Motosiklet Kültürü Dergisi

Lifan KPR200 İle Uzun Yol Testi

Test

Mustafa Bakır  2041 görüntülenme #3463 yorumlar

Lifan KPR200 İle Uzun Yol Testi

Acar muhabirimiz Mustafa Bakır bu ay boyunca Lifan KPR’yi sizler için kullanmaya devam etti ve başından geçenleri kaleme aldı.

Uzun yol, yolda konfor, yakıtta cimrilik hangisi önemli sizin için? “Evet hepsi de önemli” diyorsunuzdur tahminen, haklısınız. Bu sınıfta bunların hepsini bir arada toplayan Lifan KPR 200’ün testine tapa gaz devam ediyoruz. Artık 1800 km’yi devirdik herşey yerine oturdu ve rodajını tamamen bitirmiş bir küheylan ile birlikteyiz. Bu kilometrenin bir kısmını uzun yol diyebileceğimiz ufak bir Kocaeli gezisinde yaptık.


Lifan KPR200 İle Uzun Yol Testi



İki motosiklet sabahın erken saatlerinde rota belirlemeden yola çıktık ve rastgele bir yer seçmiş olmak için aklımıza ilk gelen Kocaeli’ni seçtik. Daha önce sık kullandığımız bu küçük asi aleti birazda sürekli sürüşte denedik. Her zamanki gibi keyif aldığımızı söyleyebilirim. Yolun büyük bir kısmı gayet açık olan otobanda geçti ve sürekli sabit gaz ile gittik. Uzun süreli kullanımda sanki motosiklet üzerinde değil de arabada gidiyormuş gibi hissettik desek yeridir… Lifan KPR 200’ün racing yapısı göz önüne alındığında yorulacağımızı düşündüğümüz bu yolculuk, tahminlerinizin tam tersine hiç yorulmadığımız bir gezi oldu. Şaşırdık.


Lifan KPR200 İle Uzun Yol Testi



Sabit olarak yaklaşık bir buçuk saat hiç durmadan gazladık. Fakat durduğumuzda hiç de o kadar yol yapmış gibi değildik. Çok rahat geçmişti. Yorgunluğu en aza indirgemek için rahat bir sürüş pozisyonu tasarlanmış ve başarılı da olunmuş doğrusu. Süspansiyon yapısıyla konforunu destekleyen bu motosiklet viraja girince ne kadar güvenilir olduğunu ispatlayabiliyor. Lastik konusunda ise muhalefet şerhi koyuyoruz. Üzerindeki CST lastikler yerine biraz daha iyisi olsa tadından yenmez, virajlara da tereddütsüz girilebilir.


Lifan KPR200 İle Uzun Yol Testi



Süspansiyon ve konforu ile rahatlığa apaçık yer ve önem vermiş. Selesi gayet yumuşak ve hangi şekilde kullanırsanız kullanın her türlü rahat, geniş bir sele olmuş. Her ne çeşit yola çıkarsak çıkalım bize zerre kadar tereddüt ettirmeyen Lifan yakıtı her zamanki cimriliğinden yakıyor ya da halk arasındaki deyimiyle kokluyor. Yüksek devirde kullanıcı olarak uzun yolda ya da şehir içinde aşırı bir farkı yok, ikisinde de az yakıyor. Yakmadığını da zor zamanlara saklıyor. Önümüzdeki sayıda bakım anıları ile devam edeceğiz.  

.




Lifan KPR200 İle Uzun Yol Testi


                                                      TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor:

 4 zamanlı, tek silindirli motor

Hacim:

 199 cc

Maksimum Güç:

16.7 bg 8.000 dev/dk.

Maksimum Tork:

17 Nm 6.500 dev/dk.

Çalıştırma:

Elektirik

Sıkıştırma:

11:1

Aktarma:

6 vites

ÇapxStrok:

65.5x58.8

Frenler ön/arka:

Disk/Disk

Jantlar:

Alüminyum alaşım

Ön Lastik:

İç lastiksiz 90/90-17”

Arka Lastik:

İç lastiksiz 120/80-17”

Soğutma:

Sıvı soğutma

Uzunluk:

2,060 mm

Genişlik:

760 mm

Yükseklik:

1,105 mm

Aks Aralığı:

1,330 mm

Sele yüksekliği:

775 mm

Yakıt deposu:

14 litre

Maksimum hız:

150 km/s, göstergede, test sonucu

Distribütör:

 Lifan Motor www.lifan.com.tr

Fiyat:

8.390 TL