in

2014 KTM Freeride 250R

Yazar: Batuhan Emrem

KTM’in bu yeni turuncu dağ keçisi, engel tanımadan patikalarda özgürce gezinmek için hazır.

Avusturyalı firma bu kez karşımıza yepyeni bir 250 cc’lik arazi motoruyla çıkıyor. Üstelik bu kez gücünü 2 zamanlı bir motordan alacak olan araç hafif şasisi ve engebeli arazi için geliştirilmiş yapısıyla her türlü arazide ilerlemeyi ve daha da önemlisi keyif vermeyi amaçlıyor.

 

Keyif, bu motosikletin üretilmesindeki temel amaç. Belki de ismi “Funride” olsa duruşuna daha da yakışabilirdi, öyleki daracık selesi, asfalt sürüşü için uygunsuz lastikleri ve yalnızca sürati gösteren paneliyle gündelik yaşamda sürekli kullanılacak türden bir motosiklet değil. Şehir içinde bir yerden diğerine gitmek için bir kamyonetin kasası onun için daha iyi bir çözüm olsa da ortam yeşermeye başladığında, medeniyet kaybolup yerini geniş düzlüklere, yüksek tepeler bıraktığında, Freeride zincirlerini kırmak için sabırsızlanacaktır.

2014 a href=

 

KTM 250 EXC’nin 2-zamanlı motorundan türemiş bu yeni motor kick-start’ın yerini marş motoruna bırakmasıyla 2 kilogram kadar zayıflarken 25 beygir gibi yüksek bir güç ve 2-zamanlı motorun bir getirisi olan oldukça yüksek tork üretmeyi başarıyor. Üstelik bütün bu gücün yanı sıra yalnızca 92.5 kg olan ağırlığıyla son derece çevik ve kıvrak bir tırmanıcı olarak karşımıza çıkıyor.

2014 KTM Freeride 250R 2. İçerik Fotoğrafı

 

KTM Freeride için şanzımanı da özel olarak geliştirmiş. Arazi canavarı diğer kardeşi 250 EXC’ninkinden daha kısa vites oranlarına sahip ve şanzıman 6 vitese sahip.

2014 KTM Freeride 250R 3. İçerik Fotoğrafı

 

Freeride’ın tahmin edilebileceği gibi oldukça küçük bir deposu var üstelik bahsi geçen motosikletin 2 zamanlı bir motor kullandığını düşünecek olursak Freeride 250R’yi araziye getiren kamyonette birkaç yedek bidon benzin bulundurmak şart gibi gözüküyor ancak KTM’in bu modeli üretmekteki amacı Sahra Çölü’nü geçmek değil yalnızca tozu dumana katıp kaskın içinde bir tebessüm yaratmak. Deponun hemen arkasına yerleştirilen hava filtresi 4 zamanlı versiyondan daha geniş ve motosikletin mümkün olduğunca üst kısımlarına akıllıca yerleştirilen bu hava girişi ayrıca derin sulardan geçişlerde emin şekilde ilerlemeyi mümkün kılacaktır.

2014 KTM Freeride 250R 4. İçerik Fotoğrafı

 

Eğer haftasonları ovalarda gezmek, yamaçlardan inmek, çamurda dans etmek veya motosikletinizle her türlü engelle mücadele etmek istiyor ancak bunu yapmak için de garajınızda duran ve her daim sizinle olan 1 numaralı motorunuza kıyamıyorsanız, Freeride içinizdeki canavar orman çocuğunu serbest bırakmanızı sağlayacak harika bir suç ortağı!

2014 KTM Freeride 250R 5. İçerik Fotoğrafı

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Harley-Davidson’ın Yeni Efsaneleri Yola Çıktı

2014 Yamaha YZF-R1

REKLAM