in ,

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem

Yazar: Moe

Gelin şimdi bu “uçuk” çizimleri çıkaran kalemin ardındaki bir isim ile sizleri tanıştıralım. O bir Türk ve ünü şimdiden kıtaları aşmış durumda. Karşınızda motosiklet tasarımcısı Mehmet Doruk Erdem!

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem

 

 

Dergimizin ve www.motoron.com.tr’nin sıkı takipçileri “konsept tasarım” haberlerine aşinadırlar. “Falanca markanın şu modelinin konsept tasarımları internete sızdı”, “ünlü İtalyan tasarımcı Mr.X’den akıllara zarar dizayn” ve daha niceleri… Gelin şimdi bu “uçuk” çizimleri çıkaran kalemin ardındaki bir isim ile sizleri tanıştıralım. Çok uzakta değil, o bir Türk ve ünü şimdiden kıtaları aşmış durumda. Karşınızda motosiklet tasarımcısı Mehmet Doruk Erdem!

 

Lansmanlarda karşımıza çıkan, yeni motosiklet modellerinin ilk konsept çizimleri ile banttan inmiş son halinin bir çok değişikliğe uğradığını ve mühendislerce belli bir kalıba oturtulduğunu görüp bir çok defasında iç çekmişizdir… Ancak herşey kontağı ilk çevirişe kadar sürüyor ve yanma odasından kulaklarımıza gelen senfoninin sesi ile tüm düşüncelerimiz aklımızdan maalesef uçuyor (konu motosikletler olunca hangimiz öyle değiliz ki?). Gerçekliğin çemberinden geçmiş bu motosikletlerin geçmişine, yani tasarım aşamasına yelken açacağımız serinin giriş bölümü ile sizlerleyiz.

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 1. İçerik Fotoğrafı

 

 

Moe: Tanımayanlar için, önce bize biraz kendinizden, profesyonel geçmişinizden ve motosikletlere nasıl ilgi duymaya başladığınızdan bahsedebilir misiniz? Mehmet Doruk Erdem: 1987 İstanbul doğumluyum. Kadir Has Üniversitesi Endüstriyel Tasarım bölümünden mezun oldum. Endüstriyel Tasarımcı ve 3D Artist olarak profesyonel hayatıma başladım. Motosiklet ve araba tasarımlarına küçüklüğümden beri yoğun ilgi duyuyordum fakat sonra motosikletlere olan ilgim arabalara olan ilgimin çok daha ötesine geçti.

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 2. İçerik FotoğrafıNemesis

 

Moe: Toplamda kaç adet motosiklet konsept tasarımınız var, kaç tanesi fiziken vücut bulabildi? M.D.E.: Şu an 18 adet motosiklet konsepti mevcut. Bazıları şehir içi kullanım bazıları ise uzun tuz düzlüklerinde kullanılmak üzere tasarlandı. Alpha’nın yapımına şu an Amerika Utah’ta devam ediyoruz.

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 3. İçerik FotoğrafıGreenbullet

 

Moe: İlk tasarladığınız motosiklet hakkında nasıl geri dönüşler almıştınız? M.D.E.: İlk tasarladığım motorlar daha çok vintage tarza sahip custom motorlardı. diyebilirim. Şu an piyasada var olan custom motosikletlere benziyorlardı. Sanıyorum bu sebepten ötürü, insanların ilgisini tam olarak çekebildiğimizi düşünmüyordum ama geribildirimler olumlu yöndeydi.

 

 

Moe: Şu anda ilk tasarımınıza dönseydiniz neleri değiştirmek isterdiniz örneğin? M.D.E.: Muhtemelen Burt Munro’nun Indian Scout’a yaptığı gibi bir tasarım ile başlayabilirdim. Her tasarım benim için önemli fakat Bonneville Tuz Düzlükleri için yapılan motor tasarımlarının bende apayrı bir yeri var.

 

 

Moe: Sizi kendinize has yenilikçi çizgilere iten ana sebep/ilham kaynağı neydi? M.D.E.: Tasarımlarımda klasik ve modern tarzı bir arada tutmaya büyük özen gösteriyorum. Motorun bir kısmı temiz ve net bir diğer yarısı ise daha karmaşık olmalı ki kendi içinde bir düzen oluşturabilsin. Zarafet ile gücü bir araya getirmek gibi.

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 4. İçerik FotoğrafıTyphoon

 

Moe: Peki yurt içi ve yurt dışında aldığınız tepkileri kıyaslarsak? M.D.E.: Yurt içindeki tepkiler olumlu fakat yurtdışından gelen tepkiler ile kıyaslandığında çok daha fazla eleştiri aldığımı söyleyebilirim.

 

 

Moe: Çok yakında sizi bekleyen bir Bonneville macerası var. Bunun hakkında neler söylemek istersiniz?M.D.E.: İnsanlar hayalleri için yaşar derler, benimde en büyük hayalim Bonneville’e katılmak ve o atmosferi yaşayabilmek sanırım. Bu yıl herhangi bir sorun olmaz ise Bonneville Tuz Düzlükleri yarışlarında olacağız.

 

 

Moe: Bunun haricinde neler tasarlıyorsunuz, günlük hayatta daha çok neler ile uğraşıyorsunuz? M.D.E.: Motosiklet tasarımları dışında birçok tasarım yapıyorum fakat genel olarak yüzük tasarımları üzerinde çalışıyorum. Aynı kriterleri o tasarımlara da aktarmaya çalışıyorum.Bunların dışında çeşitli obje tasarımlarım da mevcut. Günlük hayatta bir bisiklet sevdalısıyım diyebilirim. 2 sene önce almış olduğum bir yol bisikletim var ve motorlu araç kullanmak yerine onunla işe gidip gelmeyi tercih ediyorum. İşlerden fırsat bulduğum zamanlarda şehir dışına bisiklet ile seyahat edip rahatlamak en büyük hobilerimden.

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 5. İçerik Fotoğrafı
Spirito

 

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 6. İçerik Fotoğrafı
Eternity

 

 

Moe: Tuz düzlüğü, yarış pistinde ya da yolda motosiklet kullanıyor olsanız, hangi motosikletleri kullanmak istersiniz? Kendi tasarımlarınızdan veya seri üretim modellerden diyelim… M.D.E.: Kendi tasarımlarımdan Alpha bittiğinde tuz gölünde kullanmayı isterim. Apollo ve Titan’ı da test edebilmek isterdim. Seri üretimde Ducati Panigale 1199’u kullanmak isterim. Bundan sonraki sayılarımızda Mehmet Doruk Erdem’den en güncel haber ve tasarımları bu sayfalarda bulabileceksiniz.
Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 7. İçerik Fotoğrafı
Apollo

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 8. İçerik FotoğrafıTitan

 

Röportaj: Dizayn Stüdyo: Mehmet Doruk Erdem 9. İçerik Fotoğrafı

Orion

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Arch Motorcycles Ve Krgt-1’in Hikayesini Keanu Reeves Ve Gard Hollinger’dan Dinleyelim!

Test: Honda CBR500R Yeni Tasarımı İle Türkiye Yollarında

REKLAM