Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Yamaha Tmax 530, Honda Integra 750’Ye Karşı

Test

Motoron  7761 görüntülenme #3669 yorumlar

Yamaha Tmax 530, Honda Integra 750’Ye Karşı

Skuter dünyasının en popüler iki amiral gemisini güç ve kaliteli asfalt üzerinde test ederek karşılaştırdık. Teknik detaylar sayesinde daha rahat karar verebileceğinizi düşünerek bunları tablolar halinde bilginize sunuyoruz.

 Bu motorların teknik özelliklerinden uzun uzadıya söz etmek mümkün. Ancak bu defa biraz farklı bir yol izledik. Önce motorları bir dinamometrede test ederek çıkan güçleri ve torklarını tespit ettik. Ardından piste çıkarak iyi tutan bir asfaltta neyi ne kadar yapabildiklerine baktık.


Sizlerin de göreceği üzere Integra motor hacmi sayesinde hızlanmalarda ve ara hızlanmalarda Tmax’in önüne geçmeyi başarıyor. Bunu yaparken de zaman zaman Tmax’in yarısı kadar benzin harcıyor. Örneğin sürekli tapagaz gittiğinizde Integra 4,5 litre/100km tüketirken, aynı şartlarda Tmax 7,2litre/100km yakıt tüketiyor.


Integra’nın 17 inçlik lastikleri karşısında Tmax’in 15 inçlik lastikleri, Tmax’in daha kolay kontrol edilebilmesine olanak tanıyor. Yamaha’nın daha hafif olması da bunda önemli rol oynuyor. Integra’nın yürüyen aksamı bilindiği üzere aynı zamanda bir motosikletinki ile aynı olduğundan, onun da uzun yollarda konforu daha yüksek. Stabilitesini beğendik. Vites sistemi artık iyice gelişmiş durumda ve S1-S2 gibi otomatik vites seçenekleri sayesinde çok daha rahat kontrol ediliyor. Şehir içinde vites değişimleri biraz hissedilse de buna alışmak çok kısa sürüyor. Tüketimi düşürebilmek adına şayet D modunda kullanırsanız, trafiğin yoğun olduğu yerlerde vites kutusunun sürekli çalıştığını duyabiliyorsunuz. Tmax’in CVT şanzımanı ise bu konuda kusursuz. Sıfırdan en yüksek hıza kadar problemsiz bir kontrol sağlıyor. Uzun yolda her iki aracın da sürücü koruması üst seviyede.


Skuter pratikliğine gelecek olursak; her iki aracın da ortasında motorlarından sebep yüksek bir tünel kısmı bulunuyor. Tmax’in alçak oluşu sayesinde inip binmek daha kolay. Integra’ya alışılıyor. Integra’nın yolcu selesi Tmax kadar konforlu değil. Asıl pratiklik meselesi olan sele altına gelince, Integra bu konuda maalesef çok fakir. Sele altı çok ufak ve bir yarım kaskı ancak sığdırabiliyorsunuz. Şehir içinde kullanmak için bir arka çanta takmak gerekiyor. Tmax’in sele altı ise küçükmüş gibi dursa da arka çanta takmadan idare edilebilecek kadar büyük.


Gösterge grubu Integra’da küçük olmasına rağmen yeterince bilgi barındırıyor. Tmax’in göstergeleri ise daha büyük ve hemen sürücünün önünde büyükçe sıralanmışlar. Her iki aracın da malzeme kalitesi fiyatlarına yakışır biçimde en üst seviyede. Her iki motorda da el freni bulunuyor. Integra’nın otomatik vitesini isterseniz manuelmiş gibi kullanabiliyorsunuz, sadece belli bir devre inince bir alt vitese inmeyi stop etmemesi için kendisi yapıyor.


Sonuç olarak, bu iki motordan birini seçecekseniz, Integra ile biraz daha stabilite ve son derece düşük tüketim elde edebilir, buna da yaklaşık 6.000 tl daha az para ödersiniz. Tmax ise bu işi uzun süreden beri yapan efsane skuter olmanın verdiği bir karizmaya ve pürüzsüz bir sürüşe sahip. Herkesten biraz farklı olmak için Tmax’e yönelebilir ve kesinlikle pişmanlık yaşamazsınız.  


Yamaha Tmax 530, Honda Integra 750’Ye Karşı


Yamaha Tmax 530

Artılar:

+ Şehiriçinde çok yumuşak sürüş ve akıcı otomatik vites

+ Şehiriçinde hareket kabiliyeti

+ Sele altı kapasitesi

Eksileri

- Fiyat

- Yakıt Tüketimi  


Honda Integra 750

Artılar:

+ Fiyat

+ 17 inç lastikler ve yürüyen aksam

+ Stabil sürüş

+ Tüketim

Eksileri

- Şehiriçinde vites geçişleri hissedilen DCT

- Sele altı kapasitesi  

Teknik Ölçümler

 

Honda Integra 750

Yamaha Tmax 530

Maksimum Güç*

50,23

beygir/6.100devir/dak.

38,18

beygir/6.400devir/dak.

Maksimum Tork

63,67Nm/4.700devir/ dak.

45,07Nm/5.200 devir/dak.

Maksimum Hız (GPS)

171,1 km/s.

161,7 km/s

Fren mesafesi** (metre/saniye)

33,1/11,96

36,03/9,98

Ağırlık

234,8 kg

211,6 kg

 

*Dinamometre ölçümleridir

**ABS devrede iken 90km/s’den sıfıra durma mesafesidir.

 

Hızlanma

Değerleri

Durma anından

Hızlanma

 

100metre

 

200

 

300

 

400

 

Honda

Zaman (s)

5,889

8,985

11,660

14,122

Hız (km/s)

104,7

128,4

141

150,5

Yamaha

Zaman (s)

6,072

9,295

12,074

14,657

Hız (km/s)

100,3

122,3

134,9

144,2

 

50km/s’den

hızlanma

 

100metre

 

200

 

300

 

400

 

Honda

Zaman (s)

4,206

7,457

10,237

12,768

Hız (km/s)

101,2

122,2

135,7

146,8

Yamaha

Zaman (s)

4,423

7,501

10,222

12,761

Hız (km/s)

105,7

125,9

137,9

145,8

 

 

Tüketim Değerleri

 

Şehir Dışı

 

 

Otoban

 

Honda

23,2 km/1 litre

24,5 km/litre

Yamaha

19,7 km/1 litre

18,8 km/litre

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

Honda Integra 750

Yamaha Tmax 530, Honda Integra 750’Ye Karşı


Yamaha TMax 530

Yamaha Tmax 530, Honda Integra 750’Ye Karşı


37.800 TL (olası fuar fiyatı 36.700 TL)

Fiyat

43.500 TL

Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 8 supaplı SOHC paralel 2 silindirli

Motor

Sıvı soğutmalı 4 zamanlı 8 supaplı DOHC paralel 2 silindirli

745 cc

Motor Hacmi

530 cc

55 bg @ 6250 d/d

Maks. Güç

46,5 bg @ 6250 d/d

68 Nm @ 4750 d/d

Maks. Tork

52,3 Nm @ 6750 d/d

2207x1525x1057

Boyutlar UxİzAçıkxGidonY

2238x1580x1026

790 mm

Sele yüksekliği

800 mm

135 mm

Yerden yükseklik

125 mm

14,1 Litre

Yakıt kapasitesi

14,3 Litre

238 kg

Ağırlık

221 kg

120/70/17 - 160/60/17

Tekerlek (ön/arka)

120/70/15 - 160/60/15

120/120

Süsp. Çalş. Aralığı ön/arka

120/116

Zincir

Aktarma

Kayış

1 yarım kask veya 10 inç laptop

Sele altı kapasitesi

1 tam kask ve 15 inç laptop

Honda Türkiye / www.honda.com

Distribütör

Yamaha Motor  www.yamaha-motor.com.tr

YORUMLAR