in

Yamaha Tmax 530 2016

Yazar: Sanço Panço

Yamaha’nın Avrupa’da satış rekorları kıran ve çok tercih edilen kaptan gemisi skuteri Tmax ülkemizde fiyatı nedeni ile çok tercih edilen bir model olamadı. Ancak sürüş kalitesi ve heyecan yaratan sürüşü sayesinde her zaman için sahiplerinin yüzünü güldürdü.

Sahibinin de isteği ile Motoron Garaj araştırmaları kapsamında Polini Bayisi, Vespa Abdullah Akış Servis’te Polini varyatör taktık. İşte izlenimler…

Yamaha’nın satış adetleri bakımından kendi sınıfının 1 numarası olan motoru Tmax, yıllar içinde bu başarısının da katkısıyla çok geliştirildi. 2 silindirli 500cc hacmindeki motoru 530cc’ye çıkarken görünümü de günden güne daha çekici hale geldi. Satışları o denli iyiydi ki, pastadan pay kapmak isteyen Honda, Kymco ve hatta BMW benzer modeller çıkartarak Tmax’in egemen olduğu pazardan pay almaya çalıştılar.

Yamaha Tmax 530 2016  1. İçerik Fotoğrafı

2017’ye gelindiğinde motor iyiden iyiye seçkin hale gelmiş, bu da haliyle fiyatının katlanmasına sebep olmuştu. Üstüne gelen ek %20 gümrük vergisi sebebiyle fiyat 80 bin lira seviyesine dayanınca, yakın bir arkadaşımız, Fuat Domaniç 2016 model Tmax 530 alarak şehiriçi ulaşım problemine karizmatik bir çözüm üretti. Daha önce almış olduğu daha büyük tekerlek çapına sahip Honda Integra’yı beğenmekle birlikte, kendi deyimiyle “otomatik şanzıman sıkışık trafikte acılar çektiriyor” tak tuk vites seçip sürekli ilerlemeye çalışırken adeta bir debriyaja ihtiyaç duyarmış gibi davranıyordu. Şehiriçinde varyatörün daha iyi çalışacağını düşünerek o esnada stokta varolan bej bir Tmax 530’u güncel modelin yarı fiyatına satın aldı.

Yamaha Tmax 530 2016  2. İçerik Fotoğrafı

Sürüşü neye benziyor?

Tmax’in sürüşü kendisine yapılan “canavar”, “delifişek”, “yaratık” benzetmelerinin aksine son derece aklıbaşında ve ağırbaşlı. Her tarafından kalite akan, süspansiyon konforu üzerine çok paralar verseniz alamayacağınız kadar iyi, basınca da yeteri kadar güzel, konforlu bir motosiklet. ABS, el freni, anahtarsız çalıştırma, yol bilgisayarı gibi pek çok da ekstra özellikleri var. 2016 modelde LED farlar, ters maşa süspansiyonlar da bulunuyor. Sele altı tam bir kask alıyor. Sürüşü bir skuterden çok kaliteli iyi bir motosiklete benziyor. Bu açıdan çok iyi. Yani adeta önü kapalı bir motosiklet sürüyorsunuz. Süspansiyonun hem konforu, hem de yol tutuşuna katkısı müthiş.

Yamaha Tmax 530 2016  3. İçerik Fotoğrafı

Polini’yi Neden Taktık

Polini’nin bu motor için yaptığı varyatör aslında yarış için yaptıkları, sonrasında bunu yola uyarladıkları bir ürün. 241.701 kodlu Polini varyatör kitinde ön varyatörün her iki tarafı, iki set farklı varyatör ağırlığı, orta mil ve arka debriyaj yayı bulunuyor. Biz bunlara bir de Aramid kayış ekledik. Neden taktığımız konusu ise öncelikle meraktan, sonrasına gelecek olursak motorun kalkışını ve ara hızlanmalarını geliştirmek için olduğunu söyleyebiliriz.

Yamaha Tmax 530 2016  4. İçerik Fotoğrafı

Montajını Vespa Servis’ten Ali Acar yaptı. Sağ yandaki plastikleri çıkarttıktan sonra ortaya Tmax’in muteşem alüminyum şasisi ve neredeyse taa öne kadar uzanan 2 silindirli motoru çıkıyor. Varyatör kısmı burada. Havalandırma filtresini ve varyatör kapağını sökünce sistem ortaya çıkıyor. Sistemi Polini’ye çevirirken seçenek olarak hafif ağırlıkları takıyoruz. Bu yöntem adeta motosiklette ön dişliyi küçültmeye benziyor. Ara hızlanmalar iyileşiyor ama tahminen son hız biraz düşebiliyor.

Yamaha Tmax 530 2016  5. İçerik Fotoğrafı

Polini’li Sürüş

Tmax’in ağırbaşlı havası Polini’nin takılması ile birlikte sahi binin söylemiyle “Tmax değil Trex”e dönüşüyor. Dişlerini ortaya çıkar tan hızlı ve hafif bir etobur dinazor olan Trex deyimi gerçekten de Polini’li motora çok uygun. Kalkış esnasında varyatör sebebi il e devir 7 bine dayanıyor ve motor ateşli bir biçimde kalkıyor. Sa dece kalkışı değil, ara hızlanmaları da insanı gazlamaya teşvik edec ek hale geliyor.

İstanbul’da popüler hale gelen Darlık Barajı çevresinde kendisinden büyük motorlar ile yaptığımız sürüş testlerinde “Trex” gerçekten muhteşem bir performans gösterdi. Son hızı olan 180km/s’e kolayca ulaştığını da gördük. Motorun Polini’den önceki halinde tüketim 6-7 kitre/100km arasındaydı, taktığımız kitten sonra da tüketimde fazla bir değişiklik olmadı. Polini’n in Tmax’e uygun 241.701’i 1.400lira iken, aramid kayış da 700 lira civarında, tavsiye ederiz.

TEST EKİPMANLARI

Yamaha Tmax 530 2016  6. İçerik Fotoğrafı

241.701 Ön Varyatör Kiti, 1.394 TL

Bu kiti Polini TMax için özel üretiyor. İtalya’da TMax marka kupasında bu kit kullanılıyor. http://www.otomotostore.com.tr/

203.0148 Hava Filtresi, 223 TL

TMax 530’da hava filtreniz kirlendi ve değişmesi gerekiyorsa Polini biraz daha rahat hava alabilen bu versiyonu yapmış.http://www.otomotostore.com.tr/

Yamaha Tmax 530 2016  7. İçerik Fotoğrafı

190.0037 Egzoz, 1.974 TL

TMax için üretilen ürünler arasında bizi bizden alan muhteşem bir parça bu. Akrapovic’e göre daha ucuz, işçiliği ondan çok daha iyi, ses kesici iç parçası mükemmel bir çelik ile üretilmiş. Ses ve üst devirlerde sağladığı güç takdire şayan. Ses kesici takılı bile olsa ufak patırtılı sesini çok beğendik. http://www.otomotostore.com.tr/

Yamaha Tmax 530 2016  8. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

R6’ya Brembo Ön Kaliperler Taktık M4’ler Orjinal Sumitomo’lardan İyi mi?

IPONE KATANA OFF-ROAD

REKLAM