Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Lifan KPR 200 Uzun Dönem Testi

Test

Mustafa Bakı  4804 görüntülenme #3486 yorumlar

Lifan KPR 200 Uzun Dönem Testi

Test ettiğimiz Lifan KPR 200 ile şehirde trafiğe çıktık .Öncelikli olarak dışarıda oldukça dikkat toplayan; “aaa bu ne yaa” biçiminde soruları üzerine çeken bir motorun üstündeyiz. Motorun karenajlarından başlamak gerekirse dolgun bir yapıya sahip olan Lifan KPR 200 çok rahat bir şekilde gözleri kendi üzerine çevirtebiliyor.

 Daha önce KP 150’yi bir sene boyunca test etmiş bir ekip olarak olarak, gönül rahatlığıyla “vay canına, demek daha iyisi de olabiliyormuş” diyebiliyoruz.  



KPR 200’ün en çok dikkatimi çeken noktası, eğer benim gibi Bahçeköy’de oturuyorsanız ve iş çıkışınızda akşam karanlığına kalıyorsanız, fazlasıyla tatmin edecek bir far sistemi var. Alışageldiğimiz ekstra sis lambaları, çakarları çıkarabilirsiniz aklınızdan. Gösterge panelinin gece ve gündüz değişebilir aydınlatmaları çok başarılı olmuş. Mavi ve sarı seçenekleriyle daha üst seviyelere yeni bir nokta daha koymuş Lifan.



Mekanik aksamında da bizi en az KP 150 kadar şaşırtıyor bu yeni motor. 200cc su soğutmalı enjeksiyonlu KPR 200’ün ara hızlanmaları –dergimiz yazarı Sanço Panço’nun deyimiyle “hart” diye açınca gazı- 6. viteste “nee, 140 mı?” durumlarıyla karşı karşıya bıraktı bizi. Devirli kullanımlarda bile titreşimi en aza indirgenmiş olan KPR200’ü biz çok sevdik. Zaten önceden Lifan’ın dayanıklı mekanık yapısını gayet iyi biliyorduk. Bunun racing yapısına bakacak olursak gayet başarılı iş çıkadıklarına sizin de hak vereceğinizi düşünüyorum. O muhteşem farın etrafını çevreleyen dolgun grenajlar da yeterince göz doyurucu nitelikte. Frenaj sistemini de geliştirme aşamalarında göz ardı etmedikleride dikkatimizi çekti. Ön ve arka frenlerin disk olmasının yanı sıra ön fren diskini KP 150’ye nazaran daha büyük tasarladıkları gözümüzden kaçmıyor.



“Bu motor iyi gidiyorda durabiliyor mu?” sorusuna tereddütsüz “evet” diyebiliriz. Konfor konusuna gelecek olursak, motorun yarışçı yapısına bağlı olarak öne eğilerek kullanılmasından sebeple uzun süreli kullanımda kısa bir alışma süresi gerektiriyor. Bu süreyi geride bırakınca sürüş pozisyonlarını kanıksayıp rahatlama meydana geliyor. Gayet yumuşak bir yapıya sahip olan selesi kullnıcıya herhangi bir rahasızlık vermemenin yanı sıra bozuk ve stabilize yollarda da memmun ediyor. Süspansiyon sistemi yine KP 150 gibi arkada tek amortisör olarak dizayn edilmiş ve gayet rahat ettirebilen bir yapıya sahip. Her türlü kullanım koşulunda, kasis geçişleri gibi noktalarda halk tabiriyle odun gibi bir yapısı yok. Gayet yumuşak süspansiyonu ile keyifli sürüşler için üretilmiş. Motorun şasiye yansıyan bir vibrasyonu da bulunmuyor.


Lifan KPR 200 Uzun Dönem Testi



Şile’ye Gazlama


Bu makinanın bize verdiği huzurla ve anlık kararla iki teker tutkunlarının İstanbul’daki vazgeçilmez gazlama rotası olan Şile’ye gazlamaya karar verdik. İki arkadaş, iki motor keyifli olacağını düşündük ve oldu da... Şehir içinden çıkana kadar olan yolculuk gayet sakin ve stabil geçti. Fakat meşhur virajlar ve gazlama noktalarına ulaştığımızda işler kızıştı ve bu durum KPR 200 kulanıcısı olarak bana büyük bir keyif verdi. İlk kilometrelerde arkadaşım Bajaj Pulsar 200NS ile önümde seyir halinde ve hız göstergelerimiz 90-100km/s arasında sabitken, onun gazlamasıyla aramızdaki mesafe artmaya başladı.



Bunu fark etmemle birlikte altımdaki tutkulu makinayı şahlandırmam bir oldu. Fark yavaş yavaş kapandı. Bajaj’ın yanından 140km/s hızla geçip giderken 6. vitese yeni geçiyor olmam bana muhteşem bir keyif verdi. Arkadaşıma ise buruk bir hüzün ve KPR 200’ün lastiğinin ortaya çıkarttığı tozları yutmak kaldı. Bir süre sonra arkamdan yetişmeye çalışırken selektör yaptığını farkettim ve çektik kenara... Yanıma gelince ilk cümlesi gayet anlamlıydı “bu nasıl bişey böyle boyu küçük ama icraat büyük!” Evet gerçekten de öyle, bu sınıfta heyecan yaratabilecek bir motorla karşı karşıyayız. Yola devam edip Şile’ye ulaştığımızda hiç kaskları çıkarmadan “doyamadık bu kadarına” diyerek tekrar açtık gazları, istikamet Ağva. Ağva sahil yolunu kullanmak yerine daha önce denemiş olduğumuz orman içindeki Teke yolundan ilerledik.



KPR 200’ün virajlardaki ustalığına ve tutumuna daha da hayran kaldım. Üzerinde gelen CST marka lastikler fena değilse de bazen yetersiz kalabiliyor. Dönmeye karar veriyoruz. Orman yolundayız, etrafımız kendini sonbahara bırakmış, kışa hazırlanan ağaçlarla dolu. Bir de ara ara yağmur geçişlerine yakalanıyoruz, bu da yolu kayganlaştırıyor. Yol üzerinde sürekli beni geçmeye çalışan bir Pulsar’ı peşime takıp KPR 200 ile ormanın keyfini sürdüm. Ağva’da kaskı çıkarınca arkadaki Pulsar sürücüsünün iyice sinirlenmiş olduğunu gördüm. “Dönüşte ben kullanabilir miyim” sorusunu yemek boyunca dilinden düşürmedi.



Motorun bizi kendisine bu denli bağlayacağını ve tutkunu olacağımızı tahmin etmiyorduk. Hangi açıdan bakarsak bakalım süper dedik, mükemmel bulduk. Sözün özü, bu Lifan KPR 200’ün neyi var da bu kadar sevdiniz diyorsanız, bir test etmenizi öneririz, ne demek istediğimizi hemen anlayacaksınız. Uzun dönem testimiz konusunda, önümüzdeki sayılara yazacağımız yazılar için hazırlıklarımız sürüyor.



Lifan KPR 200 Uzun Dönem Testi
TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor: 4 zamanlı, tek silindirli motor

Hacim: 199 cc

Maksimum Güç: 16.7 bg 8.000 dev/dk.

Maksimum tork: 17 Nm 6.500 dev/dk.

Çalıştırma: Elektirik

Sıkıştırma: 11:1

Aktarma: 6 vites

ÇapxStrok: 65.5x58.8

Frenler ön/arka: Disk/Disk

Jantlar: Alüminyum alaşım

Ön Lastik: İç lastiksiz 90/90-17”

Arka Lastik: İç lastiksiz 120/80-17”

Soğutma: Sıvı soğutma

Uzunluk: 2,060 mm

Genişlik: 760 mm

Yükseklik: 1,105 mm

Aks Aralığı: 1,330 mm

Sele yüksekliği: 775 mm

Yakıt deposu: 14 litre

Maksimum hız: 150 km/s, göstergede, test sonucu

Distribütör: Lifan Motor

www.lifan.com.tr

Lifan KPR 200 Fiyatı: 8.390 TL

YORUMLAR