2016 Taze Kawasaki ZX-10R!

Yeni Model Yazar: Özlem Köseoğlu

2016 Taze Kawasaki ZX-10R!

O bir Kawasaki, o bir ZX-10R, o bir efsane Japon. 8 Ekim 2015 itibariyle Japon devi, üzerinde 2011’den beri görsel ve teknik olarak tekrar tasarladığı Ninja XR-10R’ın 2016 modelini İspanya’da ortaya çıkardı.

Ninja ZX-10R’da, 2011’den beri adım adım yapılan değişiklikler çoğunlukla elektronik sürücü yardım kontrolü, yol tutuşu güçlendirme ve yeni renk düzenlemelerinde yapılmış. Kawasaki, Jonathan Rea’yı da kapsayan resmi WSB takımının birbiri ardına gelen başarılarıyla, yeni modeli etkileyen değişikliklerin pistlerdeki başarılardan esinlendiğini açıkladı. Daha önceki http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/guncellenmis-2016-kawasaki-ninja-zx-10r-onaylandi-2162 haberimizde paylaştığımız gibi ZX-10R’ın bulmaca fotoğrafının detayları açıklandı.



2016 Taze Kawasaki ZX-10R! 1. İçerik Fotoğrafı


Yeni ZX-10R'ın, şu anki model ile görünürde benzerlik teşkil etse de dokunulmamış çok az yeri kaldığı rahatlıkla söylenebilir. R&D bölümünün sihirli asasının değdiği parçalar aynı görünse de, motorda, şaside, süspansiyonda, grenajda, elektronikte, frenlerde ve egzozda yapılan pek çok değişiklik geniş kapsamlı olmuş.

 

Kawasaki’nin belirttiğine göre, motosikletin geliştirilmesinde önceki Dünya Şampiyonu Tom Sykes’ın aslen rol alması ile yapılan tüm değişiklikler, fabrika WSB takımının isteklerini karşılamak üzere gerçekleştirilmiş.


2016 Taze Kawasaki ZX-10R! 2. İçerik Fotoğrafı


Teknik detaylara gelelim. Kawasaki, kilosundan %20 gibi bir kısmın azalmasını sağlayan tamamen yeni silindir başlığı ve krank ile yeni motorun devinimsizliğinin azaltılarak daha hızlı bir dönüş sergileyeceğini iddia ediyor. Daha düz ve daha geniş olan yeni silindir başlığının hava giriş delikleri, daha çok hava ve yakıt karışımı sağlayarak fazlaca güç üretilmesine yardımcı olacak şekilde tasarlanmış. Sıkı Euro 4 emisyon standartlarını ve ses testlerini geçmek için 3 katalizör ve ayrıca paslanmaz çelik yerine susturucu  titanyum olarak tasarlanmış. 998 cc, sıvı soğutmalı, 4 piston, 4 sıralı, DOHC, 16 valf, 200 beygirlik ve 113.5 nm tork üreten bir motor ile güç üreten bu canavar motosikletin  hızlandığında sıkışan şiddetli hava ile motorun gücünün 207 beygirlik bir güç sağladığı da belirtiliyor.

 

Kawasaki Ninja ZX-10R’da birçok güç modu bulunuyor. Atalet Ölçüm Modu (Hızı ve uyumu raporlama), S-KTRC (Kawasaki Spor Çekiş Kontrol Modu), KLCM (Kawasaki Başlangıç Kontrol Modu), KIBS (Kawasaki Akıllı ABS Sistemi), hızlı vites değiştirme sistemi, motor freni kontrolü, Ohlins amortisör gibi… 


2016 Taze Kawasaki ZX-10R! 3. İçerik Fotoğrafı

Fotoğraflar için: http://www.motoron.com.tr/FotoGaleriDetay/2016-kawasaki-zx-10r/0-459


Kawasaki “Get Closer” (Daha da Yakınlaş) sloganı ile lanse ettiği ZX-10R’ın bu söylemi, WSBK’deki takımlarının kullandığı motosiklete en yakın motosiklet olmasından dolayı kullandıklarını belirtti. Takipçileri için yaptığı ve yapacağı her türlü yeniliği kullanıcıların isteklerine ve motosikletlerin gücüne güç katmak için yapan Kawasaki, bakalım hangi yeniliklerle karşımıza çıkacak…

Kawasaki Racing Team'in şampiyon yarışçıları Jonathan Rea ve Tom Sykes'ın test edip onayladıkları yeni ZX-10R'ın videosu için "Get Closer", daha da yaklaşın...

YORUMLAR