Menu
in

2014 Yamaha MT-07

Yazar: Batuhan Emrem

Yamaha, MT serisindeki yeniliklerine çift silindirli MT-07 ile kaldığı yerden devam ediyor.

3 silindirli bir japon cadde motosikleti olarak ortaya çıktığında herkesi şaşırtan MT-09’a şimdi bir kardeş daha geliyor. Orta siklet naked motosikletlerin kızışan pazarında başarı yakalamayı amaçlayan yeni MT-07 çizgileri ve yeni motoru ile MT’nin radikal Yamaha felsefesini sembolize ediyor.

 

 

Motosiklet dünyasına hakim birisinin gözlerini kapatıp karşısında bir motosiklet durduğunu belirtip, daha sonra da kendisinden bu motosikletin dokunarak hangi model olduğunu söylemesini istesek, kişinin parmakları paralel ikiz motorun egzoz manifoldlarına, karenajsız çıplak gövdesine ve papatya şekilli disk frenlerine dokunduğunda önünde duran bir modelin çok net şekilde bir Kawasaki ER-6n olduğunu söyleyebilir; ta ki arka salıncak ve sağ taraftan uzunlamasına çıkan susturucuyu fark edene kadar.

 

Yamaha, orta sınıf naked sınıfında gündelik kullanım için uygun ve fazla agresif olmayan tarz sahibi paralel ikiz motorlu modeli ER-6 ile başarı yakalayan Kawasaki’ninkine benzer bir hamle yaparak MT-07 ile aynı başarıyı yakalamayı amaçlıyor. Yeni Yamaha 683 cc’lik paralel ikiz motoru 75 beygir güç ve 68 Nm torka sahip ve motosikletin ıslak ağırlığı ise 179 kg. Tasarımda ise MT ailesinin sade ve sportif çizgilerini taşıyor. Arka LED ışıklar, şık bir arka salıncak, yarış motosikletlerininkini andıran bir sele ve vites göstergesini içeren bir dijital gösterge tablosu MT-07’ye hem şıklık hem de kullanışlılık katıyor.

 

 

Çelik şasi üzerinde duran motosiklet 805 mm sele yüksekliğine sahip ki bu her türden sürücü için onu kullanıcı dostu bir araç haline getiriyor. 14 litrelik yakıt deposu ise rakiplerinden biraz daha küçük olsa da yetersiz bir hacim sunmuyor.

 

MT-07’nin en büyük yeniliği elbette Yamaha’nın “Crossplane” felsefesiyle geliştirdiği sıvı-soğutmalı paralel ikiz motoru. Yeni motor,motosiklete hem iyi bir hızlanma ve doğrusal tork eğrisi hem de ekonomik kullanımı bir arada sunmak için geliştirimiş ve böylece gündelik cadde kullanımı için daha uygun hale gelmiş. Üstelik motosikletin ekonomikliği yalnzca yakıt tüketimiyle de sınırlı değil. Avrupa fiyatı olarak gösterilen 6.000€ en ciddi rakibi Kawasaki ER-6n’den 500€ daha ucuz.

 

 

Yamaha’nın MT-07’ye can veren bu yeni güçlü ve ekonomik motoru zaman geçtikçe istenilen performansı ve dayanıklılığı gösterebilirse, ileride markanın ürün gamında bulunan diğer modellerin de güç kayanağı olarak kullanılma ihtimali de yüksek. Ancak şimdilik yalnızca MT-07’de kullanılan bu motor, Yamaha’nın yeni naked modelini, orta siklet rekabetinde ön sıralara taşıdığı kolaylıkla söylenebilir.

 

 

Cevap bırakın