Honda Yakıt Hücreli Motosiklet Üzerinde Çalışıyor.

Yeni Model Yazar: Vaquero

Honda Yakıt Hücreli Motosiklet Üzerinde Çalışıyor.

Japon üretici, elektrikli motosiklet konseptini bir adım daha öteye taşıyarak hidrojenle çalışan motosikletini üretme üzerinde çalışıyor.

Elektrikli araçlar hayatımızda şimdiden yer etmeye başladı ve fosil yakıtlardan elektronlara doğru olan geçiş sandığımızdan daha hızlı ve keyifli olacağa benziyor. Elektrikli motosikletler, gündemde kendilerine yer etmeye başlamalarının ardından çok kısa bir süre içerisinde neredeyse geleneksel içten yanmalı motosikletlerin performans ve kullanışlılık seviyesine erişmiş durumdalar ve yalnızca birkaç yıl içerisinde bu çıtanın üzerine çıkacağa benziyorlar.


Yenilikçi teknolojileri ile tanınan markaların başında gelen Honda yakıt hücreli motosikletini patentledi. Peki yakıt hücresi teknolojisi nedir?


Yakıt hücreli araçlar (Fuel Cell Technology), sahip oldukları elektrik motoru için gerekli olan enerjiyi şarj yoluyla doldurulan bir aküden almak yerine oksijen ve hidrojen arasında meydana gelen kimyasal reaksiyon sonucu oluşan elektrik enerjisinden sağlıyorlar. Yakıt tanklarında bulunan hidrojen dışarıdan alınan oksijenle reaksiyona girince dışarı atılan şey zehirli egzoz gazları yerine yalnızca su oluyor. Ferahlatıcı…


Honda Yakıt Hücreli Motosiklet Üzerinde Çalışıyor. 1. İçerik Fotoğrafı



Yakıt hücreli bir aracın batarya beslemeli bir araca göre olan avantajı elbette şarj işlemi için sahibini saatlerce bir prizin başında beklemek zorunda bırakmıyor olması çünkü benzin yerine hidrojenle doldurulan bir yakıt tankı mevcut. Bununla birlikte özellikle motosiklet gibi bir araçta önemli bir sorun teşkil ve taşıdıkları batarya sebebiyle elektrikli motosikletler için kaçınılmaz olan ağırlık sorunu ortadan kalkmış oluyor.


Honda Yakıt Hücreli Motosiklet Üzerinde Çalışıyor. 2. İçerik Fotoğrafı



Honda’nın üzerinde çalışmakta olduğu bu çizimlerden görebildiğimiz kadarıyla motosikletin tasarımı konusunda devrimsel bir farklılık göze çarpmıyor. Teleskopik ön maşa, disk frenler, şaft ile aktarma ve perimeter şasi bizler için son derece klasik. Ancak selenin altına yerleştirelen hidrojen tankı ve yakıt hücrelerinden güç alan elektrik motoru motosiklet sektöründe önümüzdeki dönemlerde (belki sandığımızdan daha da yakın) fark yaratacak özellikler olacak.

YORUMLAR