Alpaslan Kuzucan Haberleri

 04 Ağustos 2017 | 20:10

Tehlike Algılamasına Göre Görüş

Hatalı Görüş Alışkanlıkları: Ortalama sürücüler trafiğe giriş yaparken önceliklerine ve tecrübesine göre çıkış yaptığı alanın görüş kesitini belirler.

 14 Temmuz 2017 | 22:15

Döndürmek Değil Yatırmak

Motosiklet döndürülmez. Motosiklet dönüş için yatırılır. Motosiklet dönüş için yatırılır. Ne kadar fazla ve ne kadar hızlı yatırırsanız o kadar keskin dönersiniz. Otomobil gibi direksiyonu çevirerek aracı döndürmek söz konusu değildir. Bu yatırma işlemi için kullandığımız tekniğin ismi de kontra basmaktır.

 27 Aralık 2016 | 10:41

Sert Frenlemede Ustalaşmanın Önemi

Yeni Motorcular Sert Frenlemeyi Öncelikle Öğrenmelidirler... Yeni sürücüler fren yaparken gazı da farkında olmadan açarlar. En azından ön freni beklenmedik bir engelle karşılaşıldığında ani olarak sıkarken gazın tam kapanmamış olduğunun farkına varmazlar. Ön fren elciğini kapar gibi kavradıkları panik durumlarında gazı da açtıklarının farkına varamazlar. Bu da kaza demektir.

 05 Ağustos 2016 | 17:23

Motosiklet Sürüşünde Olabildiğince Problemsizlik İçin

Dertlerden uzak sürüş için ; iyi ve usta olmak mecburiyetindesiniz. Eğer zaten iyi iseniz kendinizi daha iyi yapın. Hepimiz yollarda sersem sürücülere rastlamaktayız. Maalesef motosiklet sürücülerinin onların hatalarına karşı bir korumaları yoktur. Daima onları potansiyel tehlike olarak görün ve savunma da kalın. Savunma da kalmak demek sürekli çevrenizi gözleyip analiz ederek bir korunma strateji uygulamak demektir. Strateji sorunlardan sakınabilmek için düşünmek ve planlama yoludur.

 21 Temmuz 2016 | 09:59

Elcikleri Tutuş Basıncı

Düz yolda gidiyorsunuz diyelim, ölçü nedir? Hiç. Hafif bir dönüştesiniz hızınız 60 km. Ne kadar sıkılır? Hiç. Peki, dönüşe başlama noktasında kontra basarken? Yine hiç.

 07 Haziran 2016 | 11:58

Ağır Vasıtalar İle İlgili Güvenlik Uyarıları

Ağır vasıtalardan, özellikle büyük kamyon ve tırlardan uzak durmak, yollarda maruz kalacağımız tehlike oranını yarı yarıya azaltacaktır. Bu uyarı, motosikletler için olduğu kadar otomobiller içinde geçerlidir.

 09 Mayıs 2016 | 09:43

Panik Duygusu İle Başa Çıkabilmek

Paniklemek insanın doğasında olan, zihinsel olarak aniden karşılaşılan tehlikeli durumlarda kontrolümüzden çıkan duygularımızın aklımızın kontrolünü içgüdülerimize devretmesidir. Hepimizin zamanla içine düştüğümüz bu durum motosiklet sürücülüğünde birçok kazanın sebebidir.

 30 Mart 2016 | 14:39

SÜRÜŞÜN 3 VAZGEÇİLMEZİ

1. Tetikte olmak. Dinlenmiş, sakin olun ve alkol ya da başka uyuşturucuların etkisi altında olmayın. Yemek, telefonla konuşmak ya da yolcularla sohbet etmek gibi dikkat dağıtıcı faaliyetlerden kaçının.

 28 Mart 2016 | 09:42

TRAFİKDE HOŞGÖRÜ

Hoşgörü, yapılan her şeyin kolayca kabul edilip onaylanması değildir. Hoşgörü, başkalarının görüşlerini anlama yeteneği ve acı bir duygu beslemeden, anlayışlı bir tartışma arzusudur diyebiliriz.

 28 Mart 2016 | 09:27

MOTOSİKLET SÜRÜŞÜNDE OLABİLDİĞİNCE PROBLEMSİZLİK İÇİN

Dertlerden uzak sürüş için ; iyi ve usta olmak mecburiyetindesiniz. Eğer zaten iyi iseniz kendinizi daha iyi yapın. Hepimiz yollarda sersem sürücülere rastlamaktayız. Maalesef motosiklet sürücülerinin onların hatalarına karşı bir korumaları yoktur. Daima onları potansiyel tehlike olarak görün ve savunma da kalın. Savunma da kalmak demek sürekli çevrenizi gözleyip analiz ederek bir korunma strateji uygulamak demektir. Strateji sorunlardan sakınabilmek için düşünmek ve planlama yoludur.

 26 Ocak 2016 | 12:57

Yeni Başlayanlar için Dönüş Tavsiyeleri

Beden pozisyonunuz motor tipine göre farklı olacaktır. Pozisyon ayarlama süreci, bilhassa spor motorlar da(naked lar dâhil), sürücülerin kendi pozisyonlarını bulma mücadelesi sert geçer sonuçta ise bir çok sürücü yeterince tanka kapanmaz. Performans sürüşler sıkı kapanmayı gerektirir. Sürüş pozisyonları öne eğik, aşağı çekilmiş gibi, olmalıdır.

 16 Ocak 2016 | 17:34

ACEMİ PSİKOLOJİSİ VE KONTRA BASMAK

Neden yeni sürücüler kontra tekniğini uygulamaz? Tecrübeli bir sürücüye sorduğunuzda: Net, akıcı bir dönüşün sırı nedir? diye, alacağınız tek kelimelik bir cevap vardır. Yatın. Yeni sürücülerin çoğu etkin bir şekilde yatmazlar. Buda onların dönüş boyunca net bir hat tutturmalarını engeller. Sonuç, kesintili, sarsıntılı ve güvenli olmayan bir dönüştür.