in

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı?

Yazar: Kahl Harris

Öndeki sürücü hiç zorlanmadan arkasındaki yavaş arkadaşından uzaklaşıyor. Bunu doğuştan gelen yeteneğine mi, cesaretine mi yoksa aptallığına mı borçlu?

Üç sürücü seçtik (ortalama, hızlı ve çok hızlı), bir Ducati 848’in üzerine oturttuk ve sürüşlerini analiz ettik. Bir sürüş uzmanı, veri kayıt cihazı ve psikolog yardımıyla sürüşlerini inceleyecek ve nasıl daha hızlı sürebileceklerini söyleyeceğiz.

 

 

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 1. İçerik Fotoğrafı BAY ORTALAMA

 Khal Harris, 24, Sürekli Yazar

 

 Khal, sekiz yıllık deneyimi olan ortalama bir yol sürücüsü. Hiç yarışmadı ama piste çıktığında yeni başlayanlarla takılıyor. V2 motorları, sıra dışı motosikletleri, uzun mesafe sürüşlerini ve şaşırtıcı teknolojileri seviyor. Daha hızlı olmak istemiyor.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 2. İçerik Fotoğrafı BAY HIZLI

 Adrian Stear, 40, Sanat Yönetmeni

 

 Adrian, 25 yıllık deneyime sahip hızlı bir yol sürücüsü. Moped yarışlarına katılmış ve pist günlerinde genellikle orta seviyelere katılıyor. Hafif, küçük kapasiteli spor motosikletler, iki zamanlılar ve garip makinelere karşı bir eğilimi var. Daha hızlı olmak isterdi, ama bunun uğraşmaya değmeyeceğini düşünüyor.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 3. İçerik Fotoğrafı BAY ÇOK HIZLI

 Pete Boast, 45, Serbest Yol Test Sürücüsü

 

 Pete, 33 yıllık deneyimiyle bizim hızlı sürücümüz. Eski bir BSB (İngiltere Superbike Şampiyonası) ve TT (yol yarışları) yarışçısı. Muhtemelen pist günlerinde eğitim verenlerin arasında en deneyimli eğitmen. Spor motosikletleri hala seviyor; ama İngiliz toprak pist yarışlarına (Short Track UK Series) katılıyor. Bir yarışçı olarak, hep daha hızlı olmayı arzuluyor.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 4. İçerik Fotoğrafı

Khal spor motosikletlerden çok hoşlanmadığını söylüyor, ama pek de eziyet çekiyormuş gibi bir hali yok…

 

 

 

 TEST 1

 

SÜRÜŞ TEKNİĞİ

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 5. İçerik FotoğrafıUZMAN

GARRY BALDWIN, RAPID TRAINING

 

Gary, eski bir motosikletli polis, IAM ve RoSPA sınav pilotu belgelerine sahip, şu anda kaza yeri incelemecisi olarak çalışıyor ve 25 yıldır yarışıyor. İleri seviye sürüşün her alanında eğitim görmüş ve iki tekerlek üzerinde olan olaylardan, herkesten daha çok bilgi sahibi.

 

GARY’DEN KHAL HARRIS HAKKINDA;

BAY ORTALAMA

 

Khal’in sürüşü iyiydi, sorun yoktu. Eğitime gelecek birinden bekleyeceğimden daha iyi bir seviyedeydi. Adrian ve özellikle de Pete’den farkı, akıcılığıydı. Olaylara, birbirinden ayrı konularmış gibi yaklaşıyor. Neticede ilerlemesi diğer ikisi kadar yumuşak olmuyor. İkinci turda bunu tam anlatan, neredeyse önceden planlanmış bir örnek yaşadık. Önümüzde 90 derece sağa dönen bir viraj ve iki araba vardı. Virajı döndü, ilk arabayı geçti, araya girdi, sonra ikinci arabayı geçti; gayet güzel. Ama eğer virajı ve sollamaları tek bir harekete sığdırsaydı, bir anda hepsini çözmüş olurdu. Viraj çıkışında, tam görüş açısının da yardımıyla karşı şeride hareket edip, arabaları geçip, kendi şeridinize dönebilirsiniz. Bu, hızlı bir arkadaşınızın sizi geride bırakıp gideceği, sizin de neden olduğunu anlayamayacağınız anlardan biridir.

 

Daha hızlı sürmezler, sadece çok daha az yavaşlarlar. İşleri ilerletmenin yolu gözlemden geçer. Sadece önünüzde ne olduğunu görmekten de değil, iki üç adım ilerisini de düşünmekten geçer. Bir şey hemen tekerleğinizin önündeyse, artık geçmişte kalmıştır. Etrafınızdaki dünyanın resmini ne kadar iyi çizebilirseniz, sürüş için o kadar hazırlıklısınızdır. Bu iş doğal bir şey değildir (kendinizi bunu yapmaya zorlamadan ve eğitmeden bunu yapamazsınız); fakat sürüşünüzü büyük oranda geliştirmenin anahtarı da budur. Öğrenmenin en iyi yolu, doğal bir hale gelene kadar, sürüşü kendinize hikâye gibi anlatmaya çalışın (yolu, bozuklukları ve ileridekileri yorumlayın). Bir kere bilgiye ulaştığınızda, verimli olarak kullanmaya başlayabilirsiniz. “Ortalama”dan “hızlı” ya geçerken, sürüşün kolaylaştığını ve daha stressiz bir hal aldığını göreceksiniz. Yolu daha çabuk özümseyeceksiniz ve özgüveniniz artacak. Yol üzerinde daha doğru pozisyon almak ve daha başarılı gaz kontrolü de doğal olarak yanında gelecektir. Sonra sürüşü yumuşatmaya bakabilirsiniz…

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 6. İçerik Fotoğrafı

 

 

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 7. İçerik Fotoğrafı

Adrian, 848’i tam da gerektiği gibi sürüyor. Deneme güzergâhımızı en çabuk o geçti, ama sanki çok zor bir işmiş gibi görünmesine sebep oldu.

 

 

 

GARY’DEN ADRIAN STEAR HAKKINDA;

BAY HIZLI

 

Adrian, açık ara farkla turu en çabuk tamamlayan sürücüydü. En kibar veya düzenli olan o değildi, ama en hızlıydı. Hızı fazlaydı. Yemek arası dayağı gibiydi. Adrian’ın öncelikler listesinde hız en üst sıralarda yer aldı. Adrian titiz, güvenli ve hatasız bir sürüş sergiledi; fakat onu takip etmek zor işti. Bu şekilde motosiklet kullanmak son derece fazla enerji ve konsantrasyon gerektiriyor. Bununla başa çıkabilirim; ama sanırım daha fazlasını istemem; sonunda karanlık bir odaya gidip yatmak istedim. Herhangi bir şekilde tehlikeli ya da hatalı değildi. Adrian, yarış pistinde öğretilen klasik çizgileri kullanıyor. Yol üzerindeki konumlanması her seferinde tam olması gerektiği gibiydi, yani en iyi görüş açısına sahipti ve hem motosiklet hem de kendisi için işi kolaylaştırmak adına tüm yoldan faydalanıyordu.

 

Adrian’ın kendini geliştirmesi için sürüşündeki keskin köşeleri yumuşatmaya çalışması gerekiyor. Arabaların arkasına giriyor, yavaşlıyor ve sonra etrafından dolaşıyor. Pete ise araçlara yaklaşma hızını azaltmak için kısa süreliğine gazı azaltıyor, yolu kontrol ediyor, gazı tekrar açıyor ve devam ediyor. Adrian’ın, hızlanmak için yavaşlamayı öğrenmesi, sürüşünü akıcı hale getirmesi ve yumuşak kalmayı öğrenmesi gerekiyor. Bu şekilde hızı ve yeteneğinin arttığını görecektir.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 8. İçerik Fotoğrafı

 

 

GARY’DEN PETE BOAST HAKKINDA;

BAY ÇOK HIZLI

 

Bu en keyifli sürüştü; yumuşak, güvenli ve çok sakin. Bu şekilde her yere gidebilirdik. Hızlı fakat az efor gerektiren bir sürüştü. İskoçya’ya kadar böyle gidebilirdik. Pete, acele etmeyen bir sürücü ve akıcı bir sürüşü var. Pete’nin diğer ikisinden daha yavaş gittiği noktalar vardı; ama bu ona kesintisiz ilerleme fırsatı verdi. Bir kavşakta Khal etrafına bakmak için durdu, Pete ise daha yavaş yaklaştı, ama güvenli olduğunu görüp durmadan devam etti. Pete, Adrian gibi yolun tamamını kullanmadı. Çünkü buna ihtiyaç duymadı. Sürüş kabiliyeti çok yüksek ve böyle bir sürüş esnasında sahip olduğu yetenek o kadar yüksek ki elindekilerin tamamını kullanma ihtiyacı hissetmiyor. Diğerlerinin beyninin tam kapasiteyle çalıştığı noktalarda Pete’ninki rölantide çalışmaya devam ediyor. Onun yumuşak, sakin tarzı en az zorlayan ve en uzun sürdürülebilir olandı.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 9. İçerik Fotoğrafı

 

 HIZ İÇİN İPUÇLARI

 

ORTALAMA SÜRÜCÜLER

1: Önceliklerinizi gözden geçirin

Hızı, öncelikler listesinin başına koymak, stresli bir sürüş getirir. Hızlı sürüş her zaman iyi sürüş anlamına gelmez, ama iyi sürüş hızlı sürüşü getirir.

 

2: Köşeleri törpüleyin

Daha erken fakat daha yumuşak şekilde yavaşlayın ve hızlanın; faydasını göreceksiniz. Sizin ve motosikletinizin üzerindeki gerilimin az oluşu, işler yolunda gitmezse kurtulmak için rezerv bırakır.

 

HIZLI SÜRÜCÜLER

1: Görüşünüzü yükseltin

Görebileceğiniz en uzak noktaya bakın. Sahip olduğunuz her bilgi ileride işinize yarayacaktır.

 

2: İki adım ilerisini düşünün

Önünüzdeki engel için bilgileri toplayıp analiz ettikten sonra, dosyaya kaldırın ve bir sonrakine geçin.

 

SÜPER SÜRÜCÜLER

1: Bir sisteminiz olsun

Zaten hızlı ve yumuşak olanlar için, bir sonraki adım ciddi bir eğitim almak olacaktır; polislerin öğrendiği roadcraft (yol sanatı) sistemi gibi. Sistemi kafanızda bir düzene oturtmak ve yolda karşılaşabileceğiniz senaryoları aklınızda çözmek sizi yukarı taşıyacaktır.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 10. İçerik Fotoğrafı

Bazen arkadaşınızın sizden hızlı olma sebebi, eski BSB ve TT yarışçısı Pete Boast olmasıdır…

 

 

 

 

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 11. İçerik Fotoğrafı

TEST2

 

PSİKOLOJİ

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 12. İçerik Fotoğrafı  UZMAN DR MURRAY GRIFFIN

 

Dr. Griffin, alanında yirmi yıllık deneyime sahip bir spor psikoloğu. Aynı zamanda, ömrü boyunca motosikletlerle yaşamış, Boneville tuz ovalarında kullandığı, rekor sahibi Nitro takviyeli Hayabusa’sı olan bir motosiklet hayranı. Sürücülerimizin aklından geçenleri söyleyebilecek biri varsa, o Murray’dır.

 

Üç sürücüye, NEO Beş Faktör Modeli’ni kullanarak kapsamlı bir kişilik testi yaptık. Bu test, sadece lisanslı psikologların kullanımına açık bir testtir. Kadın dergilerinde bulabileceğiniz testlere hiç benzemiyor: kandırmak, tahminlerde bulunmak ya da sonucu değiştirmek neredeyse imkânsız. Bu testte kişilik; beş boyutlu olarak değerlendiriliyor: Duygusal dengesizlik, dışa dönüklük, açıklık, geçimlilik, sorumluluk. Bu test; uzmanımızın, neden bu kadar hızlı motosiklet kullanabildiğimiz ve hatta kullanmak istediğimizi anlamasına yardımcı olacak.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 13. İçerik Fotoğrafı   DR GRIFFIN’DEN KHAL HAKKINDA

   BAY ORTALAMA

 

Daha genç ve daha yavaş sürücü. Khal, duygusal dengesizlik konusunda aldığı çok çok düşük puanla, sıra dışı bir karakter. Bunun anlamı, değiştiremeyeceği konuları umursamayacağı ya da bu konularda endişelenmeyeceği anlamına geliyor. Yani hayat nereye götürürse oraya gidecek biri. Bu durumda, insanların sürüşü hakkında yorum yaptığı ya da başkalarının daha hızlı olduğu grup sürüşlerine katıldığında, daha hızlı sürmek için üzerinde bir baskı hissetmiyor.

 

Dışa dönüklük konusunda gayet yüksek bir puan aldı, bu da onu hayata ve motosiklet kullanmaya karşı son derece girişken, hayat dolu, iyimser biri yapar. Deneyime açıklık konusunda da yüksek puan aldı, yani eski alışkanlıklarını tekrarlamak yerine, yeni fırsatlar ve deneyimleri keşfeden biri olduğunu görüyoruz. Genç kişilerin neredeyse tamamı bu konuda yüksek puan alırlar. Khal, geçimli bir insan; başkalarıyla çalışmayı ve kendini akışa bırakmayı becerebilir; fakat son derece düşük duygusal dengesizlik puanıyla, istemediği bir işi yapmaya asla ikna edilemez; ya da kendini güvende hissettiğinden daha hızlı gitmeye. Ortalama bir sorumluluk sahip bir kişi, iyi derecede kendine hâkimiyet ve disiplin derecesine sahip. Bu özelliği de sürüşüne yansıyor. Khal, başka kimse tarafından değil, sadece kendi kendini yönetiyor ve olduğundan daha hızlı olmayı deneme ihtiyacı hissetmemiş.

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 14. İçerik Fotoğrafı   DR GRIFFIN’DEN ADRIAN HAKKINDA

  BAY HIZLI

 

Ortalama sürücü. Adrian, ortalamanın biraz üzerinde bir duygusal dengesizlik puanı aldı. Bu da sürüşten ve olaylardan sonra yaptıklarını değerlendirmeye eğilimli olduğunu gösteriyor. Araştırma yapacak, yorum ve tavsiyeleri derinlemesine düşünecektir. Yorumları gururuna yediremeyen ve kendini heyecanla savunmaya çalışan kişi olacaktır (Khal bunları umursamazken); fakat daha sonra bunlardan en çok faydalanan kişi olacaktır. Adrian, yorumu alacak, sonra da bu konuda kendini geliştirmenin bir yolunu bulacaktır. Adrian, diğerlerinden daha az dışa dönük bir kişi. Bu onun daha az sevilecek ya da cana yakın olmayan biri olduğunu göstermez. O daha çok, partide ortalıkta bağırmayıp, kendine güvenini sessizce yansıtan biri. Adrian deneyime çok açık. Bu, tasarımcı oluşuyla örtüşen bir kişilik yapısı, aynı zamanda motosiklet kariyerine (spor motosikletlerden klasiklere hatta cruiserlere kadar kullanmış) ve profesyonel kariyerine de yansıyor. Olaylar ve motosikletler arasında hızlı geçişler yapan ve deneyim kazanan biri. Adrian, geçimlilik konusunda biraz düşük bir puan aldı. Bunun anlamı, başkalarının seçimlerine göre hareket etmeyeceğidir. Eğer bir iş yapıyorsa, sebebi çoğunluğun yapması değil, kendinin bunu yapmayı istemesidir. Adrian, sorumluluk konusunda diğerlerinden biraz daha düşük bir puan aldı. Bu da sürüş esnasında kendini şahsi limitlerinin ötesine geçmek için zorlayacak bir yapısı olmadığını gösteriyor.

 

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 15. İçerik Fotoğrafı

  DR GRIFFIN’DEN PETE HAKKINDA

  BAY ÇOK HIZLI

 

Açık farkla en hızlı sürücü. Pete, duygusal dengesizlik konusunda ortalama bir puan aldı; yani yorum ve tavsiyeleri alacak, ama bunlara gereğinden fazla değer vermeyecek bunların özgüvenini ve kendine olan saygısını etkilemesine izin vermeyecek biri. Pete ne dışa dönük, ne de içine kapanık biri. Gözlerin üzerinde olmasından kesinlikle mutlu; çünkü sürüşü sürekli olarak yarışçılar, dergi okuyucuları ve başkaları tarafından izleniyor ama bu onu telaşlandırmıyor; doyurulması gereken bir egosu da yok. Bu, bir sporcunun bulunması için ideal bir nokta. Pete, deneyime açıklık konusunda düşük bir puana sahip. Bu kötü bir özellik değil ve sıkıcı biri olmadığı da kesin. Ama sürüşünü küçük, ölçülü adımlar atarak geliştirmiş, hayatını ve sağlığını tehlikeye atarak değil. Aklıyla motosiklet kullanıyor. Her zaman “güvenli/tehlikeli”, “yol tutar/ tutmaz” diye düşünerek ilerler, kendini olayların akışına bırakmaz. Bu da belli ki çok işine yaramış. Pete, geçimli ve başkalarıyla çalışmaya açık, aynı zamanda mütevazı biri. Çok da sorumluluk sahibi, bu konuda en yüksek puanı alan kişi. Çok güçlü bir iş ahlakına ve çalışma dürtüsüne sahip. İnsanların kendi şanslarını ve kendi başarılarını yaratacaklarına inandığını söyledi. Ölçülü kişiliği, kendine hâkimiyeti ve çok güçlü dürtüleri, güvenli ve başarılı şekilde çok hızlanmasına yardımcı olmuş.

 

 

AKLINI DÜZENLE

 

KHAL GİBİ İNSANLAR

1: Kendinden emin, düşük seviyede duygusal dengesizliğe sahip biri için; ilerlemeniz gerektiği veya aldığınız tavsiyenin dinlemeye değer olduğu konularında ikna edilmesi zor biri olabilirsiniz. Eğer kendinizi geliştirmeye çalışıyorsanız, doğru sebep için olduğundan emin olun.

2: İşe yarayan antrenmanı bulun ve bu kişiliğinize de uygun olsun. Eğer hızlı gitmeye meraklı değilseniz ama daha güvenli olmak istiyorsanız, ileri seviye yol sürüşü eğitimleri faydalı olacaktır. Eğer hızlanmak istiyorsanız, pist eğitimleri limitlerinizi güvenli bir ortamda yükseltecektir.

 

ADE (ADRIAN) GİBİ İNSANLAR

1: Makul seviyede bir duygusal dengesizlik, eğer sizi sürüşünüzü analiz etmeye ve geliştirmeye sevk ediyorsa faydalı olacaktır. Ama üstün gelmesine izin vermeyin. Eğer neyi yanlış yaptığınızdan emin değilseniz, tavsiye alın. Farklı tecrübe seviyeleri için, farklı seviyelerde eğitimler mevcut.

2: Moralinizi bozmayın. Gururunuz kırılmış gibi hissederseniz, aldığınız bilgiyi, kendinizi geliştirmek için bir başlangıç noktası olarak kabul edin. Eğer daha hızlı bir sürücü, sizin yapamadığınız bir şeyi yapıyorsa, ondan tavsiye isteyin. Hepimiz başkalarından bir şeyler öğrenebiliriz.

 

PETE GİBİ İNSANLAR

1: Mantıklı, dikkatli bir tavır sizi güvende tutacaktır. Yine de daha hızlı gitmenin tek yolu, kendi sınırlarınızı zorlamaktır. Bu, umursamaz “Allah ne verdiyse gazla, bak bakalım ne oluyor” anlamına gelmiyor. Küçük, kontrollü denemelerle ilerlemelisiniz. Bunu pistte, kontrollü bir çevrede küçük adımlarla en az riskli şekilde gerçekleştirebilir veya yolda da dikkatlice deneyebilirsiniz.

2: Güçlü bir çalışma ahlakına sahip olmak şarttır; çünkü kazayla ya da yetersiz tedbirlerle hızlanamazsınız. Gelişmeniz gereken konuları bulduğunuzda, bunlar üzerinde düzenli ve artan şekilde çalışın. Yılda iki gün piste çıkmak sizi geliştirmez; ama bir eğitmenle yarım düzine pist sürüşü tüm sürüşünüzü değiştirebilir.

 

 

KİŞİLİĞİN 5 FAKTÖRÜ

 

DUYGUSAL DENGESİZLİK

Kişiliğimizin kötü yönleri. Endişe, düşmanlık, depresyon, öz bilinçlilik, iradesizlik ve strese karşı hassasiyet olarak karşımıza çıkabilir. Daha az olması kesinlikle daha iyi; ama sıfır olması da psikotik* eğilimlere işaret edebilir…

 

DIŞA DÖNÜKLÜK

Kişiliğimizin, şahıslar arası yönü. Yüksek puanlar sıcaklık, aşırı iddialılık, girginlik, heyecan arayışı ve pozitif duyguları işaret eder. Çok fazlası, potansiyel aşırı hassas bir kişilik olduğunuz anlamına gelebilir.

 

DENEYİME AÇIKLIK

Kişiliğimizin yaratıcı bölümü. Genellikle aktif yaratıcılık, estetik duyarlılık, içsel duygulara bağlılık, çeşitlilik tercihi ve düşünsel merakı gösterir. Yaratıcı tipler kesinlikle yüksek puanlar alırlar.

 

GEÇİMLİLİK

Kişiliğimizin ahlaki yönleri. Genellikle güven, başkalarını düşünme, dürüstlük ve alçakgönüllülük olarak karşımıza çıkar. Kibar insanlar genellikle burada öne çıkarlar.

 

SORUMLULUK

Kişiliğimizin ciddi çalışma bölümü. Yeterlilik, düzen, başarıya açlık ve öz disiplini kapsıyor. Çok çalışanları gün yüzüne çıkarıyor.

 

 

 

Neden Arkadaşım Benden Daha Hızlı? 16. İçerik Fotoğrafı

 

NASIL DAHA HIZLI OLUNUR

 

Ortalama bir sürücü, basit gözlemler ve planlamayla kendini geliştirebilir. Hızınızı artırmayın, yavaşlamanız gereken miktarı düşürün. Daha deneyimli sürücüler, sürüşlerini zarifleştirmek ve her anı mümkün olduğunca yumuşak hale getirmeyi daha kolay başarabilirler. Yüksek hızda motosiklet kullanmak çok zorludur ve beyninizi sürekli bilgiyle beslemenizi gerektirir. Alacağınız pek çok veriyi çöpe atarsınız; bunların sadece %20’si faydalıdır. Bu bilginin işlenmesi, dosyalanması ve çok kısa süreler içinde bunlara göre hareket edilmesi gerekir. Bu yüksek hızda yapılan hesaplamalara son derece alışkın olmanız ve bilinçli düşünceden, otomatik tepkiye dönüşmüş olması gerekir. Tecrübeniz arttıkça, yolu gözlemeye ve motosikleti yönetmeye daha az kapasite ayırıp, sınırlarınızı zorlamaya ve sürüşünüzü geliştirmeye fırsat bulacaksınız. Çoğu zaman insanlar tam önlerinde ya da tam arkalarında ne olduğuna konsantre olur, son geçtikleri araba ya da kavşak hakkında endişelenmeye devam ederler. Beyninizi baştan programlamalı, odak noktanızı ileride görebildiğiniz en uzak noktaya ayarlamalısınız. Toplayabildiğiniz kadar çok bilgi toplayın. Bu gözlemi, doğal olarak edineceğiniz yumuşak sürüşle birleştirdiğinizde, hızlanmanız için artık sadece daha fazla tecrübeye ihtiyacınız kalacak. Bunlar atla deve değil, bunu herkes başarabilir. Sadece zaman ve enerji harcamanız gerekiyor. Hızlı sürücüler kuğular gibidirler. Fazla bir iş yapmıyor gibi görünürler; fakat suyun altında deliler gibi ayak çırparlar. Kafalarının içinde hiç durmayan bir hareket vardır, anahtar nokta da budur.

 

 

Bunlar atla deve değil, bunu herkes başarabilir. Sadece zaman ve enerji harcamanız gerekiyor.

 

 

Kafa Bilimi

 

Bir sürücüyü çok hızlı yapacak iki şey vardır: Gelişim hırsı ve gerçekleştirme isteği. Bu bir tavuk / yumurta durumudur; çalışman için gerçekten istemen gerekir ve gerçekten istemezsen çalışamazsın. Arzu, biraz duygusal dengesizlikle gelebilir; diğerlerinin sizin hakkınızda düşündüklerinden endişe etmeniz ya da kendinizi fazlasıyla eleştirmek güçlü bir motivasyon olabilir; ama fazlası kendi kendinizi engellemeniz ve yok etmenize sebep olabilir. Bunun, sorumluluk sahibi bir kişilikle desteklenmesi gerekir. Çok çalışmaya hazır olmalısınız. Bu efor seviyesi, kendine hakimiyet ve disiplin sadece sorumluluk duygusuyla mümkün olur. En iyi sporcular her zaman ilginç ya da cana yakın kişiler değillerdir; fakat hepsi yaptığı işe son derece bağlı kişilerdir. Başarmak için içinizde tutku ve istek oluştuktan sonra hızlanırsınız. Hız ve kabiliyetinizdeki yükselme, uzun süreler limitlerinize yakın sürüşler yaptıktan sonra gerçekleşecektir. 10.000 saatlik yüksek hızlı sürüşe yaklaştıkça, daha da hızlanacaksınız. Yaklaşık olarak bu tecrübe seviyesinde, bilinçli düşünce ve motor kontrolleri, otomatik bilinçaltı hafızaya dönüşür. Böylece sürüş seviyenizi ayakta tutmak için gereken zihinsel aktivite miktarı azalır. Valentino Rossi bu sayede viraj dışında geç fren yapıp, sollamasını planlarken aynı anda debriyaj kolunu da ayarlayabilmektedir. Doğal yetenek; aslında; istek ve disiplinden daha az önem taşır. İyi bir başlangıç yapmanızı sağlayabilir; ama bu sizi en yukarı taşımaya yetmeyecektir.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Grup Terapisi

Sürüş Pozisyonu

REKLAM