Menu
in

2015 Model 1000cc Superbike’ların Teknik Karşılaştırması!

Yazar: Moe

2015 yılında litrelik supersport klasmanı oldukça hareketlenecek! Biz de sizler için aralarında Aprilia RSV4 RR , BMWS1000RR, Ducati 1299 Panigale, Kawasaki Ninja H2 ve Yamaha R1’in de bulunduğu motosikletlerin teknik karşılaştırmasını, daha ülkemize girmeden mercek altına aldık…

2014’ün son aylarında deyim yerindeyse “yeni modeller” fırtınası koptu… Bir çok Avrupalı ve Japon firma, özellikle EICMA ve Intermot fuarlarında motosikletseverlere 2015 yılı için güncellediği ya da yeniden tasarladığı ürünlerini tanıtma imkanı buldu… 

 

Bunların arasında en yoğun ilgiyi çekenler ise her zamanki gibi supersport makinelerdi! Ancak bu sene, bu klasmanda çıta; Kawasaki tarafından oldukça yüksek bir sınıra kondu. H2R’ın duyurulduğu günden bu yana da, diğer üreticilerin Kawasaki’nin bu teknoloji harikası supercharger’lı devine karşı nasıl bir model ile karşı atakta bulunacağı merakla beklenir hale gelmişti. Ancak o bekleyiş, “İşte yiğitler çıktı meydane, hepsi birbirinden merdane!” nidalarıyla sona erdi ve kimi yeni modeller beklendiği kadar heyecan yaratırken, kimileri ise beklentinin oldukça altında kalarak meraklılarını hayal kırıklığına uğrattı… Hüsran ve heyecan göreceli olsa da, emin olabileceğimiz tek şey var: motosikletler her sene biraz daha uzay teknolojisine yaklaşıyor! Teknolojik olarak da, görsel olarak da.

 

 

Artık 2015 yılında, fabrikadan çıkan haliyle 199 beygirin üzerinde güçler üreten bu “güzeller”in teknik özellik karşılaştırma tablosunu aşağıdan inceleyebilirsiniz…

 

Karşılaştırmaya aldığımız modeller şu şekilde: Aprilia RSV4 RR/RF, BMW S1000RR, Ducati 1299 Panigale/ Panigale S, Kawasaki Ninja H2 ve Yamaha R1/R1M. (Aprilia, Ducati ve Yamaha’nın farklı isimlerdeki modellerini, R1/R1M gibi, daha kolay karşılaştırabilmek adına aynı sütuna ekledik. Ayrıca fark edeceğiniz üzere Kawasaki’nin H2R’ını tablomuza eklemedik, çünkü kendileri legal olarak yola çıkarabileceğiniz bir model değil! Bu, hem tablonun pratik amacına aykırı, hem de diğer modellere haksızlık olurdu…)

 

  

Ducati’ler ile beraber BMW S1000RR’da debriyajsız vites düşürme imkanı sunuyor…

 

 

Aprilia RSV4 RR/RF

BMW S1000RR

Ducati 1299 Panigale/ Panigale S

Kawasaki Ninja H2

Yamaha R1/R1M

Fiyat

Açıklanmadı

Açıklanmadı

Açıklanmadı

$25,000

$16,490/$21,990

Motor Hacmi

999.6cc

999cc

1285cc

998cc

998cc

Motor Tipi

Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, 65-dereceli V4, silindir başına 4 valf.

Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir, silindir başına 4 valf.

Sıvı soğutmalı, DOHC, L-Twin, 4 zamanlı, Desmodromic valf sistemi.

Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, supercharge’lı sıralı 4 silindir, silindir başına 4 valf.

Sıvı soğutmalı, DOHC, 4 zamanlı, sıralı 4 silindir, silindir başına 4 valf.

Piston çapı x Strok

78.0mm x 52.3mm

80.0mm x 49.7mm

116mm x 60.8mm

76.0mm x 55.0mm

79.0mm x 50.9mm

Sıkıştırma oranı

13.6:1

13.0:1

12.5:1

8.5:1

13.0:1

Güç (Krankta ölçülen)

201.0 hp @ 13,000 rpm

199.0 hp @ 13,500 rpm

205.0 hp @ 10,500 rpm

197.3 hp @ 11,000 rpm

197.1 @ Açıklanmadı

Tork (Krankta ölçülen)

115 Nm. @ 10,500 rpm

112.5 Nm. @ 10,500 rpm

144.5 Nm. @ 8,750 rpm

140 Nm.  @ 10,000 rpm

Açıklanmadı

Ön Süspansiyon

Sachs 43mm ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir/Ohlins Titanyum Nitrit kaplamalı ters teleskopik çatallar, tamamen ayarlanabilir

46mm ters teleskopik çatal, ayarlanabilir geri sekme ve sıkıştırma

Marzocchi 50mm ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir/Ohlins NIX30 43mm Titanyum Nitrit kaplamalı ters teleskopik çatallar. Elektronik geri sekme ve sıkıştırma ayarı (semi-active mod ile)

43mm KYB ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir.

43mm KYB ters teleskopik çatal, tamamen ayarlanabilir /Ohlins 43mm ters teleskopik elektronik süspansiyonlar, tamamen ayarlanabilir

Arka Süspansiyon

Sachs monoshock, tamamen ayarlanabilir /Ohlins monoşok, tamamen ayarlanabilir

Monoshock, ayarlanabilir geri sekme ve sıkıştırma

Sachs shock, tamamen ayarlanabilir /Ohlins TTX36 shock, Elektronik geri sekme ve sıkıştırma ayarı w/semi-active mode

KYB shock, yüksek/düşük hız sıkıştırma, geri sekme ve ön yükleme ayarı

KYB monoshock, 4 taraflı ayar/Ohlins tekli shock elektronik süspansiyon, 4-taraflı ayar

Ön Frenler

Çift 320mm diskler. İkiz Brembo M430 monoblock radyal 4-pistonlu kaliperler. ABS arka teker kaldırma/stoppie ayarı ile

Çift 320mm diskler. İkiz radyal 4-piston kaliperler. Açılır kapanabilir ABS

Çift 330mm diskler. İkiz Brembo M50 monoblock, radyal kaliperler. Viraj ABS’si standart

Çift 330mm diskler. İkiz Brembo radyal, monoblock 4-pistonlu caliperler (M50?), ABS

Çift 320mm diskler. İkiz 4-pistonlu, radyal kaliperler, Unified Braking System (Birleştirilmiş fren sistemi), ABS

Arka Frenler

220mm disk. Brembo çift-piston kaliper

220mm disk. Tek-piston kaliper

245mm disk. çift-piston kaliper Cornering ABS standart

250mm disk. çift-piston kaliper, ABS

220mm disk. UBS, ABS

Ön Lastik

120/70-17

120/70-17

120/70-17

120/70-17

120/70-17

Arka Lastik

200/55-17

190/55-17

200/55-17

200/55-17

190/55-17 / 200/55-17

Sele Yüksekliği

83.8 cm. (2014)

81.5 cm

83 cm

82.5 cm

85.6 cm/86.1 cm

Dingil mesafesi

1.43 m

1.425 m

1.437 m

1.455 m

1.4 m

Rake Açısı /Trail

24.5 deg/10.4 cm

23.5 deg/9.9 cm

24.0 deg/9.65 cm.

24.5 deg/10.41 cm

24.0 deg/10.16 cm

Ağırlık

180 kg – kuru ağırlık

203.6 kg

190.5 kg

238 kg

199 kg/201 kg

ABS

X/X

X

X/X

X

X/X

Viraj ABS’si

   

X/X

   

Magnezyum jantlar

       

X/X

Dövme Alüminyum jant

Yok/Var

(opsiyonell)

X/X

   

Titanyum bağlantı elemanları

       

X/X

Titanyum valfler

X/X

X

X/X (sadece emme valfleri)

 

X/X (sadece emme valfleri)

Supercharger

     

X

 

Alüminyum depo

       

X/X

Akıllı telefon uygulaması ile destek

X/X

     

Opsiyonel/Standart

Elektronik süspansiyon

 

(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)

Yok/Var

 

Yok/Var

Quickshifter

X/X

(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)

X/X

X

X/X

Debriyajsız vites düşürme imkanı

 

(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)

X/X

   

Güç modu

X/X

X

X/X

X

X/X

Traction control

X/X

X

X/X

X

X/X

Kayma kontrol ünitesi

       

X/X

Kalkış kontrol

X/X

(opsiyonel ,Dynamic Paket ile)

 

X

X/X

Tek teker kontrolü

X/X

X

X/X

 (Traction Control vasıtasıyla)

X/X

Motor freni kontrolü

   

X/X

X

 

Eylemsizlik/Atalet ölçüm

   

X/X

 

X/X

GPS telemetri

Akıllı telefon uygulaması ile

Opsiyonel

Opsiyonel / Opsiyonel

 

Opsiyonel /Standart

 

Normalde viraj içerisinde ön frenin limitlerini zorlamak, yüksek ihtimalle ön lastiğiniz temasını kaybetmeniz ve düşmeniz anlamına gelecektir. Ancak Ducati’nin Viraj ABS’si ile bu ihtimaller oldukça zayıflatılmış…

 

 

Cevap bırakın