Motosiklet Kültürü Dergisi

ABONELİK KAMPANYALARI

Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı?

MotoGP

Alişan Fidan  4249 görüntülenme #2488 yorumlar

Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı?

Japon üretici 2016 yılında yarışacak motosikleti için depoyu neden arkaya aldı?


MotoGP’nin Michelin marka lastiklere geçişinin dışında en büyük görsel değişiklik Yamaha’nın 2016 yılında yarışacağı motosiklette depo kapağının arkaya alınması oldu.

Depo kapağının klasik yeri her zaman sürücünün ön tarafı olur fakat Yamaha bu sefer farklı bir yol izleyip depo kapağını arkaya aldı.


Japon üretici’nin şu anki depo şeklini bilmiyoruz fakat tahminimiz yakıtın büyük bir kısmının aşağıdaki örneklerde olduğu gibi koltuğun altında olacağı. Bu arada diğer tüm üreticilerin depo kapakları sürücünün önünde bulunuyor.

Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı?


Kasım ayında Japonya’da Katsuyuki Nakasuga revizyon geçirmiş depoyu bize biraz göstermişti. Bu yarışta Nakasuga sıralamada 15. ve yağmurda koşulan yarışta 8. olmuştu.

Jorge Lorenzo ve Valentino Rossi de bu motosikleti özel olarak Eylül ayında Aragon’da ve geçen ay  Valencia’da bir test sürüşü yapmışlardı.

Lorenzo: “Aragon’da denediğimiz 2016 yılında yarışacağımız makineyi Michelin lastiklerinden en iyi performansı alabilmek amacıyla adapte ettik. Yakıt tankı koltuğun arka kısmında bulunuyor. Bundan önce yakıt tankı öndeydi.”


Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı?


Bridgestone’da yol tutuşun büyük kısmı ön lastiklerdeyken, Michelin’de bu üstünlük arka tarafta. Çoğu uzman Yamaha’nın ağırlık dengesini biraz daha arkaya çekerek bu durumu düzeltmeye çalıştıklarını düşünüyor. 

Lorenzo’nun takım menajeri Wilco Zeelenberg: “Michelinler ile yol tutuş dengesi biraz daha farklı ve ayrıca bir sonraki sene iki litre daha fazla yakıtımız olacak. Bunlar için yer açmamız gerekti. Şu an bu yakıt deposu formatını kullanıp kullanmayacağımız henüz kesin değil. Bir yerlere koymamız gereken iki litre fazla yakıtımız var ve bunun için yaratıcı yöntemler deniyoruz. Bu fazla yakıtı koyabilmek için yer yeri kullanabiliriz fakat daha fazla öne gidemeyiz çünkü burada hava filtresi bulunuyor. Eğer hava filtresini daha ufak yaparsak bu problemlere yol açar.”


Yamaha Yakıt Deposunu Neden Arkaya Aldı?


Daha fazla yakıt tüketen tek tip ECU sisteminden sonra Yamaha ve Honda’nın fabrika motorlarının 20 litre yakıt miktarı kısıtlamaları 22 litreye çıkartıldı.

Hollandalı yönetici ayrıca deponun firmayı farklı setuplar denemeye ittiğini  ve bu sayede mükemmel ağırlık geometrisinin yakalanmaya çalışıldığını söylüyor.

YORUMLAR