in

2014 Honda CBR1000RR SP

Yazar: Batuhan Emrem

Honda pistlerdeki en büyük yarışçısını daha elit parçalarla donatarak bir üst seviyeye çıkartıyor.

Honda CBR1000RR gerek geçmişi, gerekse de pist yarışçılarının olduğu kadar sokak sürücülerinin de sıkça tercih ettiği bir model olarak uzun süredir motosiklet dünyasında var olan bir isim. Fireblade her ne kadar yüksek satışlara ulaşmış olsa da superbike kategorisindeki rekabette, özellikle rakiplerinin kendilerini çok geliştirmesiyle birlikte arka sıralarda ve belli başlı birkaç modelin gölgesinde kaybolmak zorunda kaldı. Japon firma ise bu sorunun üstesinden gelmek ve CBR1000RR’yi tekrardan hak ettiği seviyeye çıkartmak için mevcut modelin üzerine daha elit parçalar eklemiş.

 

2014 a href=

 

Japon markaların çoğunda görmeye alışık olduğumuz Tokico veya Nissin marka fren kaliperleri yerine genellikle Avrupalı ve daha pahalı modellerin kullandığı, 320 mm’lik diskleri ısıran İtalyan Brembo frenleri 2014 Fireblade SP’yi durdurmak ile görevlendirilmiş. Honda’nın, motosikletini pistteki diğer canavarlarla boy ölçüştürecek seviyeye getirmek için Avrupa’dan devşirdiği fren kaliperlerinin yanı sıra, ön takım da yine bu konuda uzman Öhlins’in tamamen ayarlanabilir TTX ve NIX teknolojilerine sahip süspansiyonlardan oluşuyor ki Honda süspansiyon üzerinde yapılan ayarlamaların tamamen Fireblade SP için özel olduğunu söylüyor. Motosikletin jantları ise performansı en yüksek lastiklerden olan Pirelli Diablo Supercorsa SC lastikler ile sarılmış. Aslında yapılan bu değişiklikler bile CBR1000RR ile piste çıkıp en iyi zamanı kovalamak için yeterli sayılabilir bile.

 

Fireblade SP’nin motorunda ise küçük ancak oldukça etkili sayılabilecek modifikasyonlar mevcut. Piston başları ve emme sisteminde yapılan değişikliklerin yanı sıra yeni bir egzoz sistemi de bu listeye eklenince artan güç miktarı kaçınılmaz ancak Honda yetkililerince güç değerinin ne kadar arttığı konusunda yapılan bir bilgilendirme yok.

 

2014 Honda CBR1000RR SP 2. İçerik Fotoğrafı

 

Motosikletin gövdesinde ise aracı sportif pist sürüşüne daha iyi adapte edebilmek için ayaklıklar daha geriye alınarak yarış ergonomisini yakalamak amaçlanmış. Aynı zamanda yolcu selesi iptal edilerek tek kişilik bir pist makinesi haline getirilen Fireblade SP, bu sayede daha hafif ve alçak bir kuyruğa sahip hale gelmiş.

 

Pist sürüşü için yaratılan bu CBR’nin fiyatı henüz açıklanmamış olsa da isminin sonundaki SP ile Amerika satış fiyatının 17.000$ olması öngörülüyor.

2014 Honda CBR1000RR SP 3. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Urban Motor’dan BMW R NineT

Ducati Hyperscooter

REKLAM