in

2015 Dakar Rallisi

Gezegenin en zorlu arazi yarışı olan Dakar, her yıl olduğu bu yıl da müthiş bir mücadeleye sahne oldu.

Hem iki teker hem de dört teker tutkunlarını her yıl bir araya toplayarak ortak bir amaç için mücadele etmek zorunda bırakan bir numaralı yarış, hiç şüphesiz adıyla efsaneleşmiş Dakar. Öyle ki Dakar yalnızca birinci olmak bir yana, çoğu yarışçı için yarışı bitirebilmenin bile en büyük amaç olduğu zorlu bir mücadele. Hem insan hem de makinenin sınırlarının zorlandığı, yeryüzünün en acımasız bölgelerinde sınandığı Dakar’da emin olabileceğiniz tek şey; hiçbir şeyden emin olamayacağınız. 2015 Dakar nefes kesen görüntüleri, yaşanan zaferler ve ne yazık ki hayal kırıklıkları, acılarıyla geride kaldı.

 

2015 a href=

 

Güney Amerika’nın benzersiz vahşilikteki bölgelerinde heyecanla yaşanan Dakar’da bu sene bizler için bir başka heyecan kaynağı da; ülkemizden dört yarışçının, üstelik motosiklet kategorisinde mücadele edecek olmasıydı. Selçuk Bektaş ve Koray Özkaplan’dan oluşan Castrol KTM Dakar Team ile Şakir Şenkalaycı ve Serkan Özdemir ikilisinden oluşan TMF Dakar Team; Arjantin, Bolivya ve Şili arasında bulunan ve toplamda 13 etaptan oluşan 9.000 kilometrelik zorlu mesafeyi tamamlamak ve bayrağımızı podyumda dalgalandırmak için mücadele ettiler. 2015 Dakar’a bu yıl 53 farklı milletten yarışçı, 164 motosiklet, 48 ATV, 138 otomobil ve 64 kamyon olmak üzere toplamda 414 araç katıldı. Yarışın ilk günü Arjantin’in başkenti Buenos Aires’ten start alan araçlardan; 79 motosiklet, 18 ATV, 68 otomobil ve 51 kamyon olarak yalnızca 216’sı yine Buenos Aires’te bulunan bitiş çizgisine varmayı başarabildi.

 

Rakamlar Dakar’ın kırıcılığını gözler önüne sererken, yarışın galibi ise geçen sene olduğu gibi KTM’in İspanyol pilotu Marc Coma oldu. 2015 Dakar’da elde ettiği galibiyetle şampiyonluk sayısını 5’e yükselten tecrübeli pilot böylece en yakın rakibi Cyril Despres’nin rekoruna da yetişmiş oldu. Fransız Despres ise bu yıl farklı bir yol izleyip Peugeot ile otomobil kategorisinde yarıştı. Uzun süredir Dakar’da podyumun üst sıralarını domine eden bu iki pilotun yanı sıra, bu yıl Honda pilotları Joan Barreda ve Paulo Goncalves de elde ettikleri iyi derecelerle kendilerinin Coma ve Despres için, Honda’nın da KTM için ciddi bir tehdit oluşturduğunu gösterdi.

 

2015 Dakar Rallisi 2. İçerik Fotoğrafı

 

Ne yazık ki bu yıl Dakar’da birçok talihsiz duruma da tanık olduk ki, bunların başında elbette Polonya’lı Michal Hernik’in, yarışın San Juan – Chilecito etabı arasında kendisinden sinyal alınamamasıyla helikopterle aranmasının ardından şüpheli şekilde yolun 300 metre dışında ölü bulunması geliyor. 39 yaşındaki yarışçının ölümü Dakar’ın risk boyutunu bir kez daha gözler önüne sererken, seyircileri ve yarışçıları da yasa boğdu. Öte yandan Castrol KTM Dakar Team ile ülkemizi temsil eden Selçuk Bektaş ve Koray Özkaplan yarışın beşinci etabı olan Copiapo – Antofagasta arasında yaşadıkları navigasyon problemi nedeniyle, geceyi Atacama Çölü’nde geçirmek zorunda kaldılar. Daha sonra uykusuz ve yorgun şekilde ertesi günün etabını tamamlamak zorunda kalan ikili, ilerleyen günlerde yarışa tekrar adapte olabilmekte zorlandı. Her iki yarışçı da diğer etaplarda geçirdikleri kazalar sonucu meydana gelen sakatlıklar nedeniyle yarıştan çekilmek zorunda kaldılar.

 

Bektaş ve Özkaplan’ın yarıştan çekilmesiyle, Türk Bayrağı’nı ve usta yarışçı Kemal Merkit’in 55 numarasını Buenos Aires’e taşıma görevini daha ağır bir sorumlulukla üstlerine alan Şenkalaycı ve Özdemir, gösterdikleri mücadele ile bu yarışı başarıyla tamamladılar. Genel klasmanda 50. olan Şakir Şenkalaycı’yı ve 72. olan Serkan Özdemir’i bitiş podyumunda yalnız bırakmayan arkadaşları ülkemize gurur dolu anlar yaşattı.

 

2015 Dakar Rallisi 3. İçerik Fotoğrafı

 

‘2015 Dakar’ deyince akla ilk gelecek sahnelerin başında ise, muhtemelen Joan Barreda Bort’un geçirdiği kaza sonucunda kırık bir gidonla etabı bitirmesi bulunuyor. Yarışa oldukça iddialı başlayan hem yarışçı hemde Honda için bu durum üzücü olsa da, yarışı ikinci sırada bitiren Portekizli Goncalves Honda için iyi bir teselli oldu. Acısıyla tatlısıyla geride bıraktığımız Dakar, bir kez daha bizlere motor sporlarından hayata dair nasıl dersler alınabileceğini gösterdi. Önümüzdeki yıl için geri sayım çoktan başladı bile! ?

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Motoro Yumurta Testi Yapılır Mı?

Yeni KTM 690 Enduro R Yakalandı.

REKLAM