Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Praem’den Custom BMW S1000RR!

Yeni Modeller

Özlem Köseoğlu  4993 görüntülenme #2954 yorumlar

Praem’den Custom BMW S1000RR!

BMW S1000RR’ın da Custom’ı olur mu demeyin? Ultra Modern, Retro ve Klasiğin başarılı birlikteliği, Custom Praem BMW S1000RR Projesi’nde birleşti. Gelin projeye birlikte bir göz atalım...

Modern duruşunun yanında aynı zamanda da Retro temasıyla dikkat çeken spor motosikletlere her zaman denk gelmiyoruz. 80’lerin Superbike Endurance Yarış Motosikletlerini andıran bu Custom Praem BMW S1000RR’da insanın gözlerini alamadığı benzersiz bir hava ve estetik var. 2014 senesinde kurulmuş olan el yapımı birbirinden özel motosikletler tasarlayan Praem’i kuran Sylvain Berneron ve Florent Berneron kardeşler, bu kez de BMW Motorrad Fransa’nın kendilerine teslim ettikleri S1000RR üzerinde sağlam bir çalışma gerçekleştirmişler.


Praem’den Custom BMW S1000RR!

 

193 beygirlik motor gücü ile deposunun altında dünyanın en hızlı motorlarından birisine sahip olan BMW S1000RR, aynı zamanda kullanış kolaylığına sahip bir motosiklet olduğu için California Superbike School eğitmenlerinin de tercih ettiği gizli bir silah. Motosiklete ilk baktığınızda eğer daha önce görme şansınız olduysa yine Berneron kardeşlerin tasarımı Honda RC51’i andıran bir görüntüye sahip.


Praem’den Custom BMW S1000RR!


Yarışçı bir aileden gelen 20’li yaşlardaki Berneron kardeşlerin yönettiğin Praem’de çoğunlukla 1970 ve 1980’lerin pist motosikletleri üzerinde çalışılıyor. Başarılı ikili, bu kez de değişik bir custom tasarlamaya karar vermiş. Baz motosikleti çok fazla bozmadan kendi kişisel yorumlarına dayanarak tasarımı gerçekleştirmişler.

 

Sylvain Berneron, “Bu sadece stil ile ilgili değil, hem stil hem de performansla ilgili, elimizden geleni yaptık.” diyerek gerçekleştirdikleri tasarıma inandıklarını dile getirdi.

 

Praem’den Custom BMW S1000RR!


1980’lerin Endurance yarışçılarından esinlenen parlak, yeni ve şık bir kasa giydirilmiş. Renkleri ise ünlü BMW Art Car Projesinin ilki olan ve Alexander Calder tarafından boyanmış 1925 senesinde Le Mans’ta 24 Hours’ta yarışan Alexander Calder BMW 3.0 CSL modeline bağlı kalınarak tasarlanmış. Üç renkli grenaj özellikle gayet hoş ve modern dizaynı ile “keskin köşeli” tanımından kesinlikle uzak duruyor. Sağ köşedeki tek ön far, S1000RR’a uyması için ön kısımdaki yeni hava giriş sistemi ile modifiye edilmiş.


Praem’den Custom BMW S1000RR!


 

Kuyruk kısmında ise kökeni 1970’lere dayanan Suzuki XR69 model benzeri aynen bir alt şasi gibi klasik Endurance stilini andıran diğer ipuçlarını görebilirsiniz. Bu arada Akrapovic egzoz ise kısa bir susturucu ile kaplanmış.


Praem’den Custom BMW S1000RR!

 

Alüminyum depo ise ciddi anlamda değişiklik görmüş, hızlı benzin doldurma sistemi Stäubli enduro stili yeni üst bölümü ile standardından 50mm daha uzun tasarlanmış.


Praem’den Custom BMW S1000RR!

 

Dymag alaşımları anımsatan Karbon tekerlekler, Rotobox tarafından yapılmış. 70’ler ve 80’lerin Suzuka 8 Hour yarış motosikletlerinden de ilham alınan modelde, bir diğer değişim ise karbon seramik Sicom fren diskleri, frenler ve soğutma borusundan geliyor.

 

Peki, bu durumda değişmeyen ne kaldı? Elektronik ayarların olduğu gibi kalabilmesi için süspansiyon ve arka masa hala stock olarak kalmış. Hem pist hem de yol kullanımına uygun gereğinden fazla güç olduğu için motorun doğasında da doğal olarak herhangi bir değişikliğe gidilmemiş.

 

Sonuç; Retro ve modern teknolojinin esintilerinin bulunduğu dengeli ve heyecan verici bir karışım. Praem ve BMW Motorrad Fransa, çeşitli Showlarda bu özel motosikleti gözler önüne çıkarmaya hazırlanıyor.

YORUMLAR