in

Hero T-Sports İle 20 Bin Km Raporu

Yazar: Alişan Fidan

Nisan ayının 19’unda henüz daha 1000km’de iken aldığımız Hero T-Sports, 20 bin km bandını henüz geçti. İlk geldiği halinden farklılıklar var mı? Tabii ki var. Motorun kalbi 10 bin km civarlarında kendisini iyice buldu ve daha yumuşak biçimde çalışmaya başladı. Bu da size daha az titreşim olarak geri dönüyor tabii…

Normalde 6000 km’de bir fakat bizim 3000KM’de bir yaptığımız bakımların dışında hiçbir sürpriz masraf yaratmadı ve her seferinde tek marşta çalışmasıyla güvenilir bir dostum oldu. Debriyaj hala ilk günkü gibi ve şanzıman ise yine aynı tatlılıkta. Hatta vites geçişleri daha bile rahat diyebilirim.

 

 

20 bin km bandına gelindiğinde lastikler tabii ki ilk halindeki gibi değil ama bir bu kadar daha yapabilecek gibi duruyor. Zaten genel olarak Otoyol şartlarında 90-95KM/S sabit hız ile sürdüğüm için çok yıpranmıyorlar. MRF marka lastiklerin tutuşu kuru zeminde gerçekten iyi olsa da ıslak zemine geldiğinde kötü.

 

 

Yakıt tüketiminde ise gördüğümüz maksimum rakam olan 10 litre ile 471KM yol yapmanın üstüne hala çıkamadık. O testte davrandığım kadar sabırlı olamadığım için birazcık daha fazla yakmak pek zorlamıyor. Zaten 3LT/100KM civarı bir ortalama ile gezmek bence zaten gayet ekonomik…

 

Hero T-Sports İle 20 Bin Km Raporu 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Kışın elleri soğuktan korumak için konulan bu el korumaları, motosikletin görünüşünü biraz bozsa da çok yararlı. Ellerime gelen soğuğun tamamen kesilmiş olması üşümemi ciddi oranda azaltıyor ve bu sayede motosiklet üzerinde olan kontrolüm daha iyi bir hale geliyor. Bunun üstüne bir de elcik ısıtması takarsanız tadından yenmeyeceğini düşünüyorum.

 

 

Piste soktuğumuz için ekstra olarak 10 bin km civarında iken fren balataları değişti. Bir de yağsız kullandığımız için 15 bin km’de zincir dişlisi ve zincir değişti. Bu ikisi bizim kullanıcı hatasından doğan masraflar olduğu için bunu sürpriz olarak ele almak yanlış olur.

 

 

20 bin bakımında değişen buji, yağ, hava filtresi ve sübap ayarlamasının ardından bir 3000 km sonra tekrardan bir yağ değişimi var. Büyük bakımların aralıklarının geniş olması ve yedek parça fiyatının uygunluğu ile yol yaparken “Bu yapılan yolun bir de serviste bakımı var” diye kara kara düşünmüyorsunuz. Düşük bütçeli kullanıcılar veya büyük motosikletinin yanına küçük bir “el-ayak” kategorisinde motosiklet almak isteyenler için biçilmiş kaftan olabilir.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motosiklet Sektöründe Euro 4 Damgası!

Honda ile Türkiye Pazarı Üzerine Söyleyişi

REKLAM