in

Sepang Testlerinin Ardından

Yazar: Cem ÇAĞLI

MotoGP’de 2018 sezonu Sepang’ta gerçekleştirilen üç günlük kış testleriyle başladı.

28, 29 ve 30 Ocak 2018 tarihlerinde Malezya’nın Sepang pistinde pilotlar ilk sezon öncesi kış testleri için deri tulumları giyip yepyeni motosikletlerine kavuştular.

Ducati, Yamaha ve Suzuki Sepang testlerinden önce yeni sezonda kullanacakları tasarımların lansmanını yapmışlardı. Gözler Honda, KTM ve Aprillia’nın üzerindeydi. Acaba onlardan bir farklılık görecek miydik? Tasarım anlamında olmasa bile özellikle Honda yeni ön kanatçıklarıyla testlerde ön plana çıktı.

Sepang Testlerinin Ardından 1. İçerik Fotoğrafı

3 gün süren test boyunca 3 farklı motor deneyen Marquez, 2018 motorunu beğendiğini ve motosikletin dengesini sevdiğini söyledi. 

Sepang Testlerinin Ardından 2. İçerik Fotoğrafı

Valentino Rossi: Bugün çok çalıştık ama iyi işti. Öncelikle her şeyi denedik
ve net açık fikirlerimiz var fakat bugün en zor gündü. Biraz zorlandık çünkü
tutuşun eksikliği bize biraz pozisyon kaybettirdi yine de ritmimizi geçen yılla
karşılaştırırsak geliştik. Özellikle kullanılmış lastiklerde. Gelişim göstermek
için çok çalışmalıyız biliyoruz fakat yine de pozitif bir testti. 

Sepang Testlerinin Ardından 3. İçerik Fotoğrafı

Maverick Vinales:Dürüst olmak gerekirse iyi çalıştık. Bugün zorlandık. Neden zaman
kaybettiğimizi bilmiyorum özellikle öğleden sonra, sabah işler iyi gidiyordu. Her
neyse gelişim göstermek için çok çalıştık ve şimdi elimizdeki bilgileri kontrol
edip Buriram’da neleri geliştirebileceğimize odaklanmalıyız. Yeni ön tasarım
gerçekten iyiydi özellikle hızlanma kısmında. Buriram özellikle hızlanma noktaları
açısından önemli bir pist, orada daha iyi test edebiliriz.

Sepang Testlerinin Ardından 4. İçerik Fotoğrafı

Jorge Lorenzo: En önemlisi de motosiklet iyi çalışıyor ve geçen yıla göre daha iyi hissettirip bazı noktalarda gelişim gösteriyor. İlk gün de söylediğim gibi motosiklet gelişti ve benim sürüş tarzıma çok daha uygun hale gelmiş üstelik güçlü noktalarımdan daha fazla faydalanabiliyorum. Maksimumumuza ulaşma noktasında hala geliştirilecek noktalar var. Böyle başlayamasaydık gerçekten mutlu olmazdım, sürekli üstlerdeydik ve iyi bir ritme sahiptim.

Lorenzo son gün attığı 1:58:830 tur zamanı ile yine kendisine ait olan pist rekorunu kırmış oldu.

Sepang Testlerinin Ardından 5. İçerik Fotoğrafı

KTM’de yeni ön tasarımı deneyen markalardan birisiydi.

Sepang Testlerinin Ardından 6. İçerik Fotoğrafı

Johann Zarco: Bugün geçen yıl sürdüğüm ve tecrübeli olup çok fazla bilgi sahibi olduğum 2016 motorunu sürme kararı aldım. Sabah şartlar harikaydı ve çok hızlıydım, 1.59 iyi bir süreydi fakat yeteri kadar iyi değil tabii ki. Günün geri kalanında tutuşu kaybettim. 1 yıllık tecrübeye sahip olmama rağmen hala öğrenecek çok şeyim var. Önümüzdeki testlerde çalışmaya devam edeceğim ve Lorenzo’nun iki yıl önceki sürdüğü gibi sürmeye çalışacağım. Bence onun sürüş şekli daha hızlı olmama yardımcı olacaktır. 3 günlük test boyunca hiç kaza yapmadım bu en iyi şekilde geri dönmek açısından iyi oldu. Ayrıca yeni aerodinamik ön tasarım çok iyiydi. Daha çok stabilite sağlıyor ve stabil bir motorda daha sakin olabiliyorsunuz. Tabii ki piste bağlı fakat sanırım her pistte iyi bir ön tutuşa ve stabiliteye sahibiz.

Sepang Testlerinin Ardından 7. İçerik Fotoğrafı

28 Ocak 2018 Test Sonuçları

Sepang Testlerinin Ardından 8. İçerik Fotoğrafı

29 Ocak 2018 Test Sonuçları

Sepang Testlerinin Ardından 9. İçerik Fotoğrafı

30 Ocak 2018 Test Sonuçları

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Rossi, Monza Rally Show’da Yine Lider!

MOTOGP’DE SEZONUN AÇILIŞINI DUCATİ’NİN İTALYAN PİLOTU ANDREA DOVİZİOSO YAPTI!

REKLAM