in

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak?

 

HONDA MSX 125, APRILIA SCARABEO 200, HONDA SH125 MODE, SUZUKI INAZUMA, HONDA CBR 250R-CRF250L, KTM 125 DUKE, SYM JOYMAX 250, SYM WOLF SB250NI, HYOSUNG GT250R, YAMAHA X-MAX 250-X-CITY 250

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 1. İçerik Fotoğrafı

1 HONDA MSX 125

 

Kaça gelecek, gelecek mi, ondan bile emin değiliz. Ama bu aletin şehiriçinde keyifli olacağı aşikar. Kolaylıkla 100km/s tutturabilmesi, küçük ve her yere sığabilir olması, arkaya bir kişi alabilmesi, pek çok kişinin işine yarayabilir. Vitesli olması bir diğer avantajı. 6-7 bin liraya alınabilirse, geriye kalan parayı da eğlencede yersiniz artık…

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 2. İçerik Fotoğrafı

2 APRILIA SCARABEO 200

 

Büyük tekerlekli İtalyan. Bazı kullanıcılar tipini, bazıları da maksi skuter olmayışını beğenmiyorlar. Ancak çok dengeli, büyük tekerlekleri sayesinde iyi yol tutan, kombine frenleri güçlü olan, çok giden(120-130km/s ile rahat gidiyor), az yakan harika bir skuter (iddialara göre 2,8-3,2 lt/100km tüketim). 2014 modellerin satış fiyatları 3.360 euro (10.315 TL), ama Korlas elindeki kısıtlı miktardaki 2013’leri 8.900 TL’den satıyor, niyeti olan kaçırmasın.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 3. İçerik Fotoğrafı

3 HONDA SH125 MODE

 

Bu modelin de gelip gelmeyeceğinden emin değiliz. Fuara getirmişlerdi gerçi, diğer pek çok motoru getirmeseler de bu serinin getirileceğini düşünüyoruz. PCX125’in sorunsuz görünen motoruna sahip SH, büyük ön tekerleği sayesinde motorun daha stabil ve rahat olmasını sağlıyor. Fiyat belli değil.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 4. İçerik Fotoğrafı

4 SUZUKI INAZUMA

 

Az paraya çok motor. 12.850 TL liste fiyatı var ama, sahibinden.com’da görüldüğü kadarı ile bazı bayiler ellerindeki motorlara çeşitli kampanya ya da indirimler yapabiliyorlar, dolayısıyla küçük bir araştırma ile Inazuma’yı 12 bin TL civarına alabilirsiniz. Uzakdoğu üretimi olmasına rağmen işçiliği iyi, gösterge zengin. Çift egzoz olmasınaysa bayıldık.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 5. İçerik Fotoğrafı

5 HONDA CBR 250R-CRF250L

 

Honda’nın çift yumurta ikizleri. Bir anaya, biri babaya çekmiş. Karar vermeniz gereken nokta, hafifçe öne mi eğilip oturacak, yoksa kral gibi kasıla kasıla dik dik mi süreceksiniz?

 

Yolda, daha sportif bir sürüş isteyenler CBR versiyonunu, araziye yeni başlayan, yolda tın tın gidenler, trafik sıkışınca kaldırımlarda dolaşanlar (geçen gün Yıldız Üniversitesi önünde kaldırımı kullananlara polis ceza yazıyordu, aman dikkat) CRF’yi tercih edebilir. Motorlar aşırı güçlü değiller, ama özellikle CRF pek keyifli. Yalnız lastikleri asfalt yolda çok çabuk limitlerine geliyor. CBR için 12.250 tl, CRF için 11.750 TL ödemeniz gerekiyor.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 6. İçerik Fotoğrafı

6 KTM 125 DUKE

 

Gençlerin yeni sevgilisi, görünüş olarak harika, ses olarak eh işte bir motor. Forumlarda kullanıcıların yüzlerce sayfa yorumlarını bulmak mümkün. Çok satıldı, dolayısıyla ikinci eli de popüler. Bizce dezavantajı; kask vesaire koyacak bir yerinin olmaması. Kuru ağırlıkta Sym Wolf’ten 30 kilogram kadar daha hafif, ABS’si standart. Şu anda bazı bayilerde indirimli olarak 11.990 TL’ye satılıyor. Sıfırı 4.500 euro. Kaçmaz.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 7. İçerik Fotoğrafı

7 SYM JOYMAX 250

 

Maksi-skuter seven Türk skutürkçüsünün vazgeçilmez tercihlerinden bir tanesi. GTS Evo’nun modern versiyonu olarak piyasaya çıkan model, kendisine aşık edecek kullanıcılar bulmakta zorlanmadı. Fiyat biraz yüksek olmakla birlikte (12.510TL), biraz bastırırsanız 12 bin liraya düşer mi, denemek lazım.

 

Enjeksiyonlu bir motor, güzel göstergeler, işçilik iyi. Lastiklerin ufak oluşu sayesinde koltuk altı bagajı büyümüş, ancak konfordan bizce ödün verilmiş. Aynı fiyata X-Max 250 olması, kafalarda biraz soru işareti yaratıyor.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 8. İçerik Fotoğrafı

8 SYM WOLF SB250NI

 

Son fuarda da gördüğümüz kadarı ile harika bir motosiklet. Kusur ararsak, aks aralığı, yani iki tekerlek arası mesafe biraz kısa. Bu da hoplamalı gezilere sebebiyet verebilir. Onun haricinde 6 vitese ve vites göstergesine sahip olmasını çok beğendik. KTM Duke’e göre daha etine dolgun, 250’lik oluşu tatminkar. Geçen seneki fuarda da beğenmiştik. Şu anda 11.055TL fiyatı var. Harika.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 9. İçerik Fotoğrafı

9 HYOSUNG GT250R

 

Seçenekler arasında gerçek motosiklet boyutlarına, V2 sesine ve normal boyuttaki insanlar için koltuklara sahip olarak tasarlanmış tek vitesli motosiklet. Bu yılki renkleri fena değil. Tipi biraz eskidi ama, rengini falan modifiye ederek yeniden satışa sunuyorlar. 12.085 TL fiyat etiketine sahip.

 

 

12 Bin TL’yi Hangi Yeni Motora Harcasak? 10. İçerik Fotoğrafı

10 YAMAHA X-MAX 250-X-CITY 250

 

Aynı motorla donatılan iki farklı skuter. Xmax 250 bu sene yenilendi, X-Max 400’ün saldırgan kılığına büründü. Yıllardır sorunsuzluğunu ispatlamış durumda, kıyafet de modernleşince, her şey tam oldu gibi. Dev gibi bir sele altı var, böylesi daha ne yapıldı, ne de görüldü. Çift tam kask ve biraz da ıvır zıvır alıyor. Dolayısıyla topcase sevmeyenler bu motoru tercih edip, yolcu için de sırt dayama taktırarak dolanıyorlar. Motor süper güçlü değil, süspansiyon ve 14 inç tekerlek kombinasyonu da biraz sert, bunun dışında negatif yönünü bulmak zor. Yeni kasanın fiyatı 12.250 TL.

 

X-City 250 ise piyasada görüp görebileceğiniz en sorunsuz motorlardan bir tanesi. X-max’e göre daha büyük tekerlekli, sürüş özellikleri büyük bir motosiklete daha yakın. Üstelik fiyatı da süper; 10.400 TL. Sele altı dar olduğu için topcase lazım, tekerlek ölçüleri biraz garip olduğu için lastik seçenekleri kısıtlı, gösterge tablosu biraz demode. Bunlar haricinde süper alet.

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Bimota Tesi 3D Naked

Peugeot 103 Retro

REKLAM