in

2016 Model Honda VFR1200X/Crosstourer Görücüye Çıktı!

Yazar: Ahmet TEZCAN

Avrupa’da Honda Crosstourer olarak adlandırılan modelin, ABD’de 2016 yılında VFR1200X olarak satışa çıkması bekleniyor.

Honda Crosstourer, bir süredir Avrupa pazarında mevcut. Bu modelin bulunmadığı ABD pazarı da artık 2016 Honda VFR1200X’i bünyesinde barındıracak.

Crosstourer, 2016 model yılında bazı güncellemeler alacak. Bu güncellemelere Euro4 uyumlu bir motor, ayarlanabilir bir rüzgarlık, çift kavramalı şanzıman (DCT) için üç seviyeli S-Modu ve yükselen ve alçalan yokuşları algılayan ve vitesi bu duruma göre ayarlayan bir yazılım yükseltmesi dahil.

2016 Model Honda VFR1200X/Crosstourer Görücüye Çıktı! 1. İçerik Fotoğrafı

Honda Amerika’nın Honda VFR1200X olarak adlandırdığı Honda Crosstourer’a aşina olmayanlar için: bu modelde de Honda VFR1200F’de bulunan 1,237cc’lik V4 motor bulunuyor fakat beygir gücü 127’ye yükseltilmiş. Ayrıca isteğe bağlı olarak çift kavramalı şanzıman seçeneğine sahip.

Honda’nın çekiş kontrol sistemi olarak adlandırılmasını istemediği “Honda Seçilebilir Tork Kontrol”ü (HSTC) ve ABS frenler de VFR1200X’te standart olarak bulunuyor. Tahrik milli nihai tahrik sistemi de touring sürücülerinin hoşuna gidecek.

Sokak kullanımı tasarlanmış, biraz da off-road yanı olan Honda VFR1200X; arkada 17 inçlik, önde ise 19 inçlik jantlara sahip. Ağırlığa gelecek olursak, Avrupa’daki modeller 272 kg ağırlığında olduğu için ABD modeli için de aynı şey beklenmekte.

Fiyat, ABD pazarı için henüz belli değil fakat yüksek olacağı bekleniyor. 2016 Mayıs ayından itibaren ABD’de Honda bayiilerine geleceği tahmin edilen 2016 Honda VFR1200X, siyah inci renginde olduğu sürece tercih edilen herhangi bir renkte satın alınabilir.

Teknik Özellikler

MOTOR

 

Tip

Sıvı soğutmalı 4 zamanlı Unicam 16 sübaplı 76° V4

Kapasite

1,237cc

Çap x Stroke

81mm x 60mm

Sıkıştırma Oranı

12:1

Maksimum Güç Çıkışı

95kW @ 7,750rpm (95/1/EC)

Maksimum Tork

126Nm @ 6,500rpm (95/1/EC)

Yağ Kapasitesi

 

YAKIT SİSTEMİ

 

Karbürasyon

PGM-FI electronic fuel injection

Yakıt Tankı Kapasitesi

21.5L

Yakıt Tüketimi

16.7km/litre (D-Mode WMTC modunda test edilmiştir)

16.1km/litre standart şanzıman versiyonu için

ELEKTRONİK SİSTEM

 

Ateşleyici

Elektrik

Akü Kapasitesi

12V/11.2AH (YTZ14S)

AKTARMA ORGANLARI

 

Debriyaj Tipi

Manuel: Islak, çok plakalı

DCT: Islak çok plakalı, hidrolik 2 debriyaj

Şanzıman Tipi

6-vites

Nihai Tahrik

Kapalı Şaft

İSKELET

 

Tip

Elmas; çift direkli alüminyum

ŞASİ

 

Boyutlar (L´W´H)

2,285mm x 915mm x 1,460mm  

Dingil Açıklığı

1,595mm

Caster Açısı

28°

Trail

107mm

Sele Yüksekliği

850mm

Yerden Yükseklik

180mm

Kuru Ağırlık

Manuel: 277kg

DCT: 287kg

SÜSPANSİYON

 

Ön Süspansiyon Tipi

Hidrolik kaldırmalı, ön yüklemeli, sönümleme sekmesi ayarlamalı 43mm ters teleskopik çatallar

Arka Süspansiyon Tipi

Gazla çalışan kaldırıcılı, ön yüklemeli ve  kademesiz sönümleme sekmesi ayarlamalı Pro-Link

JANTLAR

 

Ön Jant Tipi

Tüpsüz jant teli

Arka Jant Tipi

Tüpsüz jant teli

Ön Jant Boyutu

19M/C x MT2.50

Arka Jant Boyutu

17M/C x MT4.00

Ön Lastik

110/80-R19

Arka Lastik

150/70-R17

FRENLER

 

ABS Sistem Tipi

Kombine ABS

Ön Fren Tipi

310 mm ikili disk

Arka Fren Tipi

276 mm tekli disk

ARAÇLAR VE ELEKTRONİK

 

Araçlar

Yakıt, motor sıcaklığı, gidon tipi takometre, kilometre sayacı, iki yolculuk sayacı, yakıt durumu, yakıt tüketimi (mevcut ve ortalama), boşaltmaya kalan aralık, vites pozisyonu göstergesi, saat, seçili mevcut ısıtmalı elcik seviyesi ve seçili mevcut çift kavramalı debriyaj (DCT) modu (uygulanabilirse). Bu araç panelinin ekran parlaklığı ayaralanabilir.

Far

55W x 1 (Hi)/55W x 1 (Low)

Ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Loading…

0

Yamaha’dan Retro Konsept: Resonator 125

2016 Honda NC700X Karşımızda!

REKLAM