Motosiklet Kültürü Dergisi

#4021

Enduro

Alişan Fidan  609 görüntülenme yorumlar

Bu yıl İzmir’den start alan TransAnatolia’yı daha iyi takip etmek için çıktık geldik. Bu yıl yaşananları gün gün inceleyelim…

İlk gün, İzmir’den yapılacak Seremonik start ile başladı. İzmir Kültürpark’a kurulan stantlara gelen pilotlar bir bir start aldı. Parktaki starta halkın ilgisi gerçekten yoğundu. İzmir’de bu kadar motorsporları hayranının olması sevindirici bir durum. Ertesi gün sabah 7’de ilk sürücünün yarışa başlamasıyla TransAnatolia resmi olarak başlamış oldu.

TransAnatolia 2017 İlk Üç Gün Raporu!

İzmir’den Denizli Avcılar Köyü’ne sürecek olan rota taşlık arazi ve çok su geçişinden dolayı oldukça zorlu gözüküyordu. Biz bile yarışçılardan bir saat erken çıkıp asfalttan önlerine dolanacak olmamıza rağmen dağlık arazi ve sık virajlar dolayısı ile biraz geç kalma stresi yaşadık. Medya araçlarının dolu olmasından dolayı ilk gün Rescue(Kurtarıcı) araçlarından birindeydim ve zorlu gözüken rota gerçekten yarışmacıların bir çoğunu daha ilk günden kırmış ve parçalamıştı.

Aracını derin su geçişinde suya boğanlar, motosikletinin jantı parçalananlar, vb gibi durumlar çok bariz problemler yaşatmıştı. Denizli’de bulunan kamp alanına geldiğimizde ortadaki hengame herşeyi çok net belli ediyordu. Bir de bunların üstüne kamp alanında yağmur yağmaya başlaması herşeyi iyice zorlaştırdı. Yaklaşık 2 saat kadar aralıklarla yağan yağmurun altında bile çalışmaya devam eden takım mekaniklerinin özverili işlerini takdir etmemek gerçekten zor.

1.Gün Özet Videosu:

Ertesi sabah 6’da uyanıyoruz. Öğreniyoruz ki aracını suda bozan arkadaşın otomobilini sabaha karşı çalıştırmayı başarmışlar. Antalya’ya doğru bizi uzun bir yol bekliyordu. Bu sefer Antalya Offroad takımından Süleyman Bey’in aracına konuk olmuştum. Yine Rescue(kurtarıcı) olarak görevdeydik. Aslında Antalya Aksu’da yapılacak seremonik finish’in organizasyonu için Denizli’den direkt olarak oraya gidecek ilk ekip olacaktık fakat yolda kalanların haberini alınca hiç düşünmeden parkura daldık.

TransAnatolia 2017 İlk Üç Gün Raporu!

Bol taşlık, bol viraj ve bolca yükselti değişimleri olan parkurda gerçekten zorlandık. 128. Noktada yolda kalan “Kıbrıslı Kardeşler” lakaplı iki yarışçının aracına geldiğimizde arka aksın sol tarafını kırdıklarını gördük. Sağını toparlayalım solunu toparlayalım derken baktık ki bu iş olmayacak mecburen çekici arayışına girdik. TransAnatolia rotasının %80’inde değil internet, telefon bile çekmediği için mecburen telsiz ile iletişime geçip telefonu çeken birilerinin çekici numarası bulup aramasını istedik. Tam da bu sırada yanımızdan geçen bir motosikletli meğerse bölgede hizmet veren bir çekicinin komşusu çıktı. İşte TransAnatolia’yı bir macera yapan şeylerden biri bu ani ama güzel karşılaşmalardı… Hemen görüşmeleri sağladıktan sonra aracın çekilmesini sağladık.

Oradan hızlıca Antalya Aksu’ya gelirken yol üzerinde bir motosikletçi yarışmacının kaza yaptığı haberini aldık ve ona da yardıma gittik. Bizden önce gelen ekipler herşeyi halletmişti bile ve motosiklet pilotunun durumu iyiydi. Aksu’da yapılacak panoramik finish’in ardından otellerimize yerleştik ve ertesi gün Karaman’a yapılacak yolculuğun hazırlıklarına başladık.

2.Gün Özet Videosu

Sabah 6 gibi uyanıp kahvaltı bile yapmadan araçlara atladık. Toros dağlarına tırmanacağımız için biraz acele ediyorduk çünkü eğer zamanında fotoğraf çekmek istediğimiz yere varabilirsek enfes şeyler olacaktı. Aracımızda bölgeyi daha önceden bilen Özhan ağabey sayesinde kestirme yol diyebileceğimiz “HikmetYolu”ndan tırmanmaya başladık. Ne tırmanmak ama! Kendimizi birden 2000’lirakımlarda bulduk. Bulutlar sanki elimizi uzatsak tutabilecekmişizcesine yakındı.

TransAnatolia 2017 İlk Üç Gün Raporu!

Burada müthiş fotoğraflar çektik. Bu sırada bir aracın alev aldığını ve yarış dışı kaldığını öğrendik. Çok şükür ki pilot Hürriyet Girit ve co-pilotu Tuvana Sayar alev topuna dönen araçtan sadece ufak 1-2 yanıkla kurtuldu. Aslında yokuşu yanan bir motorla çıkan ikili aracın yandığını farkettiklerinde çoktan alevler yayılmış durumdaymış. Aşağı doğru kaymaya başlayan aracın son anda el frenini çekip durmasalar daha kötü bir sonuçla da karşılaşabilirmişiz. Neyse ki herkes sağ salim kurtulmuş diyelim…

Tüm bunlar olurken biz fotoğraflama işlemlerimizi bitirmiş araçlarımıza doğru gidiyorduk ki uzaktan “meee” sesi duyduk. Sürekli olarak gelen bu sesin kaynağına gittiğimizda daha yeni doğmuş bir süt kuzusunun yerde yattığını gördük. Sürüsünden ayrı düşmüş ve kaybolmuş bu süt kuzusuna hemen su içirip biraz kendisine gelmesini sağladık. İlkten çok korkmuştu ama herkes onu sevip su içirince rahatlamıştı. Hemen araca atlayıp onu fotoğraf çektiğimiz bölgeye çok yakında olan yayla köyüne götürdük. Sahibini bulduk ve o artık annesi ile beraber mutlu bir kuzu yavrusu…

Kuzu yavrusunu da kurtardıktan sonra mutlu bir şekilde yola çıktık ve Karaman’daki otelimize geldik. İlk üç günün raporu bu şekilde. Yarın ve sonraki günlerin raporları için görüşmek üzere…