in

Küçük Dev Uzun Yolda Yamaha YBR 125

Yazar: Ahmet Köseoğlu

Sıfır km olarak alıp; 1000 km kullanarak Ekim 2011 sayımızda ilk sürüş testini yayımladığımız
Yamaha’nın küçük devi YBR 125’i, 5000 km testine tabi tutuyoruz

Geçtiğimiz ay 918 km (422+496) kullandığımız Yamaha YBR 125 ile Aralık ayında 930 km (484+446) yol aldık. Biz ekonomisiyle ön plana çıkan YBR 125 ile geçtiğimiz hafta yakaladığımız 1 TL ile 12,4 km (100 km de 2,19 lt benzin) rekorumuzu egale edip edemeyeceğimizin hesabını yaparken, benzine tam 3 kez zam geldi… Petrol zengini ülkelerle komşu olmamıza rağmen dünyanın en pahalı benzinini kullanıyor olmamız ve sürekli birtakım zamlara maruz kalmamız açıkçası gerçekten çok can sıkıcı. Bir birey olarak bu kadar hayati önemi olan benzin son 7 yılda 2,6 kat zamlanırken ülkemiz enflasyon rakamlarının nasıl olup da tek haneli rakamlarmış gibi ilan ediliyor anlam veremiyorum. En ufak bir zamvergide ya da haklarını kısıtlayan kanunda sokakları yakıp yıkan Avrupalıların aksine bizler %65 (litre başına yaklaşık 2.65 TL) vergi vermeye çoktan alıştırılmışız.

 Küçük Dev Uzun Yolda Yamaha YBR 125 1. İçerik Fotoğrafı

Gördüğünüz gibi bu zamlarla ilgili ben de fazlasıyla doluyum. Testimize dönecek olursak; en son artış ile akaryakıt fiyatlarında 95 oktan benzinin litresi 3,87 liraya, 97 oktanın ise 4,01 liraya çıkmıştı. Fakat benzin istasyonuna 450- 500 km bir uğrayan Yamaha YBR 125 sayesinde ben yeniden benzin alana kadar 95 oktan benzinin litre fiyatı 3.78 liraya geri çekildi.

 Küçük Dev Uzun Yolda Yamaha YBR 125 2. İçerik Fotoğrafı

Hesap Kitap

Aralık ayında ilk benzini 484 km sonra aldım. Litresi 3.75 TL’den 41.59 TL karşılığı 11,09 litre benzin aldım. Rekorumuz 496 km de 39.93 TL’yi yakalayamadık. Ama yakıt ekonomimiz 100 km’de de 2,29 litre benzin olarak oluştu. İkinci kez benzin istasyonuna gittiğimde ise 446 km yol kat etmiştim. Evet, bu defa rakam daha da düştü ancak bu kilometrenin yarısına yakın kısmı artçılı ve çoğu soğuk-yağmurlu hava altında gerçekleşti. Ayrıca yeni SHOEI Qwest kaskım o kadar sessiz ki YBR 125’i 1.500 devir/dakika kadar daha devirli kullanmaya başladım. Genel olarak motordan gelen sesin yüksekliğine göre gaz kolu ve viteslere müdahale ettiğimden; kaskımı değiştirdikten sonra ne zaman göstergelere baksam, devir göstergesinin alışageldiğim kullanım aralığından 1300 ila 1700 devir arası daha yukarıda olduğunu gördüm. Bu da benzin sarfiyatımı biraz arttırdı. Her neyse 446 km sonra benzin istasyonuna uğradığımda bu defa litresi 3.78 TL’den 41.05 TL karşılığı 10,86 lt benzin aldım. Yakıt sarfiyatım 100 km’de 2,43 litre benzin olarak gerçekleşti. Toplamda Aralık ayında 82.64 TL karşılığı şehir içinde 930 km yol kat ettim.

 

YAMAHA YBR 125 IRC WINTERGRIP İLE KIŞA HAZIR

Ben daha geniş vizörlü ve sessiz olan yeni SHOEI Qwest kaskım, su geçirmeyen Revit Storm 4 Mevsim eldivenlerim ve dergimizin abonelerine hediye ettiği Prohel yağmurluğum ile yağmurlusoğuk havalarda gazlamaya hazırken YBR de yeni kış lastikleri ile bana ayak uydurdu.

 

Küçük dev YBR 125 yarısı yağmurlu ve neredeyse tamamı buz gibi geçen Aralık ayı boyunca beni hiç üzmedi. Fakat normalde bile kaygan olan İstanbul asfaltı yağan yağmurla iyice kayganlaştığından, YBR 125’in üzerindeki standart lastikler kaymaya başladı. Kısmete bakın ki ANLAŞ Anadolu Lastik Sanayi ve Ticaret A.Ş., IRC Winter Grip isimli ilk ve tek Türk malı kış lastiği üretmiş. Hemen bir çift edinip doğruca ustalarının bilgi ve becerilerine en çok güvendiğim servislerden biri olan Moto Triple’nin yolunu tuttum. Hüseyin ustayı bulup lastikleri ve motoru kendisine emanet ettim. Yağmur, çamur demeden kullandığım YBR 125 haliyle oldukça pisti. Serviste ilk iş olarak yıkanan motosiklet tertemiz olup yeniden geldiğinde “Aaa motor aslında maviymiş, hem baya da güzel bir şeymiş” şeklindeki şakalara maruz kaldım. E yaz-kış motosiklete binmek böyle bir şey işte.

Hüseyin usta, temizlenen motosikletin üzerindeki Uzak Doğu malı lastikleri sökerek Türk malı yeni IRC Winter Grip kış lastiklerini motosiklete taktı. YBR’nin yürür aksamlarının kontrolünü yapıp zincirini de yağlayarak motosikleti yola çıkmaya hazır hale getirdi (bollaşan debriyaj telim manetin önündeki ayar vidasından biraz gerildi). Lastik herkes için tamamen yeni olduğundan neredeyse herkes lastiğe dokunarak ne kadar yumuşak olduğunu anlamaya çalıştı. Kaymayan silika NSP (Non-slip Silika Performance) teknolojili ve inceltilmiş blok desenli IRC Winter Grip lastikler, bu dokunma ve gözle kontrol testlerinden kolayca geçtiler. Hele ki YBR’nin üzerinden çıkan lastiklerle karşılaştırıldığında IRC Winter Grip’lerin kuru havalarda bile daha iyi performans göstereceği ortadaydı. Yeni lastiklerin mumlu oluşu nedeniyle ilk kilometrelerde oldukça dikkatliydim. 80 kilometre kadar geçtikten sonra ise YBR’nin tek silindirli motorunun 6000 dev/ dakikadaki 9,7 beygirlik gücünün tamamını kullanmaya başladım (biri apaçi mi dedi). Açıkçası lastikler umduğumdan daha iyi çıktı. Öyle ki ıslak asfaltta daha iyi yol tutuşu ve performans sunan teknolojinin Türk malı oluşu beni gururlandırdı bile.

 Küçük Dev Uzun Yolda Yamaha YBR 125 3. İçerik Fotoğrafı

SHOEI QWEST

SHARP güvenlik testinden 5 yıldız alarak geçen SHOEI’nin yeni kaskı Qwest’i Türkiye’de ilk defa biz kullanıyoruz. SHOEI markasının geliştirdiği, UV ışınlarını neredeyse %100 engelleyen ve net bir görüntü ortaya sunan; yeni XR-1100 ve XSPIRIT II modellerinde de kullanılan CW-1 vizör/cam sistemine sahip kaskın görüş alanı o kadar iyi ki kask takarken darlanan kullanıcılar oldukça rahat edecek. Yeni yaylı mekanizma vizörün fitillere en iyi şekilde oturmasını sağlıyor. 2.2 Db. gürültü seviyesi ile Qwest, SHOEI’nin kendi bünyesindeki en sessiz kask unvanına sahip ağırlığı ise sadece 1400 gr – (+/50).

 

Küçük Dev Uzun Yolda Yamaha YBR 125 4. İçerik Fotoğrafı

REVİT STORM 4 MEVSİM

Revit’in özellikle soğuk ve yağmurlu havalar için geliştirdiği bu eldiven iç yüzeyindeki nefes alabilen dokusu ile elin terlemesini engellerken soğuk havalarda üşümenin de önüne geçiyor. İleri teknoloji ürünü eldivenin yapısı ise deri ve Cordura karışımından oluşuyor. Yaklaşık bir aydır kullandığımız eldivenden şimdilik çok memnunuz.

 

Küçük Dev Uzun Yolda Yamaha YBR 125 5. İçerik Fotoğrafı

PROHEL TAKIM YAĞMURLUK

Yıllık abonelikle okurlarımıza da hediye ettiğimiz bu yağmurluğu bizler de kullanıyoruz. Geçtiğimiz Ekim ayında Alpler’de dahi kullanma imkanı bulduğumuz Prohel Takım Yağmurluk, yağmurlu havalarda bizi kuru tuttuğu gibi soğuk havalarda sıcak kalmayı da sağlıyor.

 Küçük Dev Uzun Yolda Yamaha YBR 125 6. İçerik Fotoğrafı

IRC WINTER GRIP

ANLAŞ Anadolu Lastik Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin NSP (Non-slip Silica Performance) teknolojisine sahip, AB standartlarında üretimi gerçekleştirilen Winter Grip kış lastikleri, yağışlı zeminlerde oldukça iyi yol tutuşu sunuyor. Kış şartlarına uygun yumuşaklıktaki lastiğin sırt bölümü, aşınmaya karşı dirençli oluşuyla uzun ömür vaat ediyor. Ayrıca virajlarda tutunmayı arttıran kanatçıklı omuz ve sırt blokları ile lastik olduğundan daha kalın görüntüye sahip. Anlaş, lastiğin karda bile kullanılabileceğini belirtiyor ancak bunu henüz test etme fırsatımız olmadı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motosiklet Sevenlerin Vazgeçilmez Durağı Motomax!

2011 Model 300 cc skuter karşılaştırması

REKLAM