Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Hintli Firma Mahindra, Tarihi BSA Firmasını Satın Aldı!

Sektörel

Özlem Köseoğlu  4238 görüntülenme #3380 yorumlar

Hintli Firma Mahindra, Tarihi BSA Firmasını Satın Aldı!

Kökeni 1930’lara dayanan İngiliz BSA (Birmingham Small Arms Company) Firması, Hintli otomotiv devi Mahindra tarafından 4.1 Milyon Dolara satın alındı.

Norton ve BSA firmalarının isimlerinin de karıştığı haberlerde Mahindra Firması’nın, klasik bir İngiliz markası satın alma arayışı Haziran ayından beri süre gelen bir süreç. Konuyla ilgili ilk duyumlar ortaya çıktığında, Norton ve BSA'yı Hintli Firma Mahindra mı Devralıyor? haberimizde konuyu sizlerle paylaşmıştık.

Menkul kıymetler piyasasına yapılan bir açıklamaya göre Mahindra & Mahindra Limited’in bir alt kuruluşu CLPL (Classic Legends Private Limited), sonunda kararlarını verip BSA Limited Firması’nın %100’ünü satın aldılar. Buna göre şirketin bir alt kuruluşu olan CLPL, 21 Ekim 2016 tarihi itibarı ile BSA Limited’in %100 sermayesine 4.1 Milyon Dolara sahip oldu.


Hintli Firma Mahindra, Tarihi BSA Firmasını Satın Aldı!


BSA markasının, geçen 12 ay içerisinde lisans için $ 34,000 gibi bir maliyet harcadığı düşünülürse, satın alınan miktar, epeyce bir ücret anlamına geliyor. Fakat bir yandan da Mahindra’nın satın aldığı fiyat, Hintli firmanın İngiliz markadan beklentisi ile aynı doğrultuda bir tutarı yansıttığı bir gerçek. Bundan sonrasında, Mahindra’nın Hindistan ve Güneydoğu Asya piyasalarına yönelen BSA markasını canlandırması bekleniyor. Hintli motosiklet markaları, son 10 senede müthiş bir gelişme ve büyüme göstermiş olsalar da Batılı alıcıların gözündeki damgayı aşmakta hala zorluk yaşıyorlar. Bu mücadele, Hintli markaların, Kuzey Amerika ve Avrupa piyasaları için farklı yollar aramalarına tanıklık etmiş oldu. Bir diğer taraftan, Royal Enfield gibi firmalar, genç sürücüleri hem fiyat hem de değişik tasarımlar ile kendilerine çekmeye çalışmışlardır.


Hintli Firma Mahindra, Tarihi BSA Firmasını Satın Aldı!


Bu arada, Bajaj, Hero ve TVS gibi firmaların da farklı başarılar elde etmek için Hindistan dışındaki piyasalardaki köklü oyuncular ile ortaklık içerisine girdiğine tanıklık ettik. Bu duruma yakın zaman içerisinde TVS ve BMW Motorrad arasındaki 300cc segmentindeki çalışmaları örnek olarak verebiliriz. Her iki seçeneği de beğenmeyen Mahindra, üçüncü seçenek olarak yeni bir motosiklet markası ile oyun katılıyor. Markayı canlandırmak isteyen firmanın bu yaklaşımının nasıl işlediğini ve ürün gelişim stratejisinin nasıl olacağını ilerleyen zamanlarda görmek ilginç olacak.

YORUMLAR