Menu
in

2014 KTM 1290 Super Duke R!

Yazar: Batuhan Emrem

Geçtiğimiz yılların sonlarında Milan’da tanıtıldığında konsept halde olan KTM’in çıplak canavarı, abartılı gücü ve çılgınca potansiyeliyle asfaltı parçalayarak ilerlemeye hazır.

Motosiklet ilk olarak Milan’da, 1290 cc’lik kocaman bir çift silindirli motorun gücünü ve üzerinde iç organlarını örten hiç bir parça olmamasından dolayı hafifliği bir araya getiren bir naked model olmasıyla, tanıtıldığı ilk günden beri hem kendine hem de onu sürene çılgın dedirtecek kadar sıradışı bir makine olarak karşımıza çıkmıştı ki zaten kendisinden bir prototip olarak bahsediliyordu. Basına sızan gizli foroğraflar ile motosikletin seri üretime geçeçeği konusunda dedikodular ortaya çıkmaya başlarken sonunda gerçek resimleriyle nasıl bir canavar olduğu belirmiş oldu.

 

 

Daha önce “Turuncu Hulk” olarak bahsettiğimiz 189 kg’lık KTM 1290 Super Duke R, 185 beygir gibi, bir yarış motosikletinin gücüne sahip ancak duruşu ve yapısıyla tıpkı diğer küçük kardeşleri olan Duke’lar gibi o bir naked motosiklet. Hem de en azgınından! Motosikletin teknik değerleriyle Milan’da prototip halde tanıtılanın motorun teknik değerleri neredeyse aynı. 75° ‘lik V-Twin, bu çılgını 0’dan 200 km/s hıza yalnızca 7,2 saniyede çıkartabiliyor.

 

 

Motosikletin en etkileyici bölümü elbette güç dolu kaslı motoru ancak bu, kaliteli gövde parçalarını ve diğer üstün donanımlarından bahsetmemek için asla bir sebep değil. Böylesine çılgın bir motosiketi asfaltı parçalarcasına hızlandırmayı başardıkten sonra kadar en etkili şekilde durdurmak da gerekiyor. Bunu için Avusturya’lı firma KTM 1290 Super Duke R’nin öndeki 320 mm’lik disklerini Brembo M50 kaliperler ısırırken bu durudurma gücüne bir de Bosch marka devre dışı bırakılabilir ABS eşlik ediyor. Süspansiyonlar söz konusu olduğunda ise yine bir KTM klasiği olarak 48 mm WP ön çatala güvenilmiş. Elektronik donanım olaraksa sürüş modlarının yanı sıra Keihin Ride by Wire ve çekiş kontrol sistemi de 1290 Super Duke’a eşlik ediyor.

 

1290 Super Duke R şüphesiz KTM’in ürettiği en sıradışı modellerden birisi. Görünüş açısından Duke ailesinin genlerini taşıdığı belli olsa da bu ailenin en güçlü ve azgın abisi olduğunu da her halinden belli ediyor. Evet, kıvrak, hızlı ve agresif olacağı kesin ancak tıpkı küçük kardeşleri gibi kullanıcı dostu mu? Potansiyel gücünü yola istenilen oranda aktarmada başarılı mı? Ve en önemlisi sahip olduğu bu sıradışılık fiyat etiketine de yansıyacak mı? Bu soruların cevabını öğrenmek içinse az kaldı, biraz sabır, birazcık daha…

 

Cevap bırakın