Menu
in

2015 Husqvarna FE 350 S

Yazar: Burak Yıldız

Husqvarna; nam-ı diğer Husky, KTM ile evliliklerinden doğan nur topu gibi FE 350 S’ini tanıtıyor. Bu motosiklet ebeveynlerinin tüm iyi özelliklerini üzerinde barındırıyor.

Husqvarna deyince aklınıza pek çok şey gelebilir. Dünya şampiyonlukları, kocaman dişli lastikler, lacivert sarı renk motosikletler, başarı dolu tarih… Veya sadece bahçe araçları! Her düşünürseniz düşünün bu motosikleti incelemeniz size Husky hakkında oldukça bilgi verecektir. Eğer keskin gözlere sahipseniz üzerinde KTM’nin imzasını da görebilirsiniz. Bu motosiklet adeta iki firmanın özene bezene ürettikleri bir evlat. Ebeveynleri onunla gurur duyuyor olmalılar.

Bu motosiklet modern bir enduro motosikletin bulundurduğu tüm özelliklerle donatılmış. FE350S in üzerinde KTM’den alınma 349cc’lik tam tamına 28 kilo ağırlığındaki motor bloğu mevcut. Bu blok 12.000 devir çevirebiliyor ve gücünü 6 vitesli şanzımana aktarıyor. Arazi sürüşü düşünüldüğünde FE350S size nefes kesici anlar yaşatabilir. Arazi sürüşü demişken; bir arazi motorunu kıvrak, seri ve kullanılabilir kılan temel şey nedir? Tabii ki düşük ağırlık oranı. FE 350 S’in kuru ağırlığı 109.2 kg olarak belirtilmiş ve bu ağırlık oranı onu rahatlıkla dağa taşa vurabilmek için oldukça yeterli.

 

 

Enduro motosikletlerde frenleme sistemine genelde önem verilmez. Fakat Husqvarna ve KTM’den bahsediyorsak işin rengi değişir! Bu motosiklette fren ekipmanları oldukça kaliteli parçalardan oluşuyor. Durdurma işini Brembo’nun üstlendiği FE 350 S’de ön disk 260 mm ve arka disk 220 mm boyutlarında. Ön diski çift, arka diski tek pistonlu kaliperler sıkıştırıyor. Marka, bu fren sisteminin oldukça iyi bir performans gösterdiğini belirtiyor. Telli jantları çevreleyen Michelin Enduro Competition lastikler zorlu şartlarda tam tutuş sağlamakla görevli.

 

 

FE 350 S’in üzerinde bulunan süspansiyon sisteminde KTM’nin enduro motosikletlerinde de görebileceğimiz WP(White Power)marka süspansiyonlar kullanılmış. Bu süspansiyonlar DCC(Dual Compression Control) ile donatılmış. DCC sayesinde bu Husky’nin süspanisyonları ağır arazi sürüşü için özel sönümleme ayarına sahipken aynı zamanda asfalt kullanımına da uygun olacak şekilde ayarlanmış. Fakat yine de bir KLR650’nin aksine asfaltta nispeten rahatsız bir sürüşü olacağını söyleyebiliriz. Çünkü O, ailesi tarafından doğaya bırakılan bir çocuk ve arazi için yaratılmış. Bu nedenle doğanın zorluklarıyla başa çıkabilecek güçte.

Cevap bırakın