in ,

Şansız Bayan Şans

Yazar: Ahmet Köseoğlu

Pat Briggs’in 2007 Bobber kırması Lady Luck

County Line Choppers işletmecisi Pat Briggs’in cv’sinde 12 yaşından itibaren Harley Davidson motosikletler ile çalışmaya başladığı yazıyor. Çok havalı bir giriş olmuş bu ama tabii ki sizin de tahmin ettiğiniz gibi o yaşlarda ancak anahtar takımındaki numara sıralamasını çözmüş ve istenen en doğru demirbaşı ustasına getirmeye çalışmıştır. Pat Briggs’in esas başarısı ise 17 yaşına geldiğinde kendine ait bir Harley-Davidson elde etmiş olması. “Efsaneye” göre custom dünyasındaki kariyeri de yine aynı yaşta aldığı o motoru modifiye etmesiyle başlıyor. O da bizim gibi Turbo sakız çiğneyip çıkartmalarını sağa sola mı yapıştırdı bilemiyoruz fakat esas olan Pat Briggs’in şuan itibariyle motosiklet tamir ve modifikasyonunda 30 yıl kadar tecrübesi olduğu.

 

Şansız

 

15 senedir kendi işletmesini çalıştıran tasarımcı Briggs Custom Cycle olarak başladığı ticaret hayatında unvanını 7 yıl kadar önce Conty Line Choppers Inc. olarak değiştirdi. Pat Briggs’in modifiye tarzı genel olarak; daha çok Harley Davidson modellerinin üzerinde küçük-büyük oynamaların yanı sıra geniş renk seçeneklerini kullanarak rengârenk görünümlerde motosikletler ortaya koymak olarak açıklanabilir. Fakat asla basit tasarımlardan bahsetmediğimizi belirtmemiz gerekir. Zira basit görünümlü kaliteli tasarımlar yapmak en zor işlerden biridir. 2010 AMD Dünya Custom Şampiyonası’nda dereceye girememiş olsa da Lady Luck tasarımı genel olarak bu duruma güzel bir örnek teşkil ediyor.

 

Şansız

 

 

Örneğin anlatmaya gidondan başlayacak olursak; sadece 5 bükümlü bir boru ve iki elcik gibi görünen basit tasarım aslında içerisinde gizlenmiş bir gaz kolu ve debriyaj manetinin yanı sıra tüm bu aksamın kablolarını içeriyor. Bu tarz sistemler ise hem ileri hem de geri dönebilen elciklerin içerisindeki mekanizma ile sağlanıyor. Kısacası görünüm basit olabilir fakat işleyiş ve muhteviyat öyle değil.

 

Şansız

 

 

Lady Luck’un el yapımı deposu 52’model Dodge’nin kafa süsünden yola çıkılarak imal edilmiş. Yağ tankı, ızgara ve hava filtresi kapakları ise 32 Hudson parçaları kullanılarak yapılmış. Tüm hidrolikler, kablolar, anahtarlar vb. işletim sistemleri daha öncede belirttiğimiz gibi mümkün olduğunca görünmeyecek şekilde gizli tutulmuş. Arka dişli maşa ortasındaki fren kaliperi sayesinde aynı zamanda fren diski özelliğinde.

 

Şansız

 

 

Motosikletin şasisinden öne doğru 38 derecelik açı ile uzanan ön çatal şık süspansiyonun iyice göz önüne çıkmasını sağlamış. Arka tarafta ise “hard tail” özelliği –Türkçe’ye sert kuyruk olarak çevrilse de arka maşa ile bütünleşik, süspansiyonsuz şasi anlamına geliyor- yaysız koltuğu ile tasarımın sadece “sert çocuklara” göre olduğunun işaretini veriyor; ya da bayanlara mı desek. Zira Lady Luck’ın el yapımı arka çamurluğunun üzerinde, depo üstünde ve ön tarafta bariz göze çarpan bayan figürleriyle birlikte mor rengi tasarımın hitap ettiği kesimin bayanlar olduğunu ortaya koyuyor.

 

Şansız

 

Pat Briggs’in gösterişsiz tasarımı kullanıcısını uzun kilometreler götürebilecek bir motosiklet. Tabi Türkiye yollarında seyahat etmek için yanınızdan ayırmayacağınız birde koyun postu kaplı minderinizin olması gerekiyor. Mor rengin tolare edilmesini sağlayacak tamamen siyah renkteki üst başı hiç söylemiyorum bile…

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Kral Arthur ve Sir Lancelot

Lethal Threat

REKLAM