Menu
in

2014 Yeni Ducati Diavel’e İlk Bakış

Yazar: Moe

Ducati bu sene yeni çıkardığı modelleriyle zaten adından oldukça bahsettirmişti. Panigale 899, Monster 1200, Monster 1200 S derken, şimdide yenilenen versiyonuyla 2014 Ducati Diavel karşımızda…

Yeni Testastretta 11° Twin, yeni egzoz sistemi ve yeniden tasarlanan dış görünümüyle standart ve carbon olmak üzere iki farklı opsiyonda satışa sunulacak.

 

Görünen o ki yeni Diavel’in , Ducati’nin superbike’ından devşirilmiş Testastretta 11° L-Twin motoruyla desteklenmesine devam edilmiş.Fakat bu motor bloğu, bu sefer her 4-sübap başlığına çift buji teknolojisiyle güncellenmiş.Çift buji teknolojisinin Multistrada ve Monster 1200 modellerine eklenmesinden sonra Diavel’e de uygulanması beklenmedik bir sürpriz oldu diyemeyiz.

 

 

Yeni modelde hava giriş ve egzoz sistemleri yeniden revize edilmiş,ve Ducati den yapılan açıklamaya göre “kam mili ve zamanlamasında radikal değişiklikler”e gidilmiş.Çift bujili ateşleme motorun verimliliğini artırırken , Diavel’in sıkıştırma oranını 11.5:1 den 12.5:1 e çıkarmış.Değişim bu kadarla sınırlı değil,fabrika verilerine göre artık  8000 devirde önceki versiyona göre 3Nm bir artışla,130,5 Nm tork elde edilmiş . Maximum torkun artmasına rağmen Ducati, yeni motor bloğuyla ara devirlerde de gayet canlı bir sürüş hissi vaat ediyor.Önceki model 9500 devirde 162 beygirlik bir güç sunarken, 2015 modelinde aynı güç 9250 devirde sağlanmış.

 

 

Yeni çift buji teknolojisi motorun sahiplerine başka bir avantaj daha sunuyor.Rutin sübap ve sübap boşluğu kontrollerini yaklaşık 5000 km daha öteleyerek bu bakımın 29000 km ye çıkarılması sağlanmış.

En çok öne çıkan ayrıntılardan biri de yeni devasa hava giriş kanalları. Bu kanallar 162 beygirlik canavarı maksimum hava ile doyururken; dış görünümünü bütünleyen,estetik bir hava katmış. 2015 için yeniden tasarlanan 2-1-2 egzoz sistemi ise Diavel’in 240mm lik arka lastiğinin görüntüsünü desteklemek için biraz daha kısaltılmış.

Ducati çekiş kontrol sisteminde ise bu modelde 3 farklı mod sunuyor- Spor,Touring ve Cadde. Cadde modu gücü yaklaşık 100 beygire düşürüp çekiş kontrolünü en üst seviyeye ayarlarken,Spor modu saf 162 beygiri en düşük çekiş kontrol sistemiyle  iliklerinize kadar hissetmenize müsaade ediyor, Touring modunda ise Spor modunun gücünü daha akıcı bir şekilde iletimi sağlanmış.İnce birer ayrıntı olarak, göstergeye yan ayaklık açık uyarısı ve detaylı benzin göstergesi eklenmiş.

Dikkate değer bir diğer değişikliğin ise far ve stoplara geldiğini görebiliriz. Ledlerle desteklenmiş far ve stoplarda sinyaller arkada direkt stop lambalarına entegre haldeyken, önde ise radyatör korumalarına gömülmüş durumda.

Yürüyen aksamın büyük bir kısmı ise herhangi bir değişikliğe maruz kalmamış:Çelik kafes boru şasi ,tek taraflı arka maşa, Marzocchi 50mm tamamen ayarlanabilir ters teleskopik çatallar ve Sachs arka amortisör , Brembo monoblok kaliperler önceki model ile aynı. Motorun kuru ağırlığı fabrika verilerine göre 210 kg iken, ıslak ağırlığı ise yaklaşık 240 kg olarak verilmiş. Carbon modeli ise motosikletin 9kg kadar hafiflemesine katkıda bulunuyor.

Cevap bırakın