Menu
in

2018 Benelli Imperiale 400 – Benelli 402S – EICMA 2017!

Yazar: Efe Kutlu

EICMA Milano’da ortaya çıkan nostaljik havasıyla Imperiale 400 ve Cruiser ruhlu Benelli 402S modellerin detaylarına bakalım…

İtalyan Benelli firması da EICMA da kendinden söz ettiren bir marka olmayı başardı. Sırada markanın meraklı bakışlar arasında açıkladığı Retro stilli naked Benelli Imperiale 400 ve daha ilk bakışta Ducati XDiavel modeli andıran cruiser 402S model bulunuyor. İki modele kısaca bir göz gezdirelim istedik.
Benelli Imperiale 400

Hava soğutmalı, tek silindir, yakıt enjeksiyonlu 373.5 cc motoru ile Imperiale modelin, 5,500 devirde 20 beygir güç ve 3,500 devirde de 28 Nm tork üretebildiği belirtiliyor. Vites ise 5 hızdan ibaret.

Ön süspansiyonları idare eden teleskopik çatallara, arka süspansiyonda ise geleneksel görünüşlü çift gazlı amortisörler eşlik ediyor. Ön frenler, 2 piston yüzer kaliperler ile tek 300mm disk iken arkada tek piston kaliperi ile 240mm ünite bulunuyor. Modelde ABS standart olarak mevcut, tel jantlı lastikler ise 110/90-19 ve 130/80-18 ebatlarında.

Çift bölmeli gösterge konsolu, ayrı seleleri, Monza stilli yakıt deposu, koyu parlak kırmızı rengi ve kromun özgürce kullanılmış olması, Retro havasıyla Imperiale 400 modeli, Benelli’nin en iyi tasarımlarından birisi yapmaya aday gibi duruyor. Piyasaya çıkacağı ülkelerde Royal Enfield ya da Triumoh’ın Bonneville serisi gibi büyük hacimli modeller tercih etmeyen sürücüleri cezbedeceği kesin. 
2018 Benelli 402S

Şehir Cruiserı diye tanımlanabilen 2018 Benelli 402S, son derece modern tasarımı ile dikkat çekici bir şekilde Ducati XDiavel modeli andıran yeni ve alımlı bir model. Gelişmiş özellikleri, yüksek verimli motoru ile pürüzsüz güç ve üstün kaliteli sürüş sunacağı belirtiliyor. 

Benelli 402S modelin, ferah ve konforlu selesi, geniş ayak pegleri ve gidonu, hem günlük sürüşleri hem de hafta sonları gezilerini, daha rahat sürüşler haline getirmek üzere düşünülmüş detaylarından. 

Benelli 402S model için, sıralı çift silindir, sıvı soğutmalı 400cc hacimli motoru ile 9,000 devirde 39 beygir ve 7,000 devirde de 35 Nm tork sağladığı ifade ediliyor. 6 ileri vites, arkada tekli amortisör, en önde ters çatallar modelin bazı özelliklerinden.
Egzoz borusu ikili şekilde sonlanıyor, motorun görünüşte ağırlığın önde hissedilmesi ve arka duruşu ile tipik güç cruiser modelleri andırması da su götürmez bir gerçek. Göz yaşı biçimli ön farı, kısa ve kalın radyatör örtüsü, tehditkar duruşu ile bir açıdan Ducati Diavel’i andırdığı da fuarda genel bir kanıydı. 17 inç alaşımlı lastikler, 160 kilo ağırlığı, 16 litrelik yakıt deposu ile yola hazır bir bomba gibi… 

Cevap bırakın