in

Yeni Triumph Street Triple 765cc!

Yazar: Özlem Köseoğlu & Alişan Fidan

Heyecan verici yeni 2017 Triumph Street Triple 765cc modelinin lansmanı, birbirinden özel üç versiyonu ile Queen Elizabeth Olympic Park, İngiltere’de yapıldı.

2017 Triumph Street Triple R-S-RS Modelleri

İlgili Foto / 11 Ocak 2017 | 12:38

2017 Triumph Street Triple R-S-RS Modelleri

İlgili Video / 11 Ocak 2017 | 12:20

Yuvarlak ön farları ile 2007’de orijinal Street Triple’ın gün yüzüne çıkmasının ardından bir on sene geçti. Onu süren herkesi, çok yönlülüğü ve haşarılığı ile şaşırtıp orta sınıf naked yaklaşımına tamamen yeni bir bakış açısı getirmişti. Japon görünüşlere bir rakip, İtalyanlara ise karakterli bir alternatif soluk getirmişti ve İngiliz marka tarafından tam bir nokta atışı olmuştu.

Ana tema üzerinde modeli cansızlaştırmadan ve özellikle ifadesini keskinleştirmeden, 2012 senesinde ve özellikle 2013’te daha ileri geliştirmelerle güncellemeler yaşamıştı. Fakat bu yeni 2017 model ise çarpıcı biçimde lider olmaya aday gibi duruyor.

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  1. İçerik Fotoğrafı

Modelin, 2017 Triumph Street Triple S (113 hp), 2017 Triumph Street Triple R(118 hp) ve 2017 Triumph Street Triple RS (123 hp) olarak üç temel versiyonu bulunuyor. Firmaya göre tüm versiyonlar, halı hazırdaki modelden iki kilo daha az bir ağırlıkta 166 kg (kuru) olacak. Ayrıca her bir model kendine özgü güç, performans,teknoloji ve süspansiyon özelliklerine sahip.

Şovun tartışmasız yıldızı, en güçlü, en can alıcı, elektronik olarak ve teknik özellikleri ile şimdiye kadarki en gelişmiş versiyon olarak RS versiyonu göze çarpıyor.

Şovun tartışmasız yıldızı, en güçlü, en can alıcı, elektronik olarak ve teknik özellikleri ile şimdiye kadarki en gelişmiş versiyon olarak RS versiyonu göze çarpıyor. Daytona motorundan daha yüksek kapasiteli olarak geliştirilen yeni 765cc Street Triple modelin motoru ile güç ve tork anlamında büyük bir adım atılmış oluyor. (şu anki nesilden 16% artarak 11,700 devirde 123 beygir gücü) Son model teknoloji, daha keskin bir tarz, daha agresif-atletik bir denge ve şimdiye kadarki en yüksek teknik detaylar, süspansiyon, şasi ve lastikler ile kombinlenmiş.

Yeni Street Triple’ın Street Triple R modelinin, özel alçak sele versiyonu ile daha geniş bir sürücü kitlesine ulaşabilmesi sağlanacak. Ayrıca bu Street Triple R Low Ride Height (LRH)modelinin, kendine özel süspansiyonu ve sele ayarı bulunuyor.

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  2. İçerik Fotoğrafı
Street Triple S

Göz alıcı yeni Street Triple S, street fighter görüntüsü,teknolojik anlamda daha gelişmiş lastikleri, Showa süspansiyon,tamamen yeni arka masası ve canlı tasarımı ile önceki modellerinden daha hafif bir yapıya sahip.

StreetTriple S, daha güçlü 765cc motoruna, % 6.6 daha üstün güç sağlayarak 11,250 devirde 113 beygir güç üretebiliyor. Heyecan,çeviklik vaad eden S versiyon, ride-by-wire, iki sürüş modu, ABSve ayarlanabilir çekiş kontrolü ile eğlenceli ama bir o kadar da ciddi bir motosiklet olmaya aday görünüyor..

Street Triple R & RS

Küçük Streetfighter’a, kaydırmalı debriyaj ve renkli TFT ekran gibi bazı taze ilaveler eklenmiş. RS modele ayrıca bir de quickshifter eklenmiş.

Triumph Street Triple RS ise Showa büyük-piston çatalları (BPF), Öhlins TTX 40 amortisörler ve önce Brembo M50 dört-piston fren kaliperleri ile teknik açıdan daha yüksek detayları ile ortaya çıktı. Ayrıca RS’in ride-by-wire sisteminde, beş sürüş modunu içeren özellikleri bulunuyor.

Triumph Street Triple R modeli ise dört sürüş modu, Showa büyük-piston çatalları (SF-BPF), Showa arka süspansiyon ve Brembo M4.32 dört-piston kaliperleri ile geliyor.

Triumph Street Triple RS’in Detayları

Motor: Önceki modelden tam %16 daha güçlü ve artık 121 beygiri 11,700 devirde veriyor. En yüksek torku da %13 artırılarak RS modelinde 77nm’ye ulaşmış. İlk ve ikinci vites değerleri ayrıca kısaltılmış ve yeni bir kaydırmalı debriyajın yanı sıra agresif vites düşümlerinde sürücüye yardımcı olması açısından debriyaj kontrol ünitesi eklenmiş.

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  3. İçerik Fotoğrafı

Farlar: Önfarlar 2017 için daha agresif hale gelmiş ve Speed Triple’ın farlarına çok benzer bir far ünitesi takılmış. Bu farların ortasında ve üstünde hava girişini sağlayan bir kısım bulunmakta. Rs versiyonunda LED gündüz farları kullanılmış ve bu farlar üreticinin söylediğine göre önceki nesilden 28 kat daha iyi aydınlatmaya çok daha düşük güç tüketimi ile sahip oluyor.

Kasa: Tam olarak eski street triple’a benzese de tüm kasa tekrardan tasarlanmış. RS versiyonu modelin en yüksek kaliteli işçiliğine sahip ve motosikletin rengine uygun olarak boyanmış alt sakal,çıkartılıp takılabilen mono seat kapağı, ve zincir koruyucu eklenmiş. R ve S versiyonlarından ayrılması için gidon ucu aynalar da eklenerek görünüm tamamlanmış. RS modeli Mat Buz Grisi ve Fantom Siyahı (Metalik) adlı iki renk ile satılacak.

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  4. İçerik Fotoğrafı

Frenler: RS modelinde sınıfının en iyisi M50 4 pistonlu radyal monoblok kaliperler ve 310mm’lik frenler ön tarafta kullanılırken, bu superbike gücünde frenlemeyi ise ayarlanabilir manet ile kontrol ediyorsunuz. Arkada ise yine Brembo’nun tek pistonlu 220mm’lik diskine güvenilmiş.Kapatılıp açılabilen ABS modülü; yol, pist ve kapalı konumlarına alabildiğiniz “Sürücü programları” bölümünden ayarlanabilecek. Ne yazık ki viraj ABS’si bulunmuyor.

Süspansiyon: En iyi süspansiyonu alan RS versiyonunda kullanılan 41mm’lik Showa’nın büyük pistonlu maşaları ile Triumph, pist ve yol şartlarında eniyi viraj deneyimini vermek istediğini belirtiyor. Arkada ise markanın premium tadını almanızı sağlayacak tamamen ayarlanabilen Öhlins STX40 kullanılmış. Bu arada bu Öhlins süspansiyon sadece RS modelinde mevcut. Diğerlerinde ise yine öndeki gibi Showa bulunuyor.

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  5. İçerik Fotoğrafı

Kadran: Tamamen yeni, ayarlanabilir açıya sahip 5 inçlik TFT ekran kullanılan RS’te seçebileceğiniz tam altı adet kadran görünüm tipi mevcut ve bunları sürüş modlarınıza göre eşleyip mod değiştirdiğinizde görünümün de değişmesini sağlamanız mümkün. Hız ve devir göstergesinin yanında kadranda vites göstergesi, iki adet tripmetre, anlık ve ortalama yakıt göstergesi, yakıt menzili, sürüş modu seçimi, görüntü stili seçimi ve kontrast ayarları, servis bilgisi, soğutma sıvı sısıcaklığı, uyarı işaretleri ve tur süresi kronometresi mevcut. Bu yeni seçeneklerin hepsini kontrol etmek için ise tamamen yeni olarak tasarlanmış 5 yönlü bir joystick sol ele konumlandırılmış.

Quickshifter: RS’te kullanılan quickshifter ile debriyaja basmadan vites geçirebileceksiniz ve Triumph yetkililerinin söylediğine göre bu quickshifter sayesinde yetenekli bir sürücüden tam 2.5 kat daha hızlı şekilde vites yükseltebileceksiniz. Bu arada debriyajsız vites düşürmenizi sağlayan autoblipper burada mevcut değil. RS modelinde standart olan quickshifter’ı S ve R modeline opsiyonel olarak taktırabilirsiniz.

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  6. İçerik Fotoğrafı

Şasi: Ana şasi büyük oranda hali hazırda olan üniteyle aynı fakat sert hızlanmalarda arka kısmın sonuna olan basıncı düşürmek için arka salıncağın bağlandığı bölgede bazı revizyonlar yapılmış. Tamamen yeniden tasarlanan arka salıncak ile daha fazla torsiyonel rijidite elde edilirken, sürücüye daha fazla mekanik yol tutuşu sağlayarak yüksek hızlarda stabiliteyi artırıyor.

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  7. İçerik Fotoğrafı

Elektronik Kontroller: 2017yılında Street Triple’da yapılacak en büyük değişikliklerden biri de elektronik sürücü kontrolleri oldu. Rideby wire teknolojisi ile yönetilen gaz kolu sayesinde ECU ünitesi farklı sürüş modlarını ayarlayabilecek ve çekiş kontrol sistemi gibi yardımcı elemanları çalıştırabilecek. Ride bywire sistemi ile Triumph yetkililerinin söylediğine göre gaz kontrolü daha keskin ve net hale gelmiş.

En üst sınıf RS modeli bu elektronik zamazingolardan en fazla payını alan model olmuş. Gaz tepkisini düzenleyen beş adet sürüş modu, ABS ve çekiş kontrol sistemi RS’de standart. Yol, yağmur, spor, sürücü programlamalı ve pist modu seçilebilir hale gelmiş ve aynı zamanda her modun kendine has yakıt haritası, çekiş kontrol müdahale oranı ve ABS çalışma şekli mevcut. Sürücü programlamalı mod, sürücünün kendi parametrelerini ve kombinasyonlarını ayarlamasını sağlarken, ABS modülü ile istediği gibi oynamasını da sağlıyor.

2017 Triumph Street Triple R – S ve RS Fotoğraf Galerisi için: 2017 Triumph Street Triple R – S ve RS

2017 Triumph Street Triple R – S ve RS Tanıtım Videosu için: 2017 Triumph Street Triple R – S ve RS

Yeni Triumph Street Triple 765cc!  8. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Tarzı İle Çarpıcı, Görünümü İle Agrasif Zontes S250

Honda Kendi Kendine Dengede Duran Motosikletin Detayları!

REKLAM