğer modellerin ise fuarın hemen arkasından bayilerde satışa sunulacağı açıklandı.


CBR1000RR Fireblade

The CBR1000RR Fireblade modeli dergimizin bu ayki test kısmında yeralıyor. Portimao’da test ettiğimiz motorun test yazısını Özdem Erdem kaleme aldı. Yenilenen Fireblade’in fuarda Standart (71.000tl) ve SP(84.000tl) versiyonları kullanıcılara gösterildi. Yeni model %90 oranında yenilendi. 15 kg ağırlık düşüşü ve 8 kW güç yükseltme sayesinde güç/ağırlık oranı %14 geliştirilerek Fireblade için şimdiye kadar olan en iyi seviyeye ulaştı. Aynı zamanda Honda Seçilebilir Tork Kontrolü, Seçilebilir Motor Freni, yeni ABS, Sürüş Modu Seçim Sistemi ve Güç Seçici, Showa süspansiyon ve RC213V-S MotoGP’den türetilen teknolojiyle donatıldı.


Fuar Öncesi Honda ve Yamaha’nın 2017 vizyonları

CRF250L ve CRF250 Rally


CRF250L hem asfalt hem de arazideki sürüş kabiliyeti ile çok amaçlı bir ürün olmayı sürdürüyor. 2017 yılında gelen yeniliklerin başında Euro 4 normlarına uyumluluk, revize edilmiş emme ve egzoz sistemi sayesinde gelen daha çok tork ve güç, yeni tasarım, takometreyle yakıt göstergesi bulunduran yeni dijital panel ve açılır/kapanır ABS sayılabilir. Rally versiyonunun fiyatı 19.300tl olarak ilan edildi. 


Fuar Öncesi Honda ve Yamaha’nın 2017 vizyonları

X-ADV

Gelip gelmeyeceği fuar öncesine kadar belli olmayan X-ADV, fuarda kullanıcılara gösterildi. Fiyatı henüz belli olmayan araç son moda bir SUV imajına sahip maceraya hazır bir motosiklet havasını taşıyor.


CB650F & CBR650F

Honda’nın grenajsız, dört silindirli orta ağırlık sınıfındaki yeni modeli CB650F, 3 kW’lik azami güç ve tok endüksiyon sesinin yanı sıra Showa Çift Eğimli Supaplı ön çatala ve revize edilmiş Nissin fren kaliperlerine sahip oldu. Arkaya doğru çizgili yeni tasarım motoru ön plana çıkarırken daha sert bir tutum sergiliyor.  


YAMAHA

Yamaha Motor Türkiye Satış & Pazarlama Müdürü ve MOTED Başkanı Nihat Çadırcı, fuarın geçtiğimiz yıl daralma yaşayan sektöre hareket getireceğini belirtti. Her yıl olduğu gibi bu yıl da birçok yeni motosikleti fuarda sergileyeceklerini ifade eden Çadırcı, “İlk defa tüketicinin beğenisine sunacağımız yeni modellerimiz, yenilenen MT-09, X-MAX 300, MT-10 SP, YS125, NMAX 155’in beğenileceğini ve pazarda güçlü yer edineceğini düşünüyoruz. Sektördeki son teknolojik gelişmelerin uygulandığı bu modellerde ortaya çıkan teknik özellikler ve kullanıcıya sunduğu avantajlar beklentilerin üzerine çıkıyor. Anahtarsız çalıştırma, yarış süspansiyonu gibi birçok özellik yeni Yamaha modellerinde standart hale geldi. Çekiş kontrol sistemi artık scooter modellerinde dahi kullanılıyor.” dedi.

Fuar Öncesi Honda ve Yamaha’nın 2017 vizyonları


2017 yılında piyasaya çıkan yeni modellerin hepsinin kendi sınıfında başarı elde edeceğini belirten Nihat Çadırcı, geçtiğimiz yılı 17.100 adet satış ile kapatan Yamaha’nın Pazar payının yüzde 11,3’ten yüzde 11,9’a yükseldiğini ifade etti. Tüm dünyada yaşanan ekonomik çalkantıların pazarı satış adetlerinde olumsuz etkilediğini ifade eden Çadırcı, nitelikli ve kaliteli ürünlere ilginin artması ile motosiklet pazarının olumlu yönde geliştiğinin altını çizdi. “Daha büyük motor hacmine, daha yüksek kaliteye ve özgünlüğe sahip modeller öne çıkıyor. Tüketici daha çok bilinçleniyor. Neyi, niçin istediğini bilen kullanıcıların sayısı artarken beklentiler de buna göre gelişiyor. Motosiklet kullanıcısı markaların sunduğu hizmetlerden beklentilerini artırıyor.” dedi.


Fuar Öncesi Honda ve Yamaha’nın 2017 vizyonları


Yamaha Avrupa’da 2016 yılından itibaren zorunlu olan, Türkiye’de ise 2018 yılından itibaren zorunlu tutulacak yeni Euro4 yönetmeliğine uygun YS125’i bu yıl ürün gamına aldı. Euro4 uyumlu sportif bir şehir içi motosiklet modeli olan yeni YS125’nin pazarda önemli bir satış başarısına ulaşması bekleniyor.


Fuar Öncesi Honda ve Yamaha’nın 2017 vizyonları

Yamaha Türkiye Başkanı Masashi Ogawa, Yamaha Motor Türkiye Satış & Pazarlama Müdürü Nihat Çadırcı

YORUMLAR