Menu
in

2014 Kawasaki Ninja 250 RR Mono

Yazar: Batuhan Emrem

Kawasaki Asya pazarı için tek silindirli bir Ninja’yla çıkageldi!

Kawasaki Ninja 250R, zaman içinde ufak değişikliklere uğrasa da uzun zamandır aynı yapıyı temel alarak spor motosiklet dünyasına giriş için bileti elinde tutuyordu. Küçük olmasına rağmen her açıdan bir Ninja olmayı başarabilen motosiklet özellikle son yıllarda Avrupa’da meydana gelen motor hacmi düzenlemeleri sebebiyle başarılı çift silindirli motorunun hacmini, biraz daha doping yaparak 300 cc’ye çıkartmış ve şeklini büyük abilerine daha da benzeterek pazardaki yerini güçlendirmeye çalışmıştı.

 

 

   Markaların çoğunun motor hacmini şişirdiği bir dönemde sürpriz bir haber yeşil firmadan geldi. Ninja 250 RR Mono veya Ninja 250SL adıyla tanıtılan motosiklet, motor hacmini korusa da bir piston kaybetti. Böylece Ninja 250 RR Mono doğrudan Honda CBR 250R’nin rakibi haline gelmiş oldu. Asya pazarı için üretilen tek silindirli bu yeni Ninja, eski parelel ikiz motorlu Ninja 250R’den daha az güç üretmesine rağmen, beklendiği üzere daha fazla tork üretiyor. Yeni motosiklet beygir gücünün düşmesi sebebiyle oluşan açığı ise 20 kg daha hafif olmasıyla kapatıyor. Ninja 250R’nin 11.000 devir/dk’de 31.5 beygir güç ve 10.000 devir/dk’de 21 Nm tork değerlerine karşılık tek silindirli Ninja, Kawasaki verilerine göre 9.700 devir/dk’de 27.6 beygir üretirken 8.200 devir/dk’de 23 Nm tork elde ediyor. Bu durumda aslında ağırlık-güç hesaplamasına gidildiğinde ortaya, 250R ve 250 RR Mono arasında denk bir tablo çıkıyor.

 

 

   İşin gerçeği, Ninja 250 RR Mono’nun tasarımı, Avrupalı ikizinden pek de farklı değil. Yan ve kuyruk tasarımı Ninja 300 ile oldukça benzerlik gösterirken Uzak Doğu sokaklarında fırtına gibi esecek olan Ninja çift fara sahip Avrupalı’nın aksine sahip olduğu tek farıyla ön görünüşte farklılık yaratıyor. Bunun dışında sinyal lambaları ve egzoz tasarımında da ufak değişiklikler dikkate çarpıyor ancak genel hatlarıyla görüntüsü Ninja ailesinin genleriyle uyuşuyor. Bu uyuşmaya tamamı dijital gösterge paneli de dahil. Saat, çift tripmetre, devir, hız ve eski Ninja 250R’de büyük bir eksiklik olan benzin göstergesi de Kawasaki’nin son yıllardaki gösterge paneli tasarımına uyan panelde yerini almış durumda.

 

 

   Yeni Ninja’nın esas büyük farkı sportif karenajının altında saklı. Şaşırtıcı şekilde Kawasaki uzun süredir kullandığı Ninja 250R’nin şasisini kullanmak yerine yeni bir çelik trellis şasi kullanmış. Kawasaki bunun motosikleti daha dar ve kıvrak hele getirdiğini belirtiyor. Şasi geliştirilmiş, en azından değiştirilmiş olsa da ön-yük ayarlama imkanı sunan amortisörün yanında 37 mm’lik süspasiyonlar aynı kalarak Kawasaki’nin yeni Ninja 300’lerinde kullandığı jantarı tutuyor. Her ne kadar bu jantlar şekil açısından Ninja 300’ünkiyle aynı olsa da Kawasaki yeni jantların daha hafif olduğunu söylüyor. Bunun sebebi ise muhtemelen küçülen lastik ebatları; önde 100/80-17 arkada ise 130/70-17 ölçülerinde lastikler kullanılmış. Frenlerde yine tek, 263mm’lik diski çift piston kaliper ısırırken arka tekerleği 193mm’lik disk durduruyor.

 

 

   Kawasaki bu yeni Ninja’yla beklenmedik bir hamle yaparak şaşırtırken markaların farklı pazarlar için modellerine uyguladıkları adaptasyona güzel bir örnek olarak karşımıza çıktı. Ninja 250 RR Mono tek silindirli olmasıyla böylece Honda CBR 250R ile eşit düzlemde bir rakip haline geldi ancak bu ikilinin rekabetinden daha çok Ninja 250R ile çekişmesinin sonucu merak ediliyor. Akıllarda olan bir başka soruysa yeşil firmanın bu modeli Avrupa pazarı için uygun olarak görüp görmeyecek olması, ancak Ninja 300 ile yakaladığı başarının ardından bu, şu an için biraz zor gözüküyor gibi…

 

Cevap bırakın