Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI
#4018

Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!

Yeni Modeller

İlker Genç  1066 görüntülenme yorumlar

“Sei Giorni”nin efsanevi hikayesinden gelerek destansı tohumlarıyla beslenen ve tekrar doğan Vespa Sei Giorni'ye detaylı bir bakış atalım.

Tüm zamanların teknolojik olarak gelişmiş en güçlü özel versiyonlarından olan bu masalımsı model, GTS ailesinin tipik teknoloji ve gezi sanatı tarihi ile Vespa’nın özgün spor geleneğini karşılamayı başarıyor. 

Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!

Vespa’nın Yarış Ruhu

“Special Edition” yani sınırlı sayıda numaralandırılarak üretilmiş özel bir versiyon olarak original Vespa Sport “Sei Giorni”’nin varisi olan Vespa Sei Giorni tekrar doğdu. Efsanenin bir parçası olan modeli, “Sei Giorni Internazionale di Varese” (Sei Giorni’nin Uluslararası Mirası) 1951 senesinde aldığı 9 altın madalya ile tartışılmaz bir kahramandı. 

Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!

Çelikten üretilmiş geniş gövdesi ile karakterize edilmiş, şehirde şık bir şekilde salına salına gitmeye aday fakat her zaman seyahate ve maceraya hazır olan yeni Vespa Sei Giorni'nin teknik temelinde, dünyadaki en ünlü ve sevilen, scooter tarihinin en güçlü motorlarından birisini kullanan Vespa GTS yatıyor. Modern ve teknolojik 278cc, Euro 4 uyumlu, tek silindir, dört zamanlı, 4 subap, sıvı soğutmalı, elektronik enjeksiyonlu motoru; 7,750 devirde 15.6 kW yani 21.2 beygir gücü ve 5,000 devirde 22 Nm maksimum tork sağlayabiliyor. Bu değerler, ivmelenmede üstün ve muhteşem bir performans garantilemeye yarıyor. 

Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!


Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!

Vespa’nın Kökenlerinden Gelen Özgün Stil

Yeni Vespa Sei Giorni’nin stili, açıkça Vespa’nın klasik doğasını andırıyor. Bu yeşil fıstığın karakteristik öğeleri içerisinde, “faro basso” yani bir diğer deyişle ön çamurluktaki far kurgusunun alçak pozisyonu, o dönemki Vespa’larda olduğu gibi original Vespa Sei Giorni’dakine benzer gidonu bulunuyor. Modelin göstergesi, cazibeli sitili ve yeni modelin gösterdiği akılcı yapısıyla beyaz zemin üzerinde analog bir hız göstergesi, yuvarlak ve zarif bir şekilde yer alıyor. Bu şık tasarım, orijinal Vespa tarzını andırıyor fakat aynı zamanda da sürücü için zengin bilgi sağlayan ultra-modern teknolojik bir paket olarak göz dolduruyor. 

Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!



Vespa Sei Giorni’nin ön kısmında ayırt edici bir diğer parça da göstergeyi zarif bir şekilde koruyan parlak koruma camı bulunuyor. 

Vespa Sei Giorni genel estetik anlamında, siyah numara plakası ile çoğu sportif Vespa’nın stilini izliyor. Bu özellik, 50’lerde Squadra Corse da kullanılan Vespa kostümünden direk olarak alıntı yapılmış. Tekerlek jantları, egzoz ve cesur kırmızı detaylar gibi tüm siyah parçaları ile zenginleştirilmiş. 

Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!


Vespa Sei Giorni’nin sportif ruhu, tek kişilik sele ile vurgulanmış gibi olsa da aslında artçı onaylı olduğu belirtiliyor. Çift kaplama ve şeritleri ile etrafındaki beyaz dikişin aksine oturma kısmındaki dikişler sıkıca birbirine kenetlenmiş. Son olarak ayak koruma siyah plaka kısmında, “Special Edition” yazı kaplaması, bu özel modelin özgün doğasının bir hatırlatıcısı oluyor. 

Konfor ve Güvenlik

Vespa Sei Giorni, bu değerleri Vespa GTS serisinin tüm Vespa versiyonlarındaki  geniş gövdesi, stili, konforu ve güvenliği gibi tipik özellikleri yapmayı başarıyor. Vespa Sei Giorni’nin ferah kask bölümü, geniş ve konforlu oturma alanı ile gurur duyulacak şekilde tasarlanmış. Ergonomi anlamında, geniş gövde rahatlığından esinlenen selesi, araç üzerinde tam kontrolü sağlayacak şekilde ve rahat uzun yolculuklarda Vespa için mükemmel bir şekilde dizayn edilmiş. 

Vespa Sei Giorni’nin ön sinyal lambaları, bir seri LED far ile gündüz de çalışıyor ve USB girişi, standart bir özellik olarak ayak koruma bölmesinin içerisinde yer alıyor. Güvenliğe baktığımızda ise ABS standart bir ekipman. 

Aksesuarlar

Vespa Sei Giorni için tüm Vespa GTS versiyonlarında olduğu gibi, koruma camı, 42 litrelik geniş arka çanta ve arka çanta ayraçları mevcut. Ön ve arka bagaj rafları, uzun yol hikayeleri ile olduğu kadar Vespa’nın özgün ve güçlü moda kişiliğini yansıtan en çok talep edilen ve takdir edilen aksesuarları arasında yer alıyor. Krom koruma kiti, sağlam bir estetik kişilik sunarken maksimum Vespa korumasını garantileyen krom aksesuarlardan birisi olarak yer alıyor. Sürücüye daha rahat bir sele sunmak için selenin ikili klasik şekli aynı zamanda çift kaplama ve şeritle zenginleştirilmiş. Ayak koruma kılıfı termal malzemeden ve takması kolay bir şekilde sürüş konforu sunmak için tasarlanmış. Aksesuar seti; araç koruma kılıfı, mekanik hırsız önleyici sistemi, elektronik hırsızdan koruma sistemi ve kaydırmaz kauçuk minderi, kendine özgü deri çantası ve özel Piaggio Group sürümüyle Tom Tom Vio GPS ünitesi ile tamamlanıyor. 

En önemli karakteristik ve yüksek teknoloji aksesuarı olarak Vespa ile sürücünün akıllı telefonunun iletişim kurmasını sağlayan Multimedya Platformu, gerçek zamanlı hız ve devir göstergesi gibi bilgileri görüntülerken aynı zamanda da anlık motor gücü ve torku, eksensel ivmelenme, anlık ve ortalama yakıt tüketimi, ortalama hız, akü voltajı, seyahat bilgisi gibi pek çok bilgi sağlayamaya yarıyor. 

“Sei Giorni” model, aksesuarlara ilave olarak prestijli, sınırlı sayıda Vespa kıyafetleri, scooter ile aynı stilde ve renkte “Sei Giorni” logoları ile geliştirilmiş, vizörü ile anti-alerjik suni deri kabuki alt kısımlı kaska sahip. T-shirt, şapka ve koton çantası yanı sıra tüm bu aksesuarlar, sürücüye günlük sürüşlerde belirgin bir “Sei Giorni” tarzı ile eşlik ediyor. 

Vespa Sei Giorni: Efsane’nin Kökleri!

Vespa Sei Giorni: Bir Efsanenin Kökleri

Yıl 1951 ve Piaggio Squadra Corse, en prestijli ve en zor müsabakalarda gerçek off-road motosikletler üzerinde aldığı zaferlerle yarış dünyasını hayretlere düşürmüştü. Savaş sonrası zamanlarda, sürekli düzenlenen yarışlardaki doruk günlerinde, son derece zor rotalarda yüzlerce kilometrelerce deneme tecrübesi edinmeyi başarmıştı. Bu, hem sürücü hem de model için olağanüstü bir testti. Varese’de 26.’sı gerçekleştirilen Sei Giorni Internazionale, en saygın müsabakaydı. 

Startta, 10 Vespa genel anlamda bir şüphecilikle karşılanmıştı: yarış için tasarlanmış gerçek motosikletlere karşı ne başarmaları bekleniyordu ki? Fakat bu yarış için özel olarak yaratılmış olan Spor versiyon Vespa, 9 altın madalya ile sağlam bir üstünlük sağlamıştı. Dayanıklı off-road rotaları üzerinde saf hız denemesi ile ezici üstünlük sağlayarak Monza pistinde Piaggio Sektör Altın Madalya’sını hak edip bu sınavı kazanan tek İtalyan Takım olmuştu. 

İsmini bu zaferden alan Vespa “Sei Giorni”, estetik olarak standart modele çok benziyordu. Esas olarak daha geniş yakıt deposu ile farklılaşarak modernleştirilmiş koruma camına kavuşmuştu. Sei Giorni, Vespa’nın tarihinde kesinlikle en efsanevi modellerden birisi olmayı başarmıştı. Şu anda koleksiyoncular tarafından hararetle aranmakta olan Vespa “Sei Giorni”, 300 adet sınırlı sayıda üretildiğinden beri en değerli Vespa’lardan birisi olmayı hak etmişti. 

Fotoğraf Galerisi: Yeni Vespa Sei Giorni

YORUMLAR